چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست
چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست

چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله ضرورت استفاده از آبرسان پوست مورد بررسی قرار می گیرد خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت پوست :

آیا می دانستید مهم ترین اندام بدن پوست است؟و این اندام به این مهمی هیچگونه محافظتی ندارد و به طور مستقیم و غیر مستقیم در معرض هجوم آلودگی ها و باکتری ها قرار دارد،نتیجه پوست اولین و مهمترین سد دفاعی بدن است و مراقبت و محافظت از پوست دارای اهمیت فوق العاده ای است.یکی از نیازهای اساسی سلول های پوست بدن شادابی و سلامت این سلول ها می باشد و هیچ چیز مانند آبرسانی به سلول ها مهم و ویژه نیست.پس در هر سن و سالی که هستید آبرسانی به سلول های پوستی را فراموش نکنید.در این مقاله ضرورت استفاده از آبرسان پوست مورد بررسی قرار می گیرد،تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آبرسانی چیست؟

رساندن آب به اندام های مورد نیاز بدن را آبرسانی می گویند.و آبرسانی به پوست به معنی،استفاده از محصولات بهداشتی که موجب جذب بیشتر رطوبت از هوا و حفظ رطوبت پوست می شود،آبرسانی پوست می گویند.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده :

چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست
ضرورت استفاده از آبرسان

 

بارها برای شما پیش آمده که آبرسان ها و مرطوب کننده ها با هم تفاوت دارند یا خیر؟ پاسخ شما بله است و آبرسان ها و مرطوب کننده ها تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند. و البته کاربردهای متفاوتی دارند.هر چند در بسیاری از مواقع،برندها و مصرف کنندگان به این تفاوت اهمیت نمی دهند.مصرفآبرسان ها برای پوست های چرب،خشک و معمولی و مختلط و حساس ضروری است.ترکیبات مرطوب کننده ها بر اساس روغن های گیاهی و معدنی است و روی پوست یک لایه محافظ ایجاد می کنند و موجب حفظ رطوبت پوست می شوند.مرطوب کننده ها،برای پوست های خشک مانند یک لطیف کنتده عمل می کنند.

اما آبرسان ها ساختارش بر اسا س humectants  (جذب کننده رطوبت )می باشد.هیالورونیک اسید و گلیسیرین موجود در آبرسان ها باعث می شود رطوبت موجود در محیط را به پوست جذب کند و موجب شادابی و سلامت بیشتر پوست می شود.

آیا یک مرطوب کننده میتواند آبرسان هم باشد؟

اگر تصور می کردید که همه مرطوب کننده هایی که خریداری می کنید خاصیت آبرسانی ندارد،تصورتان اشتباه است،و اصولا مرطوب کننده ها نیز،در ترکیبات خود،مواد آبرسان دارند.و هر دو عمل آبرسانی و مرطوب کنندگی را انجام می دهند.ولی همین مساله که آیا مرطوب کننده ها می توانند نقش آبرسانی داشته باشند،اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است.با ما باشید.

چه افرادی باید از آبرسان استفاده کنند؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که پوست،نوزادان،کودکان و آقایان نیازی به آبرسانی ندارد!ولی همانطور که بیان شد!جدای از جنسیت و سن تمام افراد باید از پوستشان مراقبت کنند،و مهم ترین راه مراقبت از پوست استفاده از انواع آبرسان ها متناسب با نوع پوست است.نکته مهم این است که استفاده از آبرسان ها بعد از سن 30 سالگی بسیار مهم و ضروری است.

آیا آبرسانی صرفا به معنای استفاده از محصولات آبرسان است؟

چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست
ضرورت استفاده از آبرسان

جنبه های آبرسانی به پوست بسیار متفاوت است،و مصرف آبرسان ها،یکی از راه های آبرسانی به پوست است.یکی دیگر از روش های مهم آبرسانی به پوست،نوشیدن آب مورد نیاز بدن است.و بدن انسان به طور متوسط روزانه 8 لیوان آب (تمام آب هایی که مصرف می کنیم) نیاز دارد.و اگر مصرف آب مورد نیاز بدن را به صورت روزانه و مستمر افزایش دهید در مدت زمان کوتاهی،شاهد طراوت و زیبایی و نشاط پوست می شوید.یکی از دیگر راه های تامین نیاز آب پوست می توانید با بخور این نیاز را تامین کنید و باعث نشاط و شادابی پوست خود باشید.

ضرورت آبرسانی به پوست:

پوست انسان نیز،مانند تمام اندام های بدن با افزایش سن، روند رو به افول و پیشروی به سوی چین و چروک را پیدا می کند،با افزایش سن کلاژن سازی کاهش پیدا می کند و چین و چروک خودنمایی می کنند.دقت داشته باشید در سنین پایین کم آبی در پوست تغییراتی ایجاد نمی کند.اما با افزایش سن و کمبود آب در پوست ظاهر پوست چروک می شود.در نتیجه آبرسانی به پوست مزایای زیادی دارد که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم؛

1- پیشگیری از چین و چروک های پوست

2- تاخیر در روند پیری پوست

3- بهبود و کاهش عمق چروک های پوستی

4- شادابی و شفافی بیشتر پوست

5- لطافت پوست

6- تسکین التهابات پوستی

7- کنترل ترشح چربی پوست

چه زمانی هایی بهتر است از آبرسان استفاده کنیم؟

چرا آبرسانی به پوست مهمه؟ ضرورت استفاده از آبرسان پوست
ضرورت استفاده از آبرسان پوست

 

پیشنهاد نویسنده به شما عزیزان این است که تا قبل از 30 سالگی حداقل در روز 3 با رپوستتان را آبرسانی کنید،صبح بعد از بیدار شدن و شستشوی صورت،اگر در خارج از منزل مشغول هستید بعد از بازگشت به منزل و آخرین مرحله آبرسانی به پوست را در پایان روز،و بعد از شستشوی صورت و قبل از خواب بسیار ضروری و مهم است.

چگونه از آبرسان استفاده کنیم؟

مصرف و استفاده از آبرسان ها نیاز به مراحل خاصی ندارد،کافی است مراحل زیر را به صورت زیر انجام دهید؛

1- دست ها را با آب و صابون به خوبی و آرامی بشویید.

2- پوست صورت را با یک شوینده مناسب و متناسب و مخصوص پوست خودتان شستشو دهید.

3- با استفاده از انگشت دست، کرم آبرسان را روی تمام نواحی پوست بزنید. اطراف چشم را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

4- سپس با کمک دستتان، کرم آبرسان را روی پوست به آرامی پخش کنید. این حرکات و مرحله را آرام و با حرکت انگشتان  رو به بالا در جهت مخالف افتادگی های پوست صورت و گردن انجام دهید.

برای آبرسانی بیشتر به پوست بدن نیز به همین ترتیب، تمام این مراحل را به ترتیب بعد از هر حمام انجام دهید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله ضرورت استفاده از آبرسان پوست مورد بررسی قرار گرفت،امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد باری تهیه انواع آبرسان ها می توانید به سایت ماه سرا مراجعه و بهترین و مرغوب ترین آبرسان ها را با مناسب ترین قیمت تهیه و خریداری نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *