انواع ماسک های طبیعی برای درمان گودی و تیرگی اطراف چشم که باید بدانید.
انواع ماسک های طبیعی برای درمان گودی و تیرگی اطراف چشم که باید بدانید.

انواع ماسک های طبیعی برای درمان گودی و تیرگی اطراف چشم که باید بدانید.

با سلام خدمت عزیزان مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره انواع ماسک های طبیعی برای درمان گودی و تیرگی اطراف چشم که باید بدانید.نکات جالب و شنیدنی بیان کنیم با ما همراه باشید.

تیرگی و گودی اطراف چشم:

تیرگی و گودی اطراف چشم یکی از معضلاتی است که همه افراد در بانوان و آقایان با آن کم و بیش دست به گریبان هستند در این مقاله می خواهیم انواع ماسک های طبیعی برای درمان گودی و تیرگی اطراف چشم که باید بدانید.را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم موارد زیر را رعایت کنید:

داشتن خواب کافی شبانه:

هنوز این رابطه معلوم نیست ولی کم خوابی منجر به افزایش کبودی زیر چشم و کاهش جریان خون در زیر چشم می شود.

قبل از خواب کافئین و سیگار مصرف نکنید.

3.اگر آلرژی دارید درمان کنید زیرا یکی از علل آشکار در تغییر رنگ پوست زیر چشم می باشد. پیدا کردن آلرژی بسیار سخت است ولی مواردی که فکر می کنید به آن ها حساسیت دارید را حذف کنید و اگر به نتیجه ای نرسیدید به متخصص پوست مراجعه کنید.

از بین بردن گرفتگی بینی:

اگر بینی شما گرفته باشد منجر به سیاهی زیر چشم می شود چون رگ های اطراف سینوس بزرگتر و سیاه تر می شوند و برای جلوگیری از این اتفاق از اسپری های بینی استفاده کنید.

خوردن و نوشیدن مواد غذایی سالم:

رعایت غذای سالم، استفاده از همه ویتامین ها و نوشیدن مقدار مناسب آب برای رفع گودی زیر چشم کمک می کند. کمبود ویتامین های K و B12 امکان منجر شدن به سیاهی و پف زیر چشم شود. نمک بدلیل نگه داشتن آب بدن در مکان های غیر طبیعی و آبی رنگ تر شدن رگ های خونی می شود پس باید مصرف نمک را کاهش دهید.

ترک سیگار:

سیگار منجر به شفاف تر شدن رگ ها و آبی تر شدن آن ها می شود و یکی از علل سیاهی زیر چشم می باشد.

ریلکس بودن:

این مورد منجر به خواب بهتر در شب می شود و می توانید درست غذا بخورید و باعث سلامتی بیشتر چشم و پوست می شود.

تکنیک های خانگی رفع سیاهی دور چشم:

گوجه فرنگی برای گودی زیر چشم:

یکی از تاثیرگذارترین درمان های خانگی برای این مشکل است. اول باید در منزل آب یک یا دو گوجه فرنگی تازه را گرفته و با زردچوبه و کمی آرد و یک قاشق غذاخوری آب لیمو یک خمیر ضخیم درست کرده و این خمیر را دور چشم گذاشته و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه در همان حالت باشد بعد با آب بشویید. توصیه می شود این کار را 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید تا رنگ تیرگی دور چشم از بین برود.

 سیب زمینی :

کمی سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید بعد یک پنبه را به آن بمالید. چشمان تان را ببندید و این پنبه را روی چشمان بسته خود بگذارید. مطمئن بشوید که پنبه نواحی تیره زیر چشم و پلک ها را پوشش داده باشد و مدت 10 دقیقه بر روی چشم هایتان باشد و بعد با آب سرد بشویید.

گلاب:

گلاب بدلیل وجود خاصیت های تسکین دهنده و روشن کننده برای درمان گودی زیر چشم بسیار مناسب است. آنتی اکسیدانی که در گلاب وجود دارد منجر به مقاومت سلول های پوستی شما شده و احیای بافت های مرده و در آخر کمک به جوان سازی پوست شما می کند.

روش استفاده:

چند قطره گلاب بر روی پارچه کتانی ریخته و آن را بر روی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار را تا جایی که تاثیر گلاب را ببینید روزانه دو مرتبه تکرار کنید. ترکیب گلاب با شیر سرد را روی دو عدد پارچه کتان قرار داده و بر روی قسمت مورد نظر 15 الی 20 دقیقه قرار داده و بعد با آب صورت تان را بشویید.

استفاده از خیار:

خیار حلقه حلقه شده را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. بعد به مدت 10 الی 15 دقیقه خیار را روی چشمان و روی سیاهی ها بگذارید و خیار منجر به کاهش پف چشم و رفرش کردن پوست شما می شود.

استفاده از روغن نارگیل:

با استفاده از این روغن می توانید تیرگی و گودی زیر چشم را محو کنید کافی است شب ها قبل از خواب مقداری از روغن نارگیل را برداشته و پوست صورت و مخصوصا اطراف چشم را ماساژ داده و اجازه دهید این روغن تا صبح روی پوست شما بماند.

ماسک سیب زمینی و روغن نارگیل:

⠀نصف سیب زمینی رنده شده⠀+عسل یک قاشق غذاخوری+روغن نارگیل نصف قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کرده و دورچشم خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه بشویید و در انتهاء از یک کرم دورچشم مناسب استفاده کنید.

معجون سکنجبین:

شربت سکنجبین روزی ۱ تا ۲ لیوان میل کنید.

ماسک عسل و سرکه:

ترکیب ۲ قاشق غذاخوری عسل + ۱قاشق غذاخوری سرکه، اطراف چشم را ماساژ دهید و ۲۰ دقیقه بعد بشویید.

ماسک روغن زیتون و نمک:

ترکیب روغن زیتون ۴قاشق غذاخوری+نمک ۴قاشق مرباخوری روزی ۲بار اطراف چشم را ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

ماسک زعفران و شیر:

مقدارکمی ‌زعفران را با ۲ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید

سپس قبل ازخواب زیر اطراف چشم مالیده و صبح آن را با آب سرد بشویید اینکار همچنین تیرگی اطراف چشم را از بین می برد.

ماسک آرد برنج:

آب برنج را با یک قاشق غذاخوری شیر خشک ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه روی اطراف دور چشم بگذارید و بعد بشویید.

ماسک روغن بادام و گلاب:

ترکیب روغن بادام 1 قاشق غذاخوری+ گلاب 2 قاشق غذاخوری+1 عدد ویتامین E

تمام مواد را با هم ترکیب کرده و با استفاده از پدهای آرایشی در اطراف چشم بمالید و به مدت 15 دقیقه در اطراف چشم بماند، با استفاده از این ماسک به راحتی می توانیدهفته ای 3 بار استفاده کنیدتا تیرگی اطراف چشم تمام شود.

ماسک روغن بادام و کرچک:

ترکیب روغن بادام و روغن کرچک برای تیرگی دور چشم بسیار مفید است،ماساژ پوست اطراف چشم  با روغن بادام و کرچک برای رفع تیرگی بسیار مفید است.برای رسیدن به این منظور می توانید مقدار مساوی از روغن بادام و کرچک ترکیب کرده و در اطراف چشم بمالید،و تا صبح در اطراف چشم بماند،تا آثار آن را ببینید.

پایان گفتار:

در این مقاله انواع ماسک های طبیعی و رسپی تهیه آن بیان شد امیدواریم با رعایت انواع ماسک های طبیعی بتوانید زیبایی دوچندانی به چشم های خود ببخشید و در مهمانی ها مانند الماس بدرخشید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *