تعداد دفعات رابطه جنسی

تعداد دفعات رابطه جنسی به طور طبیعی باید چند بار باشد ؟

با سلام خدمت شما عزیزان,در این پست مطالبی با عنوان تعداد طبیعی دفعات رابطه جنسی باید چند بار باشد را برای بالا بردن آگاهی شما به اشتراک میگذریم,با ماه سرا همراه باشید

 

مقدار و تعداد دفعات رابطه جنسی دغدغه‌ای است که از سوی بسیاری از زوج ها گفته  می‌شود. خصوصا خانم هایی که خود یا همسرشان طبع سرد دارند و پایین بودن دفعات رابطه برایشان موضوع نگران کننده ای است. تعداد رابطه جنسی، اول از همه به توافق، تمایل و نیاز دو طرف بستگی دارد. عدم توافق درتعداد رابطه جنسی، یکی از عوامل شروع ناراحتی و مشکلات زناشویی است.

میانگین تعداد دفعات رابطه جنسی چند بار است؟

تعداد دفعات رابطه در هفته یا ماه، چیزی نیست که بتوان آن را به طور دقیق بیان کرد. اما طبق تحقیقات، یک میانگین طبیعی برای تعداد رابطه در سال وجود دارد.طبق این آمار، در سنین 18 تا 29 سالگی، میانگین تعداد رابطه حدود 112 بار در سال، یعنی 2 بار در هفته است. در سن 30 تا 39 سالگی، 86 بار در سال یعنی تقریبا ماهی 6-7 دفعه و در سن 40 تا 49 سالگی، به تعداد 69 بار در سال (یعنی نصف جوانان 18تا29 سال) می‌رسد. بنابراین عملکرد جنسی طبیعی در خانم ها و آقایان در سنین و نژادهای مختلف، تفاوت دارد.

این آمار امکان دارد در سه دوره بخصوص تغییر کند.در اکثر مواقع در اوایل ازدواج، تعداد دفعات رابطه افزایش پیدا می‌کند. همچنین در دوره بارداری و بعد از زایمان اغلب تعداد رابطه جنسی کاهش پیدا می کند و این موضوع نگران کننده‌ای نیست.

 عوامل تاثیر گذار در کاهش تعداد دفعات رابطه چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که بر روی کاهش تعداد دفعات رابطه تاثیر بگذارد. ابالا رفتن سن همراه با افزایش تعهدات خانوادگی، مشکلات، مشغله های کاری و مالی و ناراحتی‌های جسمی از مهم‌ترین علل کاهش تعداد رابطه جنسی بین زن و شوهر است. تغییرات در سبک زندگی، مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی یا بیماری های اضطرابی نیز در کاهش تعداد دفعات رایطه تاثیر بسیاری دارد.

کمتر از چه مقدار, رابطه جنسی مشکل ساز است؟

اگر تعداد دفعات رابطه در سال به زیر 10 بار، یعنی کمتر از ماهی یک بار کاهش پیدا کند، می‌تواند نگران کننده باشد. تحقیقات نشان داده که با کاهش رابطه جنسی، روابط بیشتر به سوی خیانت، عصبانیت و طلاق کشیده می‌شود. به همین دلیل، توصیه میشود که زوج‌ها حداقل یک بار در هفته یا دو هفته یک بار رابطه جنسی داشته باشند.

.تمایل نداشتن یکی از طرفین، می‌تواند مشکلات روحی و روانی زیادی برای فرد مقابل ایجاد کند.

بیشتر از چه مقدار, رابطه جنسی غیر معمول است؟

در اکثریت مواقع میزان بالای تعداد رابطه جنسی مشکلی ندارد و نگران کننده نیست؛ خصوصا اگر هر دو طرف رابطه، تمایل داشته باشند و از رابطه جنسی در دفعات بالا لذت ببرند. ولی تعادل در هر چیز هر کاری لازم است، حتی اگر همیشه لذت بخش باشد. تعداد دفعات زیاد رابطه می‌تواند نشان دهنده بیش فعالی و اعتیاد جنسی باشد و مشکلاتی را برای بدن فرد ایجاد کند.

از شما عزیزان سپاسگزاریم که در این پست ما را همراهی کردین,ماه سرا

منبع:هنر زندگی

درباره‌ی آرش

حتما ببینید

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

ختنه و مراقبت های ویژه و مهم قبل و بعد از عمل ختنه کردن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *