نقش سرم و ویتامین C برای سلامتی پوست که تا به حال نمی دانستید.
نقش سرم و ویتامین C برای سلامتی پوست که تا به حال نمی دانستید.

نقش سرم و ویتامین C برای سلامتی پوست که تا به حال نمی دانستید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره نقش سرم و ویتامین C برای سلامتی پوست که تا به حال نمی دانستید.نکات جالب و جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

پوست کدر و ویتامین C:

اگر پوستتان کدر به نظر می‌رسد میتوانید از سرم ویتامین C استفاده کنید. برای داشتن پوست درخشان، صورتتان را بشویید سپس چند قطره از سرم را روی پوستتان بمالید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین C می‌توانند التهاب پوست را کاهش دهند و به ترمیم پوست شما کمک کنند . در نظر داشته باشید که از مرطوب کننده پس از سرم استفاده کنید. در این مقاله نقش سرم و ویتامین C برای سلامتی پوست که تا به حال نمی دانستید.معرفی می شود با ما همراه باشید.

درمان مشکلات پوستی با سرم ویتامین C:

 چگونگی انجام آزمایش پچ برای تشخیص آلرژی :

یک قطره از سرم ویتامین C را روی قسمت کوچکی از مچ دستتان بمالید. از آنجا که پوست این ناحیه حساس است، پس می‌توانید متوجه آلرژی به ویتامین C شوید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوستتان ملتهب شده است یا نه. اگر این چنین نیست، می‌توانید بدون نگرانی از ویتامین C روی پوستتان استفاده کنید.

اگر از AHA و BHA مانند اسیدهای گلیکولیک، سالیسیلیک یا لاکتیک استفاده می‌کنید باید قبل از مصرف سرم ویتامین C چند دقیقه صبر کنید تا پوستتان تحریک نشود.

 سرم ویتامین C را صبح و یا شب استفاده کنید:

پوست فقط یکبار در روز می‌تواند ویتامین C را جذب کند، پس از آن در صبح و یا شب قبل از خواب استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که پس از استفاده از سرم، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر می‌خواهید قبل از مصرف سرم از کرم مرطوب کننده استفاده کنید بهتر است در شب این کار را انجام دهید

 صورتتان را با یک پاک کننده ملایم بشویید:

آب خنک را روی صورتتان بریزید و مقداری از پاک کننده (به اندازه یک سکه) را روی صورتتان بمالید. از نوک انگشتانتان استفاده کنید و به مدت 30 ثانیه پاک کننده را به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید. سپس آن را با آب بشویید.

از پاک کننده‌ای استفاده کنید که متناسب و با پوست شما سازگار باشد . مثلا اگر پوست حساسی دارید از پاک کننده‌های فاقد عطر استفاده کنید که الکل نداشته باشد.

 تونر را روی صورتتان بمالید:

صورتتان را با یک پارچه تمیز خشک کنید، سپس یک توپ پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید و روی صورتتان بمالید. از زدن تونر به اطراف چشم خود پرهیز کنید . اجازه دهید قبل از مصرف سرم، تونر خشک شود.

اگر پوست چربی دارید و از یک تونر حاوی بنزوئیل پراکساید استفاده می‌کنید حداقل 5 دقیقه قبل از استفاده از سرم صبر کنید، زیرا مصرف همزمان بنزوئیل پراکساید با ویتامین C کارآیی سرم را کمتر می‌کند.

 دو تا سه قطره از سرم را روی صورتتان ماساژ دهید:

از قطره چکانی که داخل بطری سرم قرار دارد استفاده کنید و 2 تا 3 قطره از سرم ویتامین C را کف دست خود بریزید . سپس انگشتتان را در روغن فرو کنید و مقداری از آن را روی گونه و پیشانی‌تان بمالید و به همین ترتیب آن را روی کل صورتتان ماساژ دهید.

نکته کلیدی قبل از استفاده از سرم ها :

قبل از استفاده از مرطوب کننده و محصولات دیگر از سرم ویتامین C استفاده کنید. هنگامی که پوستتان سرم را جذب می‌کند مرطوب کننده را به آرامی روی صورتتان ماساژ دهید.

اگر صبح این کار را انجام می‌دهید، از مرطوب کننده‌‌ی حاوی SPF برای محافظت از پوستتان استفاده کنید.

 درمان مشکلات پوستی با سرم ویتامین C:

مصرف  ویتامین C  به منظور کاهش التهاب ناشی از آکنه :

برای مقابله بهتر با باکتری‌هایی که باعث بروز برخی از آکنه‌ها می‌شوند،یکبار در روز از سرم ویتامین C که حاوی روی است استفاده کنید. از آنجا که ویتامین C خاصیت ضد التهابی دارد، می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد.
برای آکنه‌های شدید، با پزشکتان درباره میکرونیدلینگ با ویتامین C مشورت کنید.

محافظت از  پوست با انواع ویتامین ها:

از پوستتان با استفاده از سرم ویتامین C و E در برابر آسیب ناشی از آفتاب محافظت کنید.

اگر می‌خواهید از پوستتان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید، همیشه قبل از خارج شدن از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید. پس از بازگشت به منزل، صورتتان را بشویید و از سرم ویتامین C و E استفاده کنید.

ویتامین‌ها، از پوست شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنند، به همین دلیل پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از سرم ویتامین C و E استفاده کنید.

پیشگیری از محصولات ضد پیری:

از سرم‌ها به عنوان روتین جلوگیری از پیری پوست استفاده کنیدمحصولات ضد پیری پوست را که ادعای افزایش کلاژن دارند. محققان دریافتند که مصرف روزانه از ویتامین C می‌تواند تولید کلاژن را زیاد کند که چین و چروک‌ها کاهش پیدا کنند.

لازم است که از ویتامین Cچند ماه استفاده کنید،از سرم‌ها روتین برای جلوگیری از پیری پوست مصرف کنید

کاهش هایپرپیگمنتاسیون با مصرف سرم ویتامین C :

ماندندر معرض آفتاب، ایجاد لکه‌های قابل توجهی در صورتتان می‌شود. ازسرم ویتامین C مصرف کنید تا رنگدانه‌هایی که باعث ایجاد لکه‌های تیره می‌شوند کاهش پیدا کنند.حداقل باید 3 یا 4 ماه از سرم مصرف کنید تا به نتیجه برسید.

پایان گفتار:

در این مقاله نقش سرم و ویتامین C به طور مفصل بیان و معرفی شد،امیدواریم با استفاده از این مطالب بتوانید،در حفظ و سلامت و زیبایی پوست خود نقش مهمی ایفا کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *