اصول و قواعد کوتاهی مو از مبتدی تا پیشرفته به روش ماه سرا
اصول و قواعد کوتاهی مو از مبتدی تا پیشرفته به روش ماه سرا

اصول و قواعد کوتاهی مو از مبتدی تا پیشرفته به روش ماه سرا

باسلام خدمت عزیزان همیشگی ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره اصول و قواعد کوتاهی مو از مبتدی تا پیشرفته به روش ماه سرا نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

گام به گام آرایش مو:

کار کردن با قیچی یک مهارت خاص و خلاقانه است و نیاز به تمرین زیادی دارد.در این مقاله اصول و قواعد کوتاهی مو از مبتدی تا پیشرفته به روش ماه سرا  معرفی می شود با ما همراه باشید.

گام اول:تمیز کردن مو:

وقتی می خواهید کار کوتاه کردن مو را شروع کنید مانند یک نقاش که کارش را با یک بوم تمیز و بی نقص شروع می کند،شما هم همینطور،مو چرب و کثیف نمی تواند مدل مورد دلخواه شما را تحویل دهد.از شامپوهای مخصوص و متناسب با جنس مو استفاده کنیدو برای موهای فر و در هم گره خورده حتما از نرم کننده استفاده کنید.

گام دوم:مدل مو:

اولین گام برای کوتاه مو انتخاب و تشخیص فرم صورت است و نسبت به تناسب و فرم صورت مدل کوتاهی مو را انتخاب کنید.

انواع فرم و مدل مو متناسب با فرم:

فرم گرد:

فرم صورت این افراد گونه و چانه گرد دارند و برای محو گردی صورت بهتر است از مدل های ارتفاع صورت تا زیر چانه و حجم موها اطرف صورت کمتر باشدصورت را کشیده تر و زیباتر نشان می دهد.

فرم بیضی:

این فرم از صورت جوریست که انواع فرم هایی است که هیچ محدودیتی در انتخاب مدل صورت ندارد.

فرم قلب:

در این فرم صورت باید اطراف صورت کم حجم و اطراف پیشانی خلوت تر باشد.

فرم مربع:

برای این فرم از صورت بهترین سبک کوتاهی موچتری است که بر روی صورت ریخته می شود.

فرم مستطیل:

این فرم از صورت هم توصیه کوتاهی مو همان چتری موج دار برای پیشانی کوتاه است تا فرم صورت را جذابتر کند.

گام سوم:تقسیم بندی مو:

دسته بندی و تقسیم بندی مو، از تکنیک های خاص و بسیار حرفه ای است چون با انجام تقسیم بندی صحیح می توانید زیبا ترین کوتاهی مو را داشته باشید.

تقسیم بندی سر به 7 قسمت:

برای داشتن کوتاهی مو و صحیح دقیقا باید سر را به 7 قسمت تقسیم کرد.سمت راست،چپ،فرق راست،بالا،فرق چپ،پشت گردن چپ،پشت گردن راست. و یک دسته از مو را به صورت رها در کنار صورت آویزان می کنند.

شیوه تقسیم بندی موها:

اولین قدم برای شروع با شانه دم باریک از پشت گوش یک خط صاف به طرف گوش بعدی میکشیم و دسته موهای جدا شده را به دو قسمت تقسیم و با کلیپس بالای سر می بندیم.

حالا یک خط صاف و مستقیم درست شده است و به راحتی می توان پشت گردن طرف راست و چپ را تقسیم نموده و موها را گرفته و پیچ می دهیم و با کلیپس ثابت می کنیم.

نکته مهم در تقسیم بندی این است که هر قسمت را با شانه صاف کرده و بعد ثابت کنید.شانه زدن مو بسیار مهم است.

کوتاه کردن مو:

با استفاده از قیچی به حذف موهای اضافی بپردازید،یک دسته از مو ها را گرفته و بکشید و موهای اضافی که از نوک انگشتانتان بیرون زده را کوتاه کنید،می توانید در این حالت را زاویه دار انجام دهید،موها حالت زیبا تری می گیرد.از ریش تراش برای کوتاهی نوک موها استفاده نکنید چون باعث می شود حجم مو از بین برود.

تکنیک آخر:

خشک کردن مو،تا وقتی موها خشک نشود نمی توانید،مدل اصلی را مشاده نمایید.با خشک شدن  مو می توانید ناهمواری ها و طول و حجم چتری و… را ببینید.

توصیه های برای کوتاهی مو:

یک اسپری آب را همیشه نزدیک خود قرار دهید تا مو وقتی شروع به خشک کردن کرد، مرطوبش ‏کنید.‏موی خیس باعث می شود موها برای پیرایش بهتر در جای خود ثابت بمانند.‏

فقط در یک زمان می توانید موهای خشک را کوتاه کنید آن هم زمانی که با استفاده از موزن می خواهید مو ها را اصلاح کنید مو هرچه خشک تر باشد بهتر است.

در بعضی موارد می توانید،برای تکمیل کوتاهی مو از ریش تراش استفاده کنید.از تیغ برای کوتاهی مو های ریز، فرفری استفاده نکنید.‏

برای کوتاهی مو از شانه دندانه ریز و با زاویه 45 درجه استفاده کنید.در انتها طول مو را چک کنیدو ناهمواری ها را مرتب و قسمت چتری را به دلخواه افزایش دهید.

و به یاد داشته باشید که موی چتری صورت را جوانتر نشان می دهد،فرق سر برای بانوان زیبا نیست.

منبع :مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *