ازدواج فامیلی مزایا و معایب

ازدواج فامیلی چه مزایا و معایبی دارد

سلام خدمت دوستان و همراهان ماه سرا قصد داریم در این مقاله از  ازدواج فامیلی چه مزایا و معایبی دارد صحبتی داشته باشیم.

شاید اکنون ازدواج فامیلی مانند قدیم ها رواج نداشته باشد ولی هنوز هم یکی از قطب های اصلی برای انتخاب همسر در خانواده های ایرانی , فامیل است.

کارشناسان در مورد این موضوع نظرات متفاوتی دارن , ازدواج غیر فامیلی از نظر مشکلات ژنتیکی 2 تا 3 درصد و در ازدواج فامیلی این مشکل ژنتیکی به 4 تا 5 درصد میرسد , شاید این درصد ها به نظر کم باشد ولی در طی زاد و ولد سالیانه درصد قابل توجهی میشود , پس با توجه به درصد ازدواج فامیلی حتما مشاوره ژنتیک سری بزنید.

اشنایی در ازدواج:
مقوله ازدواج فقط ارتباط 2 نفر با هم نیست بلکه پیوند 2 خانواده با هم است که باید از لحاظ فرهنگی , اقتصادی , اعتقادی و… بام هم تناسب داشته باشند.

در ازدواج فامیلی خانواده ها بیشتر با هم تناسب دارن و از لحاظ تربیتی شبیه هم هستن زیرا قاعده های تربیتی و پرورشی خانواده ها در فامیل شبیه به هم بوده و یک دستور عمل  مشترک استفاده میکنند.

حتما تحقیق کنید:
قبل از ازدواج حتما طرف مقابلتان را مورد ارزیابی قرار بدید و ببینید با هم تناسب دارید یا خیر , این ارزیابی را در ازدواج فامیلی نباید فراموش کنید.

بسیاری از خانواده ها چون فکر میکنن خانواده طرف مقابل را میشناسند احتیاجی به تحقیقات ندارند در صورتی که اکثر مشکلات هم از این طرز فکر نشات میگیرد.

پس باید دو خانواده درمورد محل تحصیل , محل کار و دوستان صمیمی تحقیق کنند و در مورد طرف مقابل پرس و جو کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

توقع نداشته باشید طرف مقابل هم سلیقه باشد:
دختر و پسر هایی که با هم ازدواج میکنند باید تشابهات زیادی با هم داشته باشند.

صرفا هم تراز بودن 2 خانواده برای شروع یک زندگی کافی نیست و باید 2 نفر به طور خیلی جدی و با دقت زیاد درباره تشابهات مذهبی , اعتقادی , تحصیلی , شغلی , مالی , خانوادگی و طرز فکر درمورد اداره کردن زندگی با هم به توافق برسند و نباید توقع داشته باشید با هم , هم سلیقه باشند و تنها با گفت و گو میتوان به این هدف رسید.

قبل از خواستگاری رسمی:
نکته مهم در ازدواج های فامیلی بیماری های ارثی است , در ازدواج فامیلی این بیماری رواج دارد.

بیماری های ژنتیکی میتوان به تالاسمی , بیماری های قلبی و عروقی و همچنین عقب ماندگی های ذهنی .

قبل از هر اقدامی حتما مشاوره ژنتیک را انجام بدید و بعد از اطمینان نبود مشکل رسمی خواستگاری کنید و به دختر و پسر اجازه بدید یکدیگر را از نظر اخلاقی و شخصیتی محک بزنند.

نقش جدید والدین همسر:
یکی از نکات مهم در ازدواج فامیلی اگر اختلافی بین زن و شوهر در طول زندگی ایجاد شود , مشکل ان ها به خانواده ها و سپس به کل فامیل منتقل میشود.

زوج ها باید بدانند اگر قبلا نسبت فامیلی مثل : عمه و عمو یا خاله و دایی بوده است الان دیگر پدر و مادر همسرشان هستن و باید دیدشان نسبت به این موضوع کاملا روشن باشد.

شما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر اختلاف فامیلی ایجاد شد , قطعا در رابطه بین شما و همسرتان هم تاثیر میگذارد , پس قبل از بروز این  مشکل باید امادگی لازم در مواجهه با این موضوع هم داشته باشید , تا مشکلی برای رابطه شما و همسرتان ایجاد نشود , حتما مهارت ارتباط سالم با خانواده همسرتان را یادبگیرید.

 

منبع: ماه سرا

 

درباره‌ی حسن

حتما ببینید

همسر داری :چگونه متوجه شویم که همسرمان عاشقمان است؟

همسر داری :چگونه متوجه شویم که همسرمان عاشقمان است؟

همسرت واقعا عاشقته : بسیاری از همسران دوست دارند که بدانند آیا همسرشان واقعا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *