تغذیه :معرفی 8 نوشیدنی مخصوص درمان جوش و آکنه که باید بلد باشید.
تغذیه :معرفی 8 نوشیدنی مخصوص درمان جوش و آکنه که باید بلد باشید.

تغذیه :معرفی 8 نوشیدنی مخصوص درمان جوش و آکنه

نوشیدنی درمان جوش و آکنه :

جوش و آکنه مهمان ناخوانده در همه سنین و همه افراد است. ولی گاهی اوقات این مهمان ناخوانده اصلا خیال رفتن ندارد و روز به روز،  به تعدادش بیشتر و افزایش پیدا می کند! همین موقع است که باید به فکر یک تغییر اساسی برای درمان و رفع و حذف این مهمان ناخوانده باشیم. درمان و حذف جوش، آنقدر که خیال می کنید کار ساده و راحتی نیست.ممکن است اشخاص سال های سال، درگیر درمان جوش و رفع آکنه باشند و هیچ خبری از درمان جوش و بهبود التهاب پوست نباشد. در این مواقع باید به  سراغ درمان‌های  کلی تر و ریشه ای برویم. یکی از این روش های درمان‌، استفاده از انواع نوشیدنی هایی است که در روند بهبود و درمان جوش میتواند کمک فراوانی به ما کنند. در ادامه مقاله به بررسی نوشیدنی درمان جوش و آکنه می پردازیم و انواع نوشیدنی ها را به شما معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

نوشیدنی درمان جوش و آکنه :

درمان جوش راه های متفاوتی دارد در ادامه به معرفی انواع نوشیدنی ها برای درمان جوش و آکنه می پردازیم.با ما باشید.

درمان جوش با آب گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی به طور کلی در خانه بیشتر ما، همیشه در دسترس است و وجود دارد. ولی نوشیدن آب گوجه فرنگی تا به حال زیاد رایج نیست، در حالی که گوجه فرنگی، در ترکیبات خود دارای لیکوپن بوده و حذف سلول های مرده سطح پوست می شود. و همچنین آب گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موجب حفظ رطوبت پوست می شود.

درمان جوش با آب انگور فرنگی و زنجبیل :

باکتری های آکنه ساز یکی از مهمترین دلایل ایجاد جوش، هستند. انگور فرنگی سرشار از  ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و حاوی ترکیبات ضد التهابی است، و نوشیدن آب انگور فرنگی، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و ازبین بردن باکتری های آکنه ساز کمک بسیاری میکند. قابل ذکر است انگور فرنگی یک کلاژن ساز قوی است و کمک بسیاری به شفافیت و زیبایی پوست  میکند.این نوشیدنی اثرش هنگامی بیشتر میشود که با زنجبیل ترکیب شود. زنجبیل، یک ضدالتهاب طبیعی است که موجب کاهش التهاب پوست می شود و یک محافظ قوی پوست در برابر رادیکال های آزاد است.

درمان جوش با آب آلبالو :

اگر شما طرفدار نوشیدنی های ترش هستید، بی شک از طرفدارن پروپا قرص آب آلبالو هستید.آب آلبالو یکی از نوشیدنی هایی است که به درمان جوش کمک فراوانی میکند. آلبالو دارای آنتی اکسیدان، ترکیبات ضد التهاب و حاوی انواع ویتامین های  C، B، A و D است. مصرف آب آلبالوی طبیعی، کمک  زیادی به درمان جوش و آکنه می کند و پوست را شاداب و پرنشاط می کند.

تغذیه :معرفی 8 نوشیدنی مخصوص درمان جوش و آکنه که باید بلد باشید.
نوشیدنی درمان جوش و آکنه

درمان جوش با چای سبز و لیمو تازه :

سال هاست چای سبز موفق شده جایی بین دمنوش ها پیدا کند و علاقمندان مخصوص خودش را دارد. نوشیدن چای سبز که در آن یک قاشق آب لیموی تازه ریخته شده باشد، یک درمان کلی و جامع و صد البته موثر برای جوش و آکنه عنوان میشود. کاتچین موجود در چای سبز موجب تقویت سیستم ایمنی شده و همچنین اضافه کردن آب لیمو تازه به چای سبز، موجب ایجاد یک ترکیب عالی برای بدن است و به علت وجود ویتامین C موجود در لیمو، موجب روشن شدن پوست می شود.

درمان جوش با چای نعناع :

برای درمان جوش های فعال، روزانه دو لیوان چای نعناء،میل کنید، مصرف این چای میتواند تاثیر فوق العاده ای برای درمان و بهبود جوش های شما داشته باشد. نعناء خاصیت حذف باکتری ها و مخمرهای تولید کننده آکنه را دارد،و خواص ضد التهابی چای نعناء موجب کاهش التهابات پوست صورت که به علت جوش های فعال است،می شود.

درمان جوش با آب کرفس :

 

یکی از نوشیدنی های مشهور و کم طرفدار آب کرفس است. اما خواص بسیار زیادی دارد. آب کرفس،حاوی انواع ویتامین ها و سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است و کمک فراوانی درکاهش هورمون انسولین و استرس اکسیداتیو دارد، استرس اکسیداتیو موجب عدم تعادل بین آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد در بدن انسان می شود و از عوامل اصلی و مهم در بروز بروز جوش و آکنه است.

تغذیه :معرفی 8 نوشیدنی مخصوص درمان جوش و آکنه که باید بلد باشید.
نوشیدنی درمان جوش و آکنه

درمان جوش با کفیر :

یکی از بهترین پروبیوتیک ها کفیر است که کمک فراوانی به سلامت روده میکند. همانطور که می دانید سلامت روده تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت پوست انسان دارد و افرادی که دارای یبوست هستند می توانند با استفاده از کفیر سلامت پوست خود را تضمین و بیماری یبوست را درمان کنند.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *