معرفی روغن ریش ، از درست کردن روغن تا نحوه ی استفاده ازآن
روغن ریش ، از درست کردن روغن تا نحوه ی استفاده ازآن

روغن ریش ، از درست کردن روغن تا نحوه ی استفاده ازآن

با سلام خدمت همراهان مجله ماه سرا. در این مقاله درباره ی روغن ریش ، از درست کردن روغن تا نحوه ی استفاده ازآن میخوانید. با ما همراه باشید.

روغن ریش ، از درست کردن روغن تا نحوه ی استفاده ازآن

اهمیت روغن ریش

تصور عموم در مورد افرادی ریشهای بلندی دارند این است که فرصت رسیدگی به آن را ندارند. اما باید بدانید که ریش هم مانند موی سر به یک اندازه نیازمند مراقبت است. اگر این مراقبت انجام نشود خارش و شوره امری عادی است.

برای مراقبت و نگه داری بهتر از ریش و سهولت در مرتب کردن آن از روغن ریش باید استفاده کند. روغن ریش باعث میشود خارش و شوره ازبین برود و برای شانه کردن و مرتب کردن آن راحت تر بتوان عمل کرد. ترکیبات این روغن هم خاص نیست و مانند سایر روغن های مو متشکل از چند روغن حامل است.

چطور روغن ریش درست کنیم

روغن ریش را میتوانید در منزل هم درست کنید و استفاده کنید. طبق دستور زیر یک روغن عالی برای تقویت و تغذیه ی ریش خودتان تهیه کنید:

15 گرم روغن جوجوبا را با 15 گرم روغن بادام و 1 قاشق روغن نارگیل ، درون شیشه ای کوچک بریزید. و سپس 4 الی 5 قطره روغن چوب صندل و چوب سدر را به ترکیب اضافه کنید. شیشه را خوب تکان دهید تا روغن ها باهم ترکیب شوند. حالا روغن آماده ی استفاده است.

مراحل استفاده 

مرحله ۱

ناحیه ی ریش و پوست زیر آنرا به خوبی شستشو دهید تا تمیز شوند. برای شستشو از آب گرم استفاده کنید . زیرا باعث میشود منافذ پوستی شما باز شوند و روغن به راحتی زیر پوست شما نفوذ کند.

 مرحله ۲

برای اینکار هم میتوانید قطره های روغن رابا استفاده از قطره چکان مستقیم روی پوست بزنید. هم میتوانید چند قطره کف دست بزنید و دست هارا به هم مالش دهید تا گرم شود. اما روش دوم بیشتر توصیه میشود بخاطر جذب بهتر آن.

مرحله ۳

برای پخش کردن روغن روی ریش با دقت و حوصله عمل کنید. میتوانید برای پخش کردن بهتر روغن از شانه استفاده کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید روغن به خوبی در تمام نقاط پخش شده نوبت به ماساژ میرسد . هر چه در ماساژ با حوصله و دقت بیشتری عمل کنید روغن بهتر جذب پوست میشود. شما با ماساژ دادن به صورت دایره ای سلول های پوستی تان را تحریک میکنید. میتوانید به دوصورت ضربه ای با انگشتان مثل ضربه به پیانو ، یا به صورت دایره ای ماساژ را انجام دهید.

مرحله ۴

هرچه مدت ماساژ بیشتر باشد تاثیر روغن بهتر است. بعداز اتمام ماساژ اجازه بدهید روغن چندساعت روی پوست صورت و ریش ها بماند. بعد از گذشت چند ساعت روغن را به صورت کامل بااستفاده از شوینده ی مناسب و آب بشویید و پوست را از روغن پاک کنید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *