تکنیک های مراقبت از پوست در فصل بهارو تابستان برای داشتن زیبایی بیشتر
تکنیک های مراقبت از پوست در فصل بهارو تابستان برای داشتن زیبایی بیشتر

تکنیک های مراقبت از پوست در فصل بهار و تابستان برای داشتن زیبایی بیشتر

با سلام خدمت عزیزان و همراهان همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره تکنیک های مراقبت از پوست در فصل بهارو تابستان برای داشتن زیبایی بیشتر نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

زیبایی پوست در تمام فصل ها:

فصل ها با خود زیبایی هایی باور نکردنی همراه خود می آورند و هردیده ای از دیدن این زیبایی ها لذت می برد،کلا انسان عاشق زیبایی است پس باید برای پوست داشتن پوستی در هر فصل نکاتی را رعایت کنیم  تا پوستی زیبا و عالی داشته باشیم.با ما باشید تا روتین و تکنیک های مراقبت از پوست در هر فصل را برایتان بیان کنیم.

تکنیک های مراقبت از پوست در فصل بهار :

پوست شما پس از طی سه ماه سخت اکنون در فصل بهار شرایط حساسی قرار دارد. با گرم شدن هوا کم کم باید لباس‌های زمستانی و ضخیم را کنار بگذارید و پوست بهاری خود را در معرض تابش آفتاب قرار دهید. به همین دلیل اگر کیفیت و شادابی پوست شما در حد مطلوبی نباشد دچار مشکل خواهید شد.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب:

همان‌طور که گفتیم پوست شما قرار است بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد، به همین دلیل استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل ۱۵ بسیار مهم است. توجه داشته باشید حتی در فصل بهار اگر در یک روز آفتابی گرم بیرون می‌روید باید هر چند ساعت مجددا از کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنید تا اثربخشی آن به حداکثر برسد.

همچنین برای اینکه لک‌های پوستی کاهش پیدا کنند بهتر است از محصولات بهداشتی و مراقبت پوست حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری برای شادابی پوست نظیر ویتامین C استفاده کنید. برخی از این محصولات در زمینه پیشگری از پیری زودرس پوست و چین و چروک‌ها اثرات بسیار مطلوبی دارند .

آبرسانی پوست:

حفظ رطوبت و آبرسانی مداوم به پوست امری بسیار مهم است که در لیست نکات مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف سال قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود پس از حمام، پیش از خوابیدن و یا هر زمانی که امکان استراحت پوست شما برای چند ساعت وجود دارد از لوسیون‌ها، کرم‌های نرم کننده و مرطوب کننده و ماسک‌ها متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

ماسک های آماده :

اگر درست کردن ماسک برایتان دشوار است و یا وقت و حوصله‌اش را ندارید، ماسک‌های کرمی آماده موجود در بازار یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند. با استفاده مداوم از این محصولات می‌توانید شادابی و جوانی پوست خود را به بهترین شکل حس کنید. همچنین محصولاتی که حاوی روغن‌های گیاهی مفید مانند اسطوخودوس، جوجوبا، زیتون و یا هیدروکسی اسید و هیالورونیک هستند به خوبی می‌توانند در حفظ رطوبت، مبارزه با خشکی و حتی کاهش چین و چروک در پوست شما، موثر باشند.

 تکنیک های مراقبت از پوست در فصل تابستان:

نکاتی که برای مراقبت در فصل تابستان باید آنها را رعایت کنید با مواردی که برای فصل بهار گفتیم چندان متفاوت نیستند. در واقع در این سه ماه گرم شما بیشتر و بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، هوا بسیار گرم می‌شود و شدت تعریق پوست شما نیز به طور محسوسی افزایش خواهد یافت. بنابراین میزان توجه شما به حفظ سلامت پوستتان نیز به همین نسبت باید بیشتر شود.

محصولات مراقبت از پوست در تابستان:

ضد آفتاب:

تابش مستقیم نور خورشید با بیشترین شدت خود باعث می‌شود تا استفاده از کرم ضد آفتاب در صدر لیست نکات مراقبت از پوست در فصل‌های مختلف قرار بگیرد. دقت کنید اگر سابقه بیماری پوستی یا سرطان پوست و لب دارید، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ توصیه می‌شود، در غیراینصورت کافیست از همان کرم‌های SPF 15 استفاده نمایید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگرچه بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی از لایه محافظتی در برابر تابش نور خورشید برخوردار هستند اما اثربخشی آنها هیچگاه به اندازه کرم‌های ضد آفتاب تخصصی نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می‌شود از یک کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود استفاده نموده و هر چند ساعت یک بار آن را بر روی پوست خود تجدید کنید.

آرایش سبک‌تر:

در این فصل با توجه به افزایش میزان تعریق پوست شما، استفاده از میکاپ و آرایش‌های سنگین می‌تواند تنفس پوست شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین، بهتر است در روزهای گرم تابستانی حتی‌الامکان از آرایش‌های سبک استفاده کنید. بدین ترتیب، تنفس پوست شما به علت گرما، رطوبت و لایه‌ای ضخیم از مواد آرایشی دچار مشکل نخواهد شد.

آبرسان و مرطوب کننده:

با توجه به افزایش دمای هوا، حفظ رطوبت و شادابی پوست اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. توصیه می‌شود روزانه دو بار با آب ولرم دوش بگیرید و سپس از محصولات مراقبت از پوست شامل کرم‌های مرطوب کننده، تغذیه کننده و لوسیون‌ها استفاده کنید. اگر این کارها را به صورت منظم انجام دهید به مرور شاهد تاثیرات مثبت آن خواهید بود.

علاوه بر این، لایه‌برداری طبیعی با استفاده از اسکراب‌های فیزیکی مانند لیف ۲ الی ۳ مرتبه در هفته توصیه می‌شود. با توجه به اینکه با افزایش گرما و نامساعد شدن شرایط آب و هوایی سرعت پیر شدن سلول‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد، لایه‌برداری منظم و البته نه چندان شدید، باعث بهبود کیفیت و سلامت پوست صورت و بدن شما خواهد شد.

نکات کلیدی برای حفظ و مراقبت از پوست:

علاوه بر نکاتی که به تفکیک هر فصل از سال گفته شد، به منظور اینکه در تمام طول سال از پوستی شفاف، سالم و شاداب برخوردار باشید باید یک سبک زندگی مناسب را نیز انتخاب کنید. در برنامه غذایی روزانه شما باید مصرف حداقل ۶ الی ۸ لیوان آب، آب میوه، میوه و سبزیجات تازه جای داشته باشد. همچنین ورزش و داشتن تحرک کافی برای تعریق بهتر، پاکسازی منافذ پوست، حفظ انعطاف‌پذیری و سلامت پوست بسیار مهم است. دوش گرفتن منظم، اصلاح صورت یا بدن با ملایمت و رعایت نکات بهداشتی، به جلوگیری از حساسیت‌ها و التهاب‌های پوستی کمک زیادی می‌کنند.

خانم‌هایی که هر روز به محل کار می‌روند، حتما قبل از خوابیدن دوش گرفته، آرایش را از صورتشان پاک نموده و از محصولات مراقبت از پوست مثل مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنند. این کار به کاهش چین و چروک‌ها و پیری زودرس سلول‌های پوست کمک زیادی خواهد نمود.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *