معرفی میکرونیدلینگ با درماپن و عملکرد آن برای جوانسازی پوست
میکرونیدلینگ با درماپن و عملکرد آن برای جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ با درماپن و عملکرد آن برای جوانسازی پوست

با سلام خدمت همراهان گرامی مجله سلامت وزیبایی ماه سرا. در این مقاله با میکرونیدلینگ با درماپن و عملکرد آن برای جوانسازی پوست آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

میکرونیدلینگ با درماپن و عملکرد آن برای جوانسازی پوست

درماپن چیست؟

در چند سال گذشته روش میکرونیدلینگ مکانیزه شده و توسط دستگاهی به نام درماپن انجام میشود. درماپن مانند یک قلم است که نوک آن سوزنهای بسیار ریز تعبیه شده است. این سوزن ها با حرکت رفت و برگشتی و جابه جایی درماپن نواحی مورد نظر پوسترا سوراخ میکند.

در استفاده از درماپن چند نکته وجود دارد. اول اینکه عمق ورود سوزن به پوست بین 0.25 تا2.5 میلی متر قابل تنظیم است. دوم اینکه سرعت ضربه های سوزن هم بین 25تا 90 ضربه در ثانیه قابلیت تنظیم دارد. سوزن های درماپن یکبار مصرف اند و در نهایت براساس تعداد سوزن ها و سرعت دستگاه بین300 تا 1000 سوراخ در ثانیه ، در پوست ایجاد میشود.

کاربردهای درماپن چیست؟

ـ از بین بردن چروک های دور لب در افراد سیگاری

ـ شل شدن و افتادگی پوست بر اثر بالا رفتن سن

ـ چروک های کوچک و ضریف پوست

ـ لکه های پوستی که در برابر درمان مقاومند

ـ منافذ باز پوست را میبندد

ـ از بین بردن چین و چروک های صورت

ـ قوام پوست

 

برای دریافت نتایج مناسب از میکرونیدلینگ پوست توجه به چند مورد ضروری میباشد :

ـ حتما دقت کنید تادر انتخاب دستگاه مناسب دقت کنید

ـ میکرونیدلینگ را با دیگر روشها به درستی ترکیب کنید

ـ انجام منظم وطبق برنامه درمان برای نتیجه گیری صحیح

با توجه به نکاتی که بالا گفتیم انجام میکرونیدلینگ برای اشخاص مختلف با هرنوع پوستی میتواند مناسب باشد. تعیین تعداد جلسات و زمانبندی آنها بر عهده متخصص است. اما باید توجه کنید که انجام این روش نیازمند مراقبت است. مراقبت هایی از قبیل استفاده از ضدآفتاب مناسب باید حتما باید انجام شود.

 دوران نقاهت درماپن

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از درماپن التهاب بعد از انجام آن خیلی شدید نیست و بعد از چند ساعت از بین میرود. رنگ قرمز پوست به رنگ صورتی تبدیل میشود و بعد 12 تا 48 ساعت بعد به طور کامل ازبین میرود. برای کاهش التهاب و قرمزی بعد از درماپن از اسید هیالورونیک استفاده کنید. همچنین برای محافظت بهتر از ضدآفتاب هایی که در ترکیباتشان زینک دارند استفاده کنید.

انجام درماپن در پوست های گوناگون

درماپن را میتوان برای هر نوع پوستی با هررنگی استفاده کرد. برای پوست هیچ گونه تیرگی رخ نمیدهد. چراکه در این روش ملانوسیت ها هیچ گونه آسیبی نمیبینند. در واقع یکی از مزایا و نقاط مثبت این روش که باعث شده برحتی توصیه شود این است که سوزن های درماپن به لایه ی اپیدرم نمیرسند.

موارد منع استفاده از درماپن چیست؟

بااینکه گفتیم انجام میکرونیدلینگ برای انواع پوست بیخطر است اما در برخی موارد از استفاده از این روش منع شده است:

افرادی که عفونتهای پوستی فعال مثل تبخال دارند./ممکن است بخاطر بیماری خاص از داروی ضدانعقاد خون استفاده کنید . دراینصورت بعدازمیکرونیدلینگ خونریزی شدید میکنید .پس سلامتیتان مهمتر از عمل زیبایی است و میکرونیدلینگ توصیه نمیشود/ وجود ضعف در سیستم ایمنی بدن موجب عفونت و یا تاخیر در التیام التهاب پوست میشود./ جنس سوزن درماپن ترکیبی از فولاد ضدزنگ و تیتانیوم است. افرادی که به این فلزات حساسیت داشته باشند بعد از انجام عمل دچار خارش بلند مدت میشوند.

 

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *