نکات مهم و کلیدی در انتخاب یک ضد آفتاب عالی برای محافظت بهتر از پوست
نکات مهم و کلیدی در انتخاب یک ضد آفتاب عالی برای محافظت بهتر از پوست

نکات مهم و کلیدی در انتخاب یک ضد آفتاب عالی برای محافظت بهتر از پوست

باسلام خدمت همراهان عزیز مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره نکات مهم و کلیدی در انتخاب یک ضد آفتاب عالی برای محافظت بهتر از پوست نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

ضد آفتاب:

امروزه اطلاعات افراد نسبت به آفتاب و اشعه های مضر آن بیشتر از گذشته است و اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای همه افراد مشخص است.اما سوال مهم و کلیدی این است که چه نوع ضد آفتابی برای پوستمان مفید است و از مضرات اشعه های آفتاب پیشگیری می کند؟در این مقاله هر آنچه که باید درباره یک ضد آفتاب خوب بدانید برایتان بازگو می کنیم تا انتها با ما باشید.

ویژگی های یک ضد آفتاب:

همانطور که روشن است آفتاب با تمام فواید و ویتامین هایی که دارد برای پوست مخصوصا صورت مضراتی را دارد و اشعه های فرا بنفش خورشید می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پوست بزند،یک ضد آفتاب خوب باید چند ویژ گی منحصر به فرد داشته باشدکه عبارتند از ؛

  • محافظت از پوست در مقابل اشعه های خورشید
  • رنگ طبیعی
  • مدت ماندگاری طولانی
  • فاقد عطر
  • فاقد پارابن
  • متناسب با انواع پوست ها

ضرورت استفاده از ضد آفتاب چیست؟

از هر پزشک و متخصص پوستی سوال شود که ضرورت استفاده از ضد آفتاب چیست؟ دلایلی را بیان می کند اما از دلایل مهم استفاده از ضد آفتاب می توان به؛

کاهش خطر ابتلاء به سرطان پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه فرا بنفش خورشید

پیشگیری از پیری زود رس

حفظ و لطافت پوست و پیشگیری از ایجاد لک و تغییر رنگ

افزایش سلامت پوست

اشاره کرد.

معرفی انواع ضد آفتاب ها:

ضد آفتاب ها به دو نوع شیمیایی و فیزیکی تقسیم می شوند.

زمان تمدید ضد آفتاب چگونه است؟

زمان تمدید ضد آفتاب متفاوت است و بسته به منطقه جغرافیایی تفاوت دارد .به عنوان مثال در مناطق کویری و شهرهایی که مدت تابش آفتاب و درجه تابش بیشتر است هر 2 ساعت یکبار باید ضد آفتاب تمدید شود.و در دیگر مناطق هر سه ساعت یمبار

توجه داشته باشید که ضد آفتاب فقط مخصوص روزهای تابستانی نیست و در تمام روزها و فصول سال باید از ضد آفتاب استفاده کرد.

علت متناسب بودن ضد آفتاب با پوست چیست؟

نکته بسیار مهم در انتخاب ضد آفتاب متناسب بودن ضد آفتاب با نوع پوست است و اهمیت ندادن به این مساله می تواند شما را به دردسر بیاندازد.

ضد آفتاب های متناسب با هر نوع پوست چیست؟

نکات مهم و کلیدی در انتخاب ضد آفتاب ،انتخاب آن متناسب با نوع پوست است.

پوست چرب و مستعد جوش:

بهترین ضد آفتاب ضد آفتابی است که فاقد چربی باشد.

پوست حساس:

بهترین ضد آفتاب برای پوست های حساس ضد آفتابی است که پوست را تحریک نکند و روی بسته بندی آن این کلمه Hypoallergenic درج شده باشد.

پوست با منافذ بسته:

بهترین ضد آفتاب ضد آفتابی است که حاوی مواد کومدوژن نباشد.

پوست های خشک:

بهترین انتخاب و گزینه برای پوست های خشک ضد آفتابی است که حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده باشد.

پوست با رنگ تیره:

عالی ترین گزینه از ضد آفتاب برای پوست های تیره ضد آفتابی است که پوست را بیش از حد سفید و روشن نکند و بهترین پیشنهاد استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی است.

نقش SPF در ضد آفتاب چیست؟

کلمه SPF  مخفف جمله «Sun Protection Factor» است و به معنی این است که فاکتور حفاظتی در این ضد آفتاب چه زمانی است.

به عنوان مثال SPF 30 به این معنی است که پوست شما بعد از تماس مستقیم با نور خورشید بعد از 1 دقیقه شروع به قرمز شدن و سخوتگی می کند.ولی اگر از یک ضد آفتاب با SPF30 استفاده شود.این فاکتور حفاظتی به پوست شما کمک می کند که جریان آفتاب سوختگی روی پوست شما 30 مرتبه کندتر شود.

فاکتورSPF  و معیار سنجش:

فاکتور SPF یک معیار کلی و مهم در زیر بنای ضد آفتاب هاست و میزان توانایی و محافظت ضد آفتاب از پوست را در برابر اشعه UVB پوست نشان می دهد.و دقت داشته باشید که ضد آفتاب ها فقط در برابر اشعه UVB  از پوست محافشت می کنند و از پوست در مقابل اشعه UVA هیچ فاکتور حفاظتی ندارند.

عالی ترین SPF  برای محافظت از پوست چه عددی است؟

یکی از نکات مهم و کلیدی در انتخاب ضد آفتاب SPF  است.بطور کلی ضد آفتاب هایی با SPF کمتر از 15 به مقدار کمی از پوست محافظت می کنند،SPF بین 15 /30 محافظت متوسط و ضد آفتاب با SPF بالای 70 محافظت بسیار بالایی از پوست می کنند.

SPF 70 معمولا برای افراد خاص تجویز می شود و بیشتر برای افرادی که دچار عارضه سرطان پوست هستند تجویز می شود.

و SPF30 بیشتر مناسب افراد عادی و معمولی است به شرطیکه هر 2 ساعت یکبار تمدید شود.

شباهت SPF 30 و SPF 50:

طبق مطالعات انجام شده ضد آفتاب با SPF 30 تا 90% از پوست محافظت می کند و ضد آفتاب با SPF50 تا 98% از پوست در برابر اشعه های مضر پوست محافظت می کند.و نمی تون بیان کرد که SPF30  از پوست محافظت نمی کند.

ضد آفتاب طیف گسترده چیست؟

همانطور که در مقاله اشاره شد ضد آفتاب ها بیشتر از پوست در مقابل اشعه های UVB محافظت می کنند و فاقد فاکتور حفاظتی پوست در مقابل اشعه های UVA هستند،اما در دنیای تکنولوژی امروز ضد آفتاب های با فاکتور حفاظتی UVA تولید شده اند که می توانند محافظ عالی برای پوست باشند و معروف به ضد آفتاب های طیف گسترده هستند،پس هر وقت روی جعبه ضد آفتابی نوشته شده بود UVAمتوجه شوید که حاوی فاکتور حفاظتی در مقابل اشعه UVA  می باشد.

برترین برند ضد آفتاب ها:

ضد آفتاب های مختلفی در دنیای لوازم بهداشتی و آرایشی وجود دارد اما برترین برندهای ضد آفتابی که با پوست و آب هوای ایرانیان سازگار است ضد آفتاب مای ،الورا،کامان می باشد و شما می توانید به راحتی از سایت ماه سرا تهیه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *