شناخت بهتر ضد آفتاب ها و شیوه مناسب در استفاده از آن ها

شناخت بهتر ضد آفتاب ها و شیوه مناسب در استفاده از آن ها

سلام ماه سرایی عزیز. در این مقاله می خواهیم شما را با شناخت بهتر ضد آفتاب ها و شیوه مناسب در استفاده از آن ها آشنا کنیم. از همراهی شما تشکر می کنیم.

ضرورت ضد آفتاب ها برای پوست:

اگر این عقیده را دارید که بدون استفاه از ضد آفتاب ها شما می توانید پوستی شاداب ،فاقد لک وکک مک باشید.سخت در اشتباهید. شما با کمک ضد آفتاب ها پوست خود را دربرابر سرطان پوست ایمن می کنید. استفاده از ضدآفتابها برای شما امری ضروری و مفید است. پوست شما باید دربرابر اشعه ی مضر نور خورشید محافظت شود.کرمهای ضد آفتاب یک سد فیزیکی و شیمیاییبر روی پوست شما ایجاد می کند. و مانعپیری زودرس وآسیب به پوست شما می شود.

انتخاب ضد آفتاب مناسب:

گام اول این است که شما SPFضد آفتاب را بررسی کنید.منظور از SPFهمان فاکتور های محافظت در مقابل نور خورشید است. هر چه مقدار این فاکتورها بیشتر باشد. شما می توانید زمان بیشتری را در فضای باز زیر نورخورشید قرار بگیرید.فراموش نکنید، قبل از خرید کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را ببینید.

گام دوم  هنگام خرید ضدآفتاب خوب این است که شما مناسب بودن آن کرم را با نوع پوستتان بررسی کنید.

ویژگی های ضد آفتاب مناسب:

  • درصد مقاومت بالا در آب
  • درصد مقاومت بالا در برابرتعریق
  • ماندگاری بالا روی پوست
  • قیمت مناسب برای راحتی همه

کرم ضد آفتاب دورچشم :

بیشتر افراد از ضدآفتاب دور چشم استفاده می کنند. تعدادی هم اعتقاد به استفاده کردن از ضد آفتاب ندارند. زیرا بر این عقیده اند پوست اطراف چشم نازک تر و حساس تر هست. متخصیصین پوست می گویند: نواحی اطراف چشم هم در معرض تابش نور خورشید هستند. پس برای پوست دور چشم به خاطر ظرافتش از ضد آفتاب استفاده کنید.شناخت بهتر ضد آفتاب ها را در ادامه مقاله می خوانید.

شناخت بهتر ضد آفتاب ها و شیوه مناسب در استفاده از آن ها

کرم ضدآفتاب مخصوص دور چشم:

متریال موجود در ترکیبات این نوع کرم باعث شده رطوبت در این ناحیه حفظ شود. پس نگرانی شما برطرف شده است. برخی از این ترکیبات شامل تری گلیسیرید، روغن سویا، روغن جوجوبا، روغن زیتون، میباشد. ماساژ صورت با روغن نارگیل را فراموش نکنید.

مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب ها:

متریال و مواد بکار رفته در کرم های ضد آفتاب موجب خشکی پوست می شود. زینک اکساید و تیتانیوم اکساید در فرمولاسیون کرم های دور چشم بکار رفته است.که خشکی پوست و چروک اطراف چشم می شود. شما می توانید از آبرسان ها کمک بگیرید.

الکل موجود در برخی از کرم های ضدآفتاب هم باعث خشکی پوست می شوند.برای رفع این مشکل از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده کنید. در سایت ماه سرا ضدآفتابهایی متناسب با پوست شما موجود است.

ضد آفتاب برای پوست چرب:

این نوع ضدآفتاب ها کاور خشکی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و به خاطر دارا بودن ترکیبات و متریال خاص، حس خنکی بر روی پوست ایجاد می کند.این نوع کرم مناسب چرب و براق هستند. SPF موجود در این نوع کرم ها مبتنی بر آب است. متریال این کرم ها پوست ملتهب را خنک می کنند.شناخت بهتر ضد آفتاب برای پوستتان بسیار است.

 ضد آفتاب برای پوست خشک:

هنگام خرید ضدآفتاب های مخصوص پوست خشک، از نوع  SPF 30 را انتخاب کنید. افراد با پوست خشک از ضد آفتاب هایی استفاده کنند، که در آن از ترکیبات مرطوب کننده شامل سیلیکون ، لانولین و روغن باشد.

 ضدآفتاب برای پوست مختلط :

افرادی هستند که در قسمتی از پوست صورت، خشکی و در قسمتی دیگر مانند بینی و یا گونه‌ها، پوستی چرب دارند. این افراد باید از ضد آفتاب‌های مناسب برای پوست مختلط یا فاقد چربی، استفاده نمایند. در قدم اول ابتدا قسمت های خشک را با یک کرم مرطوب کننده کاور کنند و بعد از ضد آفتاب استفاده کنند.

اگر صورت شما دارای جوش فعال است ، این نوع ضد آفتاب مناسب است.

توصیه ماه سرا به شما این که ازکرم ضد آفتاب روزانه مخصوص بانوان و آقایان استفاده کنید. حتی برای فرزند دلبندتان ضدآفتاب استفاده کنید.مراقبت های پوستی شامل همه افراد می شود.

 

هشدار برای سرطان پلک:

متأسفانه طی تحقیقات به عمل آمده، منطقه بالای چشم که همان پلک است. بیشتر از سایر نقاط صورت درگیر سرطان پوستمی شود. و اینکه نودوپنج درصد از تومورهای این نوع سرطان سلول‌های بازال یا سرطان سلول سنگفرشی در اطراف چشم هستند.

عوارض این قسمت خود را با چین و چروک دراین ناحیه نشان می دهد.حتی عینک آفتابی به تنهایی نمی تواند.تاثیر گزار باشد.حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. وبدانید این ناحیه به مراقبت بیشتری نیاز دارد.شناخت بهتر ضد آفتاب برای شما بیان شد.

غلظت پایین PHضد آفتاب ها:

این غلظت خصوصا برای ناحیه اطراف چشم بسیار مهم است .افزایش اسیدی یا بازی بودن این نوع کرم باعث آسیب به چشم می شود. عوارض خود را با کیست های کوچک جوش مانندسفید یا زرد نشانمی دهد.

سخن پایانی اینکه نظرات و تجربه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *