راز موفقیت زناشویی :علت های تغییر رفتار بعد از ازدواج
راز موفقیت زناشویی :علت های تغییر رفتار بعد از ازدواج

راز موفقیت زناشویی :علت های تغییر رفتار بعد از ازدواج

 تغییر رفتار بعد از ازدواج :

امکان دارد خانمی حس کند، که همسرش نسبت به او بی‌علاقه شده و همینطور مردی این حس را پیدا کند که رفتارهای همسرش بعد از ازدواج  به طور کامل تغییر کرده و عشق،محبت و فداکاری‌های گذشته را در او مشاهده نمی کند.پیدا کردن علت  این تغییرات ناگهانی به شما کمک زیادی می‌کند تا به‌ صورت عالی و سازگار با روحیه همسر و خودتان در صدد حل علت ها و یا پیشگیری از مسائل آینده در زندگی مشترک خود باشید. در این مقاله به بررسی تغییر رفتار بعد از ازدواج پرداخته‌ایم. هرچند مشاوره خانواده تا حد بسیار زیادی در این زمینه  می تواند به شما کمک و راهنمایی داشته باشد.

راز موفقیت زناشویی :علت های تغییر رفتار بعد از ازدواج
تغییر رفتار بعد از ازدواج

 تغییر رفتار بعد از ازدواج :

 مقایسه‌ دوران نامزدی و بعد از ازدواج:

اصولا مقایسه‌های بی مورد موجب می شود شما به اشتباه بیفتید؛ برای مثال مقایسه زندگی زناشویی و دوران نامزدی بدترین نوع مقایسه است. چون شرایط در این دو دوره بسیار متفاوت است. هنگامیکه با یکدیگر ازدواج می‌کنید از ریزترین مسائل زندگی یکدیگر با اطلاع دارید.

ولی در دوران نامزدی اصلا چنین شرایطی وجود نیست، چون در این دوران افراد سعی دارند، تصویری خوب از خود در ذهن طرف مقابل ایجاد کنند. و سعی می کنند جلوی خشم و رفتارهای نامتعارف خود را بگیرند و دقت می کنند، که بهترین شکل عمل کنند.ولی پس از ازدواج فرد رفتارهای محافظه‌کارانه‌شان را کنار می گذارند و چهره‌ واقعی خود را نشان می‌دهند. امکان دارد محبت کمتری به شما محبت داشته باشد و رسیدگی کمتری نسبت هب دوران نامزدی داشته باشد.اطلاع داشتن از این تغییرات و تفاوت ها در دوران نامزدی و پس از ازدواج  موجب می شود شما را در مواجه با اینگونه تغییرات همسر  خود یک  برخورد سازگارانه و عاقلانه و به دور از احساسات داشته باشید.

 تغییر شرایط :

امکان دارد، در مورد تغییر رفتار همسرتان بعد از ازدواج به خطای شناختی دچار شده باشید و چیزی که موجب آزار شما می شود. تغییر در نوع رابطه و همچنین تغییر شرایط و محیط باشد. همان‌طور که در طول زندگی ظاهر افراد تغییر می‌کند، نباید انتظار داشت که  سطح یک رابطه نیز در یک سطح ثابت و بدون هیچ تغییر باقی بماند. این نکته را در نظر بگیرید که امکان دارد همسر شما تغییری نکرده باشد،و این شرایط  جدید هستند که موجب تغییر در روابط شما شده‌اند. هرچند این تغییرات در رشد شما برای یک رابطه ا عالی لازم است. وجود شور و هیجان زیاد و بیش از حد در یک رابطه در بیشتر مواقع مانع جدی برای رشد و تکامل همسران در زندگی مشترک می‌شود.تغییرات را با کمال میل پذیرا باشید و با آنها سازگار شوید.حضور در جلسات مشاوره کمک فراوانی در این مورد به شما می‌کند.

بی‌ علاقگی به همسر :

در ابتدا و قبل از به زیر ذره بین بردن رفتار همسرتان رفتار خودتان را بررسی کنید و در رفتار خودتان کنکاش کنید.لزومی ندارد احساس گناه داشته باشید، فقط فکر کنید که کدامیک از رفتارهای شما موجب تغییر رفتار همسرتان وهمچنین بی‌علاقگی و دوری او  از شما شده‌ است. مشکلات زندگی، شغلی و مالی در تغییر عشق و  ابراز علاقه‌ی او به شما بسیار موثر است.وقتی یکی از زوجین سرزنش  و بد اخلاقی کند و یا غر بزند، احساس ناامیدی در همسرش  جوانه می زند. و نه تنها نسبت به همسرش بلکه نسبت به زندگی مشترک نیز ناامید و بی‌علاقه می‌شود. خانم ها هم در زمان سختی نیاز زیادی به حمایت عاطفی دارند و اگر احساس کنند که، همسرشان از مسئولیت‌ ها شانه خالی می‌کند و تکیه‌گاه امن و مناسبی برایشان نیست،از زندگی دلزده می‌شوند.

در مواجه با تغییرات همسر چه باید کرد؟

تکنیک های صحیح برای مواجه با تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج عبارتند از:

1. صبر و حوصله به خرج دهید :

تعداد زیادی از طلاق‌ و جدایی ها در سال های ابتدای زندگی اتفاق می‌افتد، زیرا همسران احساس می کنند عاجز از حل مشکلات هستند و امیدی برای بازگشت به روزهای خوب گذشته ندارند. تعداد زیادی از آن‌ها به دنبال راهکارها و دستور العمل هایی هستند که به سرعت رابطه آنها بهبود بخشد. همسران باید به خود فرصت  کافی بدهند و سرچشمه تغییرات را در همسرشان جستجو کنند. باید با مرور زمان طریقه برخوزد صحیح با رفتار و اخلاق همسر را یاد گرفت.

2.  خواسته‌ها و انتظارات همسرتان را در نظر بگیرید :

اگر احساس می‌کنید رفتارها و اخلاق همسرتان پس از ازدواج تغییر زیادی کرده و حفظ رابطه برایتان اهمیت دارد، حتما در مورد  انتظارات و خواسته‌هایش از او بپرسید.از او سوال کنید چه موردی باعث ناراحتی او شده و موجب تغییر در رفتاراو شده. همچنین سعی در شناخت نقایص و مشکلات رفتاری خود داشته باشید و تلاش کنید این نقایص را رفع کنید. در بیشتر اوقات برای حفظ رابطه نباید سعی در تغییر طرف مقابل داشته باشید. و بخواهید همسرتان را به روزهای قبل از ازدواج بازگردانید، سعی در تغییر خود داشته باشید. با این ترفند رفتارهای همسرتان نیز متقابلا تغییر می‌کند.

3. در مورد همه مسائل گفتگو  کنید  :

صحبت کردن همیشه بسیاری از مسائل و مشکلات را حل می‌کند. به شرطی که صحبت کردن محبت‌آمیز و  حرمت و شخصیت همسر در نظر گرفته شود.صحبت در مورد رفتار همسرتان که موجب آزار شما می‌شود، باعث می شود رفتارهای قبل ازدواج برای او تداعی شود . از افکار و احساسات او را در مورد شرایط فعلی زندگی مشترک سوال کنید و ناراحتی‌ها و دلخوری  خود را نیز بدون هیچگونه غر زدن و سرزنش بیان کنید. اگرهیچ‌ یک از تلاش‌های شما با موفقیت همراه نبود، حتما از مشاوران متخصص کمک بگیرید تا به راه‌حل کاربردی و مناسب برسید.

سخن آخر :

تغییر رفتار همسر پس ازدواج یک اتفاق بسیار ناخوشایند است و صدردر صد ناراحتی‌های زیاد دیگری را در زندگی مشترک و بین زوجین به وجود می‌آورد. مشکلات زیادی وجود دارد که  موجب تغییر رفتار بعد از ازدواج می‌شوند. شناسایی این مسائل کمک زیادی به زوجین می‌کند تا مشکلات‌ و مسائلشان را حل کرده و موفقیت و خوشبختی زندگی زناشویی خود را تضمین کنند. در شرایط سخت کمک از یک روانشناس می تواند بهترین کمک به زوجین باشد تا بدون اینکه خانواده ها متوجه دلخوری آنها شوند و حرف بیشتر شود زندگی خود را سرو سامان دهند.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *