نگهداری و مراقبت از موی آسیب دیده و سوخته از مواد دکلره
نگهداری و مراقبت از موی آسیب دیده و سوخته از مواد دکلره

نگهداری و مراقبت از موی آسیب دیده و سوخته از مواد دکلره

با سلام خدمت عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره نگهداری و مراقبت از موی آسیب دیده و سوخته از مواد دکلره نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

نگهداری و مراقبت از موی آسیب دیده و سوخته از مواد دکلره:

  استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی مخصوصا بدون بکارگیری اسپری محافظ حرارتی مو، تاثیر بسیار منفی روی تارهای مو می گذارد و باعث صدمه دیدن آن ها خواهد شد.

 موهای خود را اندکی کوتاه کنید.

در هر صورت نمی توان موهای آسیب دیده و سوخته را به راحتی به حالت اولیه خود بازگرداند.اگر متوجه شده اید که تارهای موی شما شکسته اند و یا موخوره دارند، رفتن به آرایشگاه بهترین گزینه برای رفع این مشکل است.

کوتاه کردن موهای تان را در اولویت قرار دهید و آن را به عنوان اولین قدم در مراقبت از موهای سوخته و آسیب دیده خود در نظر بگیرید.

 از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید:

این درست است که نمی توانید موهای سوخته و آسیب دیده را ترمیم کنید ولی می توانید از آن ها مراقبت کنید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. همانطور که می دانید، موهای سوخته معمولا حالتی خشک و زبر دارند. برای بازسازی رطوبت به موهای خود از یک مرطوب کننده موکه شامل شامپو و نرم کننده مو است، استفاده کنید و زندگی ای دوباره به موهای خود ببخشید.

 درخشش را به موهای خود بازگردانید:

می توانید با بکارگیری از یک سرم مو در مراقبت از موی خود، حالت براق و درخشش سابق موها را دوباره به آن ها بازگردانید. استفاده از یک سرم درمانی، موها را هیدراته و تغذیه می کند و باعث می شود موهای خشک و به موهایی نرم تبدیل شوند.

 از نرم کننده استفاده کنید:

موهای آسیب دیده، سوخته و خشک نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. برای تقویت هرچه بیشتر تارهای  مو، بهتر است به جای استفاده از نرم کننده های معمولی، نرم کننده های عمیق روزانه را جایگزین کنید.

 یک روش درمانی را برای موهای تان امتحان کنید:

استفاده از یک روش درمانی مناسب، موها را از هرگونه آسیب که در اثر گرما و حرارت ایجاد می شود حفظ می کند و اصلا نیازی نیست که نگران این موضوع باشید.

انواع روش های درمانی مو:

 شامپوهای پروتئینه:

استفاده مداوم از نرم کننده های مو بدون نیاز به شست و شو  برای موهای آسیب دیده و سوخته، باعث افزایش مقاومت و انعطاف پذیری آن ها می شود و همچنین از موها در مقابل آسیب های روزمره ناشی از گرما محاحفظت می کند.

 شامپوهای چند کاره:

این محصولات چند کاره در واقع می توانند چندین مسئله و مشکل مو را در یک مرحله برطرف کنند: موها را تغذیه، آبرسانی، ترمیم و درخشان می سازند.

لوسیون های ضد شکنندگی موها:

این روش درمانی به عنوان یک محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش و حرارت عمل می کند و باعث تقویت و ترمیم موهای شکسته شده و موخوره می شود.

  استفاده از ابزار های حرارتی وقفه ایجاد کنید:

مواقعی که وسوسه می شوید تا با استفاده از ابزار های حرارتی، مدل موهای دلخواه خود را ایجاد کنید، موهای آسیب دیده و سوخته خود را به یاد بیاورید و فراموش نکنید که رعایت کردن این نکته باعث تقویت بیشتر موهای شما می شود.

حوله:

در عوض سبک ها و مدل موهای بدون نیاز به حرارت را انتخاب کنید. برای ایجاد موج ها و فرهای موی بی دردسر و بدون نیاز به ابزارهای حرارتی، با یک حوله نم موها را گرفته و از اسپری با خاصیت موج دار کردن مو استفاده کنید.

در رنگ کردن موها زیاده روی نکنید:

اگر واقعا وسوسه شدید و نمی توانید فکر رنگ موی جدید را از سرتان بیرون کنید، از یک رنگ موی موقت استفاده کنید که قابل شستشو باشد و پس از مدتی از بین برود.

مراقبت های گیاهی:

چای بابونه:

موهای سوخته و آسیب دیده نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارند

استفاده از چای برای شستشوی موها، یك روش بی نظیر برای ترمیم موهاست.
بعد از حمام و شستن موها با شامپوی معمولی، در انتهای آبکشی،موها رو با چای تازه دم و تلخ، بشورید و آبکشی کنید.

چای باعث رنگ باز کردن موها مي شود.
کسانی که رنگ موی تیره دارند،چای سیاه

کسایی که رنگ موی روشن و بلوند دارند، چای بابونه استفاده کنند.

روغن داغ:

یک کاسه از روغن موی مورد علاقه خود را به موهای تمیز، شسته شده خود بمالید. مثلا روغن  مراکشی یا روغن‌هایی مثل روغن زیتون یا روغن سنبل هندی.
روی موهایتان کلاه حمام بکشید و با کمک یک حوله داغ یا سشوار و یا نشستن در زیر تابش آفتاب در یک روز گرم آن را گرم نگه دارید. پس از گرم کردن روغن صبر کنید تا موهایتان در دمای اتاق به تدریج سرد شود سپس با آب سرد آن را آب بکشید.

روغن زیتون:

بهتر است برای درمان موهای آسیب‌دیده خود بلافاصله بعد از شامپوهای قوی، از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون علاوه‌بر خاصیت ترمیم‌کنندگی باعث افزایش نرمی و درخشندگی موهای شما نیز خواهد شد.

نحوه مصرف:

نصف فنجان روغن زیتون را داخل ظرفی قرار دهید، سپس داخل مایکروویو بگذارید و ۲۰ ثانیه گرم کنید.
با استفاده از یک حوله شروع به ماساژ دادن موها با روغن زیتونِ گرم‌شده کنید.
سپس انگشتان خود را به روغن زیتون آغشته کرده و سعی کنید موها را به روغن آغشته کنید.
بگذارید بعد از شامپو ۳۰ دقیقه روغن روی موها بماند.

ماست:

اگر موهای شما خشک است و دوست دارید که آنها نرم تر و خوش حالت شود مقداری ماست به آنها بخورانید.

ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست رطوبت را برای موهای خشک و آسیب دیده تامین می کند و موجب تغدیه و نرمی موها می شود.

اسید لاکتیک:

اسید لاکتیک نیز پوسته های مرده را از موها جدا می کند و به‌آنها درخشندگی می بخشد.

برای این منظور ماست را روی همه موها به خصوص قسمت های خشک بگذارید و سر را با یک روسری بپوشانید و اجازه دهید نیم ساعت بماند. سپس موها را کاملا آبکشی نمایید و شامپو بزنید.

شانه کردن:

برای شانه کردن موها از برس چوبی استفاده نموده، برای باز کردن گره موها ازسرم مو کمک بگیرید.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *