افزایش میل جنسی زنان

راه حل هایی برای افزایش میل جنسی زنان

با سلام خدمت شما عزیزان,در این پست راه حل هایی برای افزایش میل جنسی زنان به شما معرفی میکنیم,با ماه سرا همراه باشید.

 

کمبود میل جنسی زنان از مشکلات رایجی است که سبب نارضایتی زوج‌ها از رابطه جنسی می‌شود. به همین دلیل در  اکثریت مواقع افزایش میل جنسی زنان می تواند روشی برای اتمام مشکلات زناشویی باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که حدود یک سوم از زنان به رابطه جنسی میلی ندارند یا به اصطلاح سردمزاج هستند. اگر به دنبال روشی برای افزایش میل جنسی شریک جنسی خود هستید بهتر است ابتدا بررسی کنید که این مشکل از چه زمانی به وجود آمده است؟ آیا سردمزاجی همسرتان ریشه جسمانی دارد؟در برخی مواقع نوع نامناسب رابطه و شرایطی که برای برقراری رابطه جنسی در نظر می‌گیرید،سبب بی میلی در زنان می‌شود.

دلایل بی میلی جنسی را پیدا کنید

دلایل بسیار متنوعی برای بی‌میلی جنسی زنان وجود دارد . کمبود ترشح هورمون تستسترون، سوءتغذیه، دیابت، تنگی عروق، مصرف داروهای ضدافسردگی، فشار خون و ضدبارداری می‌توانند از دلایل فیزیکی بی میل جنسی زنان باشند.

اما معمولا مهم‌ترین علل بی‌میلی جنسی زنان عوامل روان‌شناختی هستند؛ یا به زبان ساده تر همان اختلالات جنسی که باید به کمک روانشناس شناسایی شده و درمان شوند. به عنوان مثال ذهنیت منفی به مسائل جنسی که از سوی والدین و جامعه سنتی به دختران آموزش داده می‌شود، نارضایتی از تصویر بدنی  و از شکل بدن خود، مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتن در گذشته، ضعف در رابطه با شریک خود یا وجود مشکلات عاطفی  از جمله این عوامل هستند.

علاوه بر دلایل بالا مشکلات جنسی آقایان مثل زودانزالی و اختلال نعوظ که باعث ناکامی زن در رابطه می‌شود، تمامی این دلایل می‌توانند از عوامل کاهش میل جنسی زنان باشد. در کنار این مسائل وجود اختلالات روان‌شناختی مانند اضطراب، افسردگی و ترس از بارداری نیز منجر به این مشکل می شود.

راه های جسمانی برای افزایش میل جنسی بانوان

 راه حل های مختلف جسمی برای افزایش میل جنسی وجود دارد که ما به دو مورد از آنها در این بخش اشاره میکنیم.

1.از قرص های ضد بارداری استفاد نکنید

مصرف قرص‌های ضدبارداری منجر به کاهش تستسترون شده و میل جنسی را . این قرص‌ها کاهش میدهد,حتی ممکن است درد در حین رابطه را افزایش دهد. اگر به دلیل مشکلات روان‌شناختی داروهای روانپزشکی استفاده  می‌کنید، بعضی از این داروها امکان دارد سبب کاسته شدن میل جنسی شوند.

2.استفاده از مواد غذایی مناسب

برای افزایش میل جنسی می‌توانید از مواد غذایی موثری در رژیم خود استفاده کنید که تا به اندازه ای اثرگذار هستند. اسفناج به دلیل افزایش جریان خون در بدن و اندام تناسلی باعث تجربه طبیعی‌تر ارگاسم و لذت بیشتر رابطه می‌شود. شکلات تلخ سطح دوپامین و سروتونین را در مغز افزایش داده و خون‌رسانی را افزایش می‌دهد. تخم کدو تنبل به دلیل وجود روی و تریپتوفان منجر به افزایش میل جنسی می شود. کاتچین موجود در چای سبز نیز اثری مشابه دارد و همچنین فلفل تند هم با افزایش متابولیسم میل جنسی را افزایش می‌دهد.

راهکار های روان‌شناختی برای افزایش میل جنسی زنان

1. استرس را کاهش دهید

استرس زیاد نقش زیادی در کاهش میل جنسی دارد. برای کاهش استرس از راه های رفتاری مانند ورزش کردن، حمام آب گرم قبل از رابطه جنسی  استفاده کنید.

2.خواب کافی

خواب شبانه به اندازه کافی می‌تواند میل جنسی زنان را افزایش دهد. تحقیقات نشان میدهد که میل جنسی زنان در اثر خواب مناسب و کافی می‌تواند تا 14% افزایش یابد.

3.  با زنان خود ورزش کنید

ورزش علاوه بر کاهش استرس، بدن را برای رابطه جنسی آماده می‌کند. ورزش کردن سبب می‌شود که سیستم عصبی به لمس حساسیت بیشتری نشان دهد. با یکدیگر ورزش کردن علاوه بر تاثیرات جسمانی باعث افزایش صمیمیت و نزدیکی شما می‌شود و در نهایت رابطه جنسی رضایت‌بخش‌تری را منجر می‌شود. باهم ورزش کنید، برقصید، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید.

4.  کارهای خانه را باهم انجام دهید

یکی دیگر از دلایل کاهش میل جنسی زنان می‌تواند خستگی جسمانی باشد. برای رفع این موضوع می‌توانید کارهای خانه را با همسرتان تقسیم کنید که این کار باعث افزایش صمیمیت با یکدیگر میشود. افزایش صمیمیت و کاهش خستگی جسمی هر دو منجر به افزایش میل جنسی می‌شود.

5.  مدتی رابطه جنسی نداشته باشید

تحقیقات نشان میدهد که ایجاد وقفه‌های کوتاه مدت در رابطه جنسی می‌تواند به فعال شدن میل جنسی هردو طرف رابطه کمک کند.

6. اتاق کودکتان را جدا کنید

حضور کودک شما در اتاق خواب می‌تواند احساسات جنسی شما را تحت تاثیر قرار داده و مانع تحریک جنسی شود. علاوه بر این امکان دارد که کودک از خواب بیدار شده و رابطه شما را مشاهده کند. این شرایط اثرات مخربی بر ذهن او می‌گذارد.

7.احساسات و علایق جنسی خود را با همسرتان به اشتراک بگذرید

سعی کنید بدن خودتان را بیشتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی شما را بیشتر تحریک می‌کند. در مورد فانتزی‌های جنسی و حرکات و حالات مورد علاقه‌تان با همسرتان صحبت کنید.افزایش اطلاعات شما درباره سلیقه جنسی طرف مقابل به رضایت جنسی شما کمک بسیاری می‌کند.

8. از روان‌کننده‌ها استفاده کنید

خشکی دستگاه تناسلی زنان می‌تواند باعث دردناک شدن دخول و سختی رابطه شود و سبب کاهش میل شما به رابطه میشود. استفاده از روان‌کننده‌ها در حین رابطه مانع خشکی دستگاه جنسی شده و رابطه لذت‌بخش‌تری را برای شما ایجاد می‌کند.

مطلب آخر

در نهایت اگر این راهکارها تاثیری موثری نداشت، بهتر است به متخصص روان‌شناس یا روان‌پزشک درمانگر اختلالات جنسی مراجعه کنید تا با شناسایی دقیق علت بی میلی جنسی برنامه درمانی مناسب را برای شما شروع کند.

منبع:هنر زندگی

درباره‌ی آرش

حتما ببینید

رابطه عاطفی : متولدین هر ماه عشق را چگونه می بیند ؟

رابطه عاطفی : متولدین هر ماه و دیدگاهش به عشق

متولدین هر ماه و دیدگاهش به عشق : متولد هر ماه عشق را به شیوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *