پاکسازی صورت در منزل با کمترین هزینه و امکانات
پاکسازی صورت در منزل با کمترین هزینه و امکانات

پاکسازی صورت در منزل با کمترین هزینه و امکانات

باسلام خدمت همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره پاکسازی صورت در منزل با کمترین هزینه و امکانات نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پاکسازی صورت چیست؟

در دنیای امروز داشتن یک پوست سالم و بدون هیچ گونه آسیب و لکی آرزوی هر شخصی است و تنها سوالی که مطرح می شود این است که چگونه پوستی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی داشته باشیم،روش های مراقبت و تمیز کردن پوست چیست؟ پاسخ تمام سوالات شما در این مقاله بیان شده با ما همراه باشید.

فواید پاکسازی پوست در زیبایی صورت:

پیشگیری از پیری پوست،افزایش جریان گردش خون،کاهش استرس،تمیز شدن لا یه های عمقی پوست،سم زدایی پوست،بهبود جای جوش و انواع جوش ها،سفت شدن پوست،بهبود جای جوش های سر سیاه،کمک به درمان تیرگی اطراف چشم

پاکسازی صورت در منزل با کمترین هزینه و امکانات:

مراحل پاکسازی صورت :

وسایل مورد نیاز:

شیرپاک‌کن:

در مرحله اول صورت خود را با شیر پاک کن به آرامی و حسابی تمیز کنید،حتی اگر صورت شما آرایش نداشته باشد.

دستگاه بخور:

با استفاده از دستگاه بخور می توانید منافذ پوست را باز کرده و به راحتی پوست را پاکسازی کنید.اگر دستگاه بخور در منزل ندارید می توانید با کمک یک قابلمه آب جوش تهیه کرده،صورت خود را بالای آب جوش گرفته و با کمک یک حوله اجازه ندهید بخار به اطراف پخش شود.برای کیفیت بهتر بخور می توانید از گلاب،گل های خشک بابونه و یه هرگل معطری که دوست دارید استفاده کنید.

اسکراب:

اسکراب یعنی روشن کردن و از بین بردن سلول های تیره پوست،(مخصوصا جوش های سرسیاه بینی )اسکراب همان کرم هایی هستند که حاوی مواد ریزی هستند که در اثر مالیدن روی پوست پوست را تمیز و سلول های مرده را ازبین می برد،برای تهیه یک اسکراب خانگی کافی است ؛1 فنجان نمک درشت+3 قاشق غذاخوری روغن زیتون +نصف فنجان قهوه را ترکیب کرده و روی صورت خود به مدت 5 دقیقه ماساژ داده و 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

لایه برداری با ماسک خاک رس پیل آف:

بعد از اتمام مرحله اسکراب صورت خود را بشویید و با پنبه خشک کنید.حالا نوبت به استفاده از ماسک های پیل آف می رسد.استفاده از این ماسک باعث لایه برداری قوی پوست می شود.ماسک های پیل آف در انواع و اقسام و متناسب با انواع پوست ها موجود می باشد.پیشنهاد می شود اگر ماسک خاک رس در دسترس نبود از ماسک شیشه ای آن که بسیار نازک است استفاده کنید.و روی صورت بچسبانید و بعد از 20 دقیقه به آرامی از روی صورت جدا کنید و تغییرات پوست صورت خود را ببینید.

ماسک گیاهی:

بعد از استفاده از ماسک پیل آف صورت خود را شسته و با کمی روغن زیتون و یا نارگیل به آرامی به حالت دورانی ماساژ دهید هیچگاه صورت را از بالا به پایین ماساژ ندهید باعث افتادگی پوست می شود.و نوبت ماسک گیاهی است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید.برای تهیه ماسک خانگی کافی است مقداری نشاسته با گلاب را مخلوط و وقتی حالت رقیق غلیظ شد به صورت بمالید و اجازه دهید تا نشاسته روی پوست خشک شود.در موقع زدن این ماسک صحبت و خنده را کنار بگذارید. و وقتی احساس کردید پوست صورتتان کشیده می شود با سرد صورتتان را بشویید.و کرم مرطوب کننده بزنید.

پاکسازی صورت در حمام:

تمام مراحل قبل را می توانید در حمام انجام دهید.بعد از پاک کردن صورت با شیر پاک کن می توانید از بخار حمام به جای دستگاه بخور و از روشور به عنوان اسکراب استفاده کنید و تمام جوش های سر سیاه را از بین ببرید.و بعد از خروج از حمام ادامه پاکسازی و استفاده از ماسک پیل آف و ماسک خانگی را ادامه دهید.

پایان گفتار:

این پاکسازی را در منزل هر 10 روز 1 بار انجام دهید.و از تمیزی و تعادل در پوست صورتتان لذت ببرید.و نکته مهم اینکه در هنگام استفاده از هرنوع ماسکی برای صورتتان گردن و اطراف گوش ها فراموش نکنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *