تفاوت ژل،پاک کننده های آرایشی و تونیک برای پاک کردن آرایش صورت
تفاوت ژل،پاک کننده های آرایشی و تونیک برای پاک کردن آرایش صورت

تفاوت ژل،پاک کننده های آرایشی و تونیک برای پاک کردن آرایش صورت

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره تفاوت ژل،پاک کننده های آرایشی و تونیک برای پاک کردن آرایش صورت نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پاک کردن آرایش:

پاک کردن صورت بعد از آرایش،جزء برنامه های روزانه برای حفظ و سلامت وکمک به داشتن پوستی شاداب و جوان است.استفاده از پاک کننده های بسیار ملایم و غیر آلرژن ولی موثر می تواند بدن ایجاد التهاب و قرمزی و هرگونه حساسیتی بهترین نتیجه را ارائه بدهد.

تفاوت ژل،پاک کننده های آرایشی و تونیک در چیست؟

مواد آرایشی که برای پاک کردن آرایش صورت استفاده می شوند از نظر مواد تشکیل دهنده در آن تفاوت های با هم دارند.که در این مقاله این تفاوت ها برایتان گفته می شود.

انواع ژل ها:

ژل پاک کننده صورت:

ژل ها پاک کننده های ملایم پوست هستند، فاقد روغن هستند و به راحتی آرایش و آلودگی را از سطح پوست پاک می کندبه عنوان یک لایه بردار و آبرسان بسیار مفید هستند..قابل شستشو و آبکشی است.و روغن اضافی و مواد آلاینده را از سطح پوست می زداید.و پس از مصرف پوست کاملا تمیز و غیر براق است و کاملا شاداب و با استفاده از ژل پوست ابتدا اکسیژن رسانی بعد پوست شفاف  و بازسازی می شود و در نهایت به تقویت سیستم ایمنی پوست کمک فراوانی می کند.

ژل پاک کننده لب:

این ژل ها با ساختاری سبک پوست لب را پاک می کندو بسیار پاک کننده ملایمی است.فقط دور چشم استفاده نشود.

پاک کننده ها:

پاک کننده ها سرشار از مواد مغذی،آنتی اکسیدان ،معطر و محافظت کننده است.قابل استفاده برای انواع پوست ها و هارمونی خاصی به پوست می بخشدوبعد از استفاده پوست بسیار نرم،تمیز ،مخملی و خوشبو می شود.

انواع پاک کننده ها:

شیرپاک کن:

شیر پاک کن ها سرشار ا زمواد مغذی،آنتی اکسیدان است و مناسب برای انواع پوست ها به عنوان یک محافظت کننده پوست در برابر آلودگی ها بسیار توصیه می شود.و با اسانس های مختلفی در بازار ارائه می شود و هر شخص می تواند طبق سلیقه خودش یک شیر پاک کن معطر انتخاب نماید.برای هر پوستی شیر پاک کن مخصوص خودش را استفاده کنید.

پاک کننده آرایش لب و چشم:

این پاک کننده با بافتی نرم و لطیف که آرایش را در ناحیه حساس چشم و لب به خوبی پاک می کند،پوست را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند.

فایده مهم شیر پاک کن ها:

با استفاده ازشیر پاک کن ها سلول های مرده پوست از سطح پوست حذف می شود.به تولید کلاژن پوست کمک می کند تا جوان شود و یک پاک کننده و مرطوب کننده ایده آلی است.

انواع تونیک:

تونیک:

لوسیونی نرم،سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مرطوب کننده می باشد.قابل استفاده برای انواع پوست ها.استفاده از تونیک ها حس تازگی و درخشندگی فوق العاده ای به پوست می بخشد و آن را در مقابل هرگونه عوامل اکسیداتیو محافظت می کند.و به عنوان تکمیل کننده فرآیند پاک سازی استفاده می شود.

تونیک پاک کننده:

این لوسیون پاک کننده،فاقد الکل و جمع کننده منافذ پوست باز می باشد. مکمل پاک سازی و متعادل کننده چربی پوست است.و بعد از ژل های پاک کننده باید استفاده شود و با استفاده از یک پد روی پوست را تمیز می کنند.

تونیک فلویید:

یک امولوسیون سبک،با ساختار مخملی،ایده آل برای رطوبت رسانی و متعادل سازی پوست های چرب و مختلط است.و بیشتر روی مناطق بحرانی پوست بسیار قوی عمل می کند.و به عنوان تمیز کننده پوست قوی پوست است.

تونیک اکتیو:

این تونیک پاک کننده چربی و آلودگی های عمقی پوست است.حاوی ویتامین C و جهت پوشاندن جای جوش و جای جوش بسیار مفید است.

نکته مهم :

بهترین وسیله برای مالیدن شیرپاک کن و ژل به صورت همان انگشتاندست هستند. دقت داشته باشید که این شوینده ها هرگز نباید به دور چشمها اصابت پیدا کند و پس از مصرف، بلافاصله صورت باید با آب شسته شود.و هرگز برای تمیز کردن صورت از شامپو بچه و آب صابون استفاده ننماید.

گام به گام پاکسازی پوست:

۱) پاکسازی روزانه

۲) پاکسازی هفتگی

۳) پاکسازی ماهیانه

پاکسازی روزانه:

پاکسازی روزانه بستگی به پوست افراد دارد.در پوست‌های چرب 2 بار در روز صبح و شب و در پوست‌های خشک و مختلط 1 بار و در هنگام شب انجام شود. برای پاکسازی پوست می‌توان از شیر‌پاک کن، تونر و ژل‌های شستشو استفاده کرد.

پاکسازی هفتگی:

پاکسازی هفتگی بعد از حمام باید انجام شود. لایه‌بردارهای مکانیکی،اسکراب صورت می‌باشد. اسکراب بسته به نوع پوست می‌تواند شامل مواد لایه‌بردار قوی جهت پاکسازی پوست و برای پوست‌های خشک فقط ژل‌‌های ملایم می باشد.

لایه برداری پوست بعد از حمام جهت پاکسازی پوست های پیر و مرده از سطح پوست است و با این کار ظاهر پوست تمیز و جوان می شود. آلودگی‌های عمقی پوست از بین می رود و چین های ریز برطرف می‌شود.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *