سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن و راه های درمان سلولیت
سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن و راه های درمان سلولیت

سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن و راه های درمان سلولیت

باسلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن و راه های درمان سلولیتنکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

تعریف سلولیت:

سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن ،سلولیت نوعی تجمع چربی است که روی پوست به شکل پرتقال ظاهر می شودو بیشتر خانم ها به این عارضه دچار می شوندمخصوصا در ناحیه بازو ،ران ها و شکم .ما در این مقاله سعی میکنیم به این سوالات  پاسخ مناسبی بدهیم.

علت سلولیت:

سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن:

راه های درمان سلولیت سوالی که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند.نوع خاصی از چربی زیر پوستی، بین عضلات و ماهیچه هایی متصل به پوست به وجود می آید و فرورفتگی‌هایی را روی پوست به وجود می‌آورند. سلولیت‌ها اغلب بعد از سنین بلوغ دیده می‌شوند و در خانم‌ها  به میزان بیشتری وجود دارد که به حدود80% می‌رسد. در خانم‌های جوان هم سلولیت دیده شود ولی به صورت نادر و استثنایی.سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن آن و راه های درمان سلولیت سوالی که برای هر بانویی که به زیبایی خود اهمیت می دهد پیش می آید.

علت سلولیت:

1.رژیم غذایی:

2.کاهش ناگهانی وزن

3.افزایش وزن

4.عدم تحرک و ورزش

5.کم آبی

6.ژنتیک

رژیم غذایی :

دررژیم غذایی خود از میوه‌های تازه، سبزیجات، مواد پروتئینی سالم و غلات بیشتر مصرف کنید و خوردن غذاهایی مانند نوشیدنی و خوراکی‌های فرآوری شده مانند  سوسیس،کالباس ،فست فود،نان سفید و نوشابه‌های گازدار و انرژی‌زا و شکر را به حداقل برسانید.

کافیئن و سیگار:

سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن ،مصرف کافئین جریان خون و اکسیژن‌ به بافت‌های بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باعث وخیم ترشدن سلولیت بدن می‌شود. کشیدن سیگار باعث ورود مواد سمی و خطرناک به بدن می‌شود.

غذاهای فرآوری شده و نمک فراوان:

خوردن نمک زیادی ، باعث تورم و باد کردن بیشتر سلول‌های چربی می‌شوند. پس بهتر است که میزان مصرفی سدیم خود را کنترل کنید و با خوردن مقدار زیادی از غذاهای فیبردار مانند سبوس و جو دوسر، جذب پتاسیم را تنظیم کنید.

ورزش:

سلولیت چربی است، اضافه وزن باعث بیشتر شدن سلولیت می‌شود بهترین روش درمان سلولیت انجام حرکات ورزشی مانند پیاده‌روی، دوی آهسته، شنا، یوگا ،دوچرخه سواری و غیره باشید. منظم ورزش کنید و سعی کنید.

کم آبی:

کمبود آب باعث نازک شدن پوست و ضعیف شدن آن می‌شود،آب زیادمیل نماییدو سعی کنید 2تا4 لیتر مصرف نمایید. نوشیدن آب کافی مواد سمی از بدن دفع می شود و می‌تواند در دفع چربی هم بسیار موثر باشد.

الکل:

از عوارض نوشیدن الکل تبدیل  کالری‌های اضافی بدن به چربی است و باعث می‌شودکه اندازه سلول‌های چربی بزرگتر شود.

راه های درمان سلولیت:

1.ماساژ ضد سلولیت:

ناحیه‌ای از بدن که دارای سلولیت است را روزانه ماساژ دهید تا جریان خون تنظیم شود.و پوست به مرور زمان سطح صاف‌تری پیدا می‌کند ماساژ سلولیت را با برس مخصوص و یا با کمک دست انجام دهید.

2.استفاده از ژل ضد سلولیت:

ژل ضد سلولیت به صورت اسکراب‌های می‌توانند ظاهر سلولیت‌ها را کاهش دهد،ماساژ دادن اسکراب باعث تنظیم مایع لنفی می‌شود، باعث سفت شدن پوست می‌شود و اگر اسکراب حاوی  روغن بادام شیرین باشد، موجب آب‌رسانی به پوست  می‌شود. با استفاده از این روش ها دیگر سوالی ب عنوان سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن  برایتان پیش نخواهد آمد.

3.روغن نارگیل:

استفاده از روغن نارگیل که شما می توانید چندین قطره روغن را ماساژ و بمدت چند ساعت روی محل سلولیت قرار دهید.

4.دارچین:

مصرف دارچین دراز بین بردن چربیهای موضعی زیرپوست (سلولیت) بسیار موثر است.

5.انجام ورزش های مخصوص سلولیت:

1.اسکوات پا باز:

2.اسکوات پیستول:

3.لانج به طرفین:

4.لانج به عقب :

5.حرکت تک پل  :

در این مقاله حرکت پل تک پا را برایتان بیان می کنیم. حال آنکه مفهوم سلولیت چیست؟علت به وجود آمدن  برایتان روشن شد.امیدواریم در بهبود این عارضه تلاش کنید تا اندامی زیبا و چشم نواز داشته باشید.

تک پل:

به پشت روی زمین بخوابید. هر دو زانو را خم کنید و پاشنه را تا نزدیکی باسن بیاورید. یکی از پاهای خود را بالا بیاورید و زانو را صاف کنید. پای خود را به شکل عمودی نگه دارید و با سفت کردن عضلات سرینی، باسن خود را از روی سطح زمین بلند کنید تا به شکل پل در بیاید و مجدد روی زمین قرار دهید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *