معرفی اهمیت شستشوی صورت ، نکاتی برای انجام آن و حفظ سلامت پوست
اهمیت شستشوی صورت ، نکاتی برای انجام آن و حفظ سلامت پوست

اهمیت شستشوی صورت ، نکاتی برای انجام آن و حفظ سلامت پوست

با اسلام خدمت ماه سرایی های عزیز. در این مقاله اهمیت شستشوی صورت ، نکاتی برای انجام آن و حفظ سلامت پوست را به اطلاع شما میرسانیم. لطفا با دقت مطالعه کنید و به آن عمل کنید.

اهمیت شستشوی صورت ، نکاتی برای انجام آن و حفظ سلامت پوست

انتخاب محصول نامناسب

ویژگی اصلی یک پاک کننده خوب برای پوست ، از بین بردن آلودگی و آرایش است. اما نباید چربی پوست را که نقش محافظت از پوست دارد ، کاملا ازبین ببرد

سعی کنید شوینده ای انتخاب کنید که با یکبار استفاده پوست را پاکسازی کند . تا دیگر نیازی به دوبار استفاده نداشته باشید که منجر به التهاب پوست شود.

 

شستن بیش از اندازه

همانطور که میدانید پوست برای محافظت از خود مقداری چربی تولید میکند. که این چربی در صورت شستشوی بیش از اندازه روزانه از بین میرود و چربی پوست افزایش میابد.

در صورتی که یک روز آرایش نمیکنید ، یا ضدآفتاب نمیزنید و یا عرق نمیکنید نیازی نیست از پاک کننده صورت استفاده کنید. برای شستشوی صورت در حالت معمولی به آب ولرم کفایت کنید. هرچقدر تماس پوستتان با مواد شوینده کمتر باشد بهتر است.

 

استفاده از آب با دمای نامناسب

عموما بر این باورند که آب گرم و آب سرد باعث باز و بسته شدن منافذ پوست میشود. باید بدانید این یک باور غلط است چون منافذ ماهیچه ای ندارند که به دمای آب واکنش نشان دهند.

اگر از آب گرم برای شستن صورتتان استفاده میکنید بدانید آب گرم میتواند با از بین بردن چربی پوست به آن آسیب بزند. بهترین دمای آب برای شستشوی صورت ، بین سرد و گرم است.

 

لایه برداری بیش از حد

یکی از راه های مناسب برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست استفاده از لایه بردار است. اما در مصرف آن باید اعتدال را رعایت کرد تا حساسیت ایجاد نکند. در هفته 2 یا 3 مرتبه برای اسکراب مناسب است.

بهترین اسکراب ها ، اسکراب های دانه دار هستند(اسکراب های شکری یا اسکراب حاوی اسید میوه). برای پخش کردن اسکراب و ماساژ آن روی پوست از انگشتانتان استفاده کنید تا به پوست آسیب وارد نشود.

 

آب نکشیدن خوب پوست

نکته ای که در شستشوی پوست خیلی مهم است شستن کامل پوست است. چون اگر خوب مواد شوینده را از پوست پاک نکنید میتواند منافذ باز پوست را مسدود کند و به پوست آسیب وارد کند. این نکته را در «هر شرایطی» رعایت کنید.

بینی ، خط رویش مو و فک قسمت هایی هستند که هنگام شستشو ممکن است اهمیت چندانی به آنها ندهید. توجه کنید تمام صورت بایدبادقت تمیز شوند.

 

استفاده از محصولات آسیب زننده

پوست سالم یکی از نعمتها و دارایی ارزشمند انسان است. و این اهمیت بالا بخاطر حساسیت آن است و مدام در معرض خطر است. رنگ و مواد شیمیایی مثل پارابن از دشمنان تراز اول پوست هستند. ازآنها دوری کنید.

یکی از موادی برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده میشود سدیم لوریل سولفات است. اما این ماده به تنهایی میتواند به پوست آسیب وارد کند.

همیشه مواد تشکیل دهنده روی محصولات زیبایی و بهداشتی را بخوانید.

 

حوله را روی پوست کشیدن

معمول ترین وسیله برای خشک کردن صورت حوله است. اغلب برای خشک کردن صورت حوله را روی پوست میکشند بخاطر حس خوشایندی که میدهد. اما اینکار به الاستیسیته یا کشسانی پوست در بلند مدت آسیب میزند. پس اولا حتما از حوله شخصی و تمیز استفاده کنید و دوما با ضربه های ملایم خشک کردن صورت را انجام دهید.

 

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *