معرفی پروتز یا کاشت گونه و اطلاعاتی مهم درباره ی این عمل زیبایی
پروتز یا کاشت گونه و اطلاعاتی مهم درباره ی این عمل زیبایی

پروتز یا کاشت گونه و اطلاعاتی مهم درباره ی این عمل زیبایی

با سلام خدمت همراه مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. در این مقاله در خصوص پروتز یا کاشت گونه و اطلاعاتی مهم درباره ی این عمل زیبایی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

پروتز یا کاشت گونه و اطلاعاتی مهم درباره ی این عمل زیبایی

کاشت گونه یابه عبارتی گونه گذاری یکی از موضوعاتی است که امروزه بین خانم ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. اینکار توسط متخصصین جراحی پلاستیک یا زیبایی با توجه ویژگی های صورت فرد از طریق تزریق ژل یا چربی یا قراردادن پروتز زیر پوست انجام میشود.

پروتز گونه چیست؟

همیشه داشتن استخوان های گونه ی درشت و برجسته نشانه ی زیبایی بوده است. برجسته بودن و تفکیک بودن استخوان گونه از فک باعث میشود صورت فرد حالت داینامیک خود را از دست بدهد و نامتناسب به نظر برسد. بافت های پوست روی استخوان گونه با افزایش سن شل میشوند باعث میشود صورت فرد صاف شود.

همانطور که گفتیم یکی از معیار های تناسب و زیبایی صورت برجستگی گونه و بافت نرم روی آن است. مواردی که این تناسب را به هردلیلی ندارند میتوانند با عمل زیبایی پروتز گونه آنرا ایجاد کنند.

پروتز گونه میتواند به تنهایی انجام شود. اما برای هماهنگی و تناسب بیشتر صورت با عمل های زیبایی دیگر صورت همراه میشود.

 

انواع آن 

گونه ای

معمولا مستقیما روی استخوان گونه تزریق میشود و آنرا برجسته تر میکند.

زیرگونه ای

علاوه بر گونه ی برجسته افتادگی یا لاغری را برطرف میکند

ترکیبی

هم استخوان گونه و هم گونه را بهبود میبخشد.

 

پروتز هایی که از جنس سیلیکون ساخته شده را به راحتی میتوان جدا کرد. اما برخی دیگر با بافت طبیعی استخوان ادغام میشوند و قابل جداسازی نیستند.

بهترین نوع پروتز برای کاشت گونه استفاده از نوع سیلیکونی است. این ماده مدتهاست در جراحی های مختلف به کار میرود. یکی از مزایای پروتز سیلیکونی این است که کاملا مثل استخوان به نظر میرسد.

از دیگر مزایای پروتز سلیکونی بافت نرم آن است که باعث میشود احساس تیزی در این ناحیه نکنید. و همچنین به خوبی با بافت زیرین هماهنگ میشود. و همیچنین در صورت نیاز میتوان آنرا تعویض یا جدا کرد.

اما پروتز هایی که از جنس پلی اتیلن متخلخل هستند را نمیتوان به راحتی جدا کرد. علاوه بر این احتمال اینکه به خوبی با اندام های زیری هماهنگ نشود زیاداست. همچنین ممکن است برآمدگی بیشتر ایجاد شود.

این روش مناسب چه افرادی است؟

پروتز گونه مناسب افرادی است که صورت گوشتی اما صاف دارند. برای افرادی که صورتهای لاغر دارند پروتز گونه توصیه نمیشود. یکی از مسائلی که باید قبل از انجام عمل پروتز حتما مورد توجه قرار گیرد شرایط و ویژگی های صورت است. خیلی از افراد بدون انجام دادن این بررسی عمل را انجام میدهد و ناراضی از نتیجه اقدان به برداشتن پروتز میکنند. همچنین اگر چشمهای گود پروتز گونه انچام دهند گودی چشمشان بیشتر میشود.

شیوه انجام این جراحی

وقتی عمل زیبایی پروتز گونه با عمل های زیبایی دیگر مثل جراحی زیبایی چانه و فک انجام شود ، از برش های این جراحی ها برای تزریق استفاده میشود.

اما در صورتی که این عمل به تنهایی انجام شود با استفاده از برشهایی کوچک در دهان یا پلک پایینی انجام میشود.

این پروتز ها در بسته های کوچک توسط جراح در محل مورد مورد نظر قرار میگیرد. بخیه هایی که از آنها برای بستن برش ها استفاده میشود پس از گذشت 10روز جدا میشوند و اگر داخل بخیه شود حل میشود.

مدت زمان بهبودی پس ازکاشت گونه

احساس درد یا بی حسی پس از عمل میتواند برای افراد به وجود بیاید. که گاهی این درد و تورم و بی حسی باعث میشود فرد نتواند عضلات صورت خود را تکان دهد. با داروهایی که پزشک تجویز میکند میتوان این درد و تورم را بهبود بخشید.

برای بهبود سریعتر بهتر است به مدت یک هفته سر را بالا نگه دارید. بهبودی کامل بعد از گذشت شش هفته حاصل میشود اما بعد از گذشت هفته اول میتوان به کار و زندگی شخصی پرداخت. فراموش نکنید قسمت هایی که پروتز انجام شده مالش شدید ندهید. همچنین برای مسواک و غذا خوردن تا مدتی مراقبت های خاص لازم است.

نگرانی های معمول درمورد عمل پروتز

در مورد درد آور بودن جراحی باید بگوییم هیچ کدام از افراد این عمل را درد آور توصیف نکرده اند. احساس پری و سفتی در ناحیه گونه طبیعی است و درد وسوزش بعد از عمل با مصرف دارو برطرف میشود. چون معمولا برای انجام این جراحی برش داخل دهان میخورد اثرات آن قابل رویت نیست و بعد از گذشت یه هفته استراحت میتوانید به کار و روند عادی زندگیتان برگردید.

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره به روش ماه سرا

آموزش فرکردن مو های آسیب دیده از رنگ و دکلره

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *