انواع مدل های کوتاهی مو متناسب با فرم صورت هر فرد
انواع مدل های کوتاهی مو متناسب با فرم صورت هر فرد

انواع مدل های کوتاهی مو متناسب با فرم صورت هر فرد

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره انواع مدل های کوتاهی مو متناسب با فرم صورت هر فرد مطالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

کو تاهی مو:

گاهی اوقات بانوان برای ایجاد تغییر و تنوع مو های خود را کوتاه می کنند تا جذاب تر شوند ولی در این راه مشکلات و مسائلی برای بانوان حساس وجود دارد وآن این است که چه مدل مویی به صورت و چهره بانوان می آید.در این مقاله انواع مدل های کوتاهی مو و انواع  فرم صورت را برایتان بیان می کنیم. تا متناسب با  فرم صورتتان انواع مدل های کوتاهی مو را انتخاب کنید.

تشخیص :

اولین کار برای کوتاهی مو این است که تشخیص بدهیم که آیا موی کوتاه به ما می آید یا خیر؟ و راحت ترین راهی که بیشتر آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند این روش است.

 استفاده از یک خط کش و مداد:

با استفاده از یک خظ کش و مداد می توانید تشخیص دهید که موی کوتاه به شما می آید یا خیر.

ابتدا مداد را در زیر چانه خود به صورت افقی قرار دهید و خط کش را به شکل عمودی طوریکه به مداد زاویه 90 درجه ایجاد کند قرار دهید.بعد از گوشتان تا جاییکه مداد قرار دارد را اندازه گیری کنید.اگر عدد به دست امده کمتر از 5/5 سانتی متر بود موی کوتاه به شما می آید،و اگر عدد به دست آمده بیشتر بود موی کوتاه به شما نمی آید.

انواع فرم صورت:

فرم صورت تمام افراد با یکدیگر متفاوت است و مدل مو هر فرد منحصر به همان فرد است.و جذابیت خاصی دارد.پس سعی کنید ابتدا فرم صورتتان را بشناسیدو بعد به موهایتان فرم دهید. آشنایی با انواع مدل های کوتاهی مو متناسب با فرم صورت برای هر آرایشگر و بانویی لازم است.

1. صورت گرد:

بیشتر مدل‌های کوتاهی برای صورت‌های گرد مناسب هستند. برای اینکه از گردی صورت شما کاسته شود بهتر است از مدل‌های خرد یا لایه لایه برای موهای خود استفاده کنید و از کوتاه کردن موها به شکل یک دست پرهیز کنید.

2. صورت کشیده:

افراد با صورت کشیده پیشانی بلندتری دارند،و بهترین مدل مو توصیه شده برای این نوع فرم صورت مدل موی چتری است.تا پیشانی را کوتاه‌تر جلوه دهد.  اگر جزءافرادی هستید که گردن بلندی دارید بهتر است جلوی مو بلندتر از پشت مو و چنانچه گردن کوتاهی دارید برای نمایش بیشتر گردن بهتر است مدل کوتاه را انتخاب کنید.

3. صورت بیضی:

به فرم صورت بیضی فرم کلاسیک هم می گویند،چون گونه وفک آنها زاویه ندارد.و به فرم صورت بیضی و پیشانی بلنداست ، در صورت های بیضی از مدل‌های چتری کوتاه استفاده کنید چرا که باعث می‌شود صورت شما گردتر به نظر برسد.

4. صورت مربع:

فرم صورت مربعی هم جذابیت خاص خود را داردبه علت اینکه در این فرم صورت طول و عرض چهره یکسان است ،پس بهتر است بانوان از مدل های یکدست اجتناب کنند استفاده از مدل موهای کوتاه تا متوسط باعث می‌شود صورت شما گردتر بنظر برسد و یا حتی می ‌توانید موی بلند با چتری داشته باشید که باعث می‌شود زیباتر به نظر برسید.

5. صورت قلبی:

این فرم صورت زیباترین نوع صورت است و یکی از جذابترین فرم های صورت،فرم قلب پیشانی بزرگ و چانه کوچک و نوک تیز دارند،و انتخاب نوع مدل مو بسیار سخت است،برای کوتاه نشان دادن پیشانی از مدل موی چتری استفاده کنید.و برای اینکه توج ها از چانه کمتر شود،ازمدل موهایی استفاده کنید که از چانه‌ شما کوتاه‌تر باشد و کنار فک شما باشد

 

انواع مدل های مو:

1. مدل آلمانی:

از مدل موهای بسیار پرطرفدار است. قسمت بالای مو کوتاه و برای پرتر نشان دادن مو اطراف آن را با ماشین می‌تراشند.

2. مدل آناناسی:

در این  مدل که قسمت بالایی مو خرد می‌شود برای افرادی که صورت‌های گردی دارند بسیار مناسب است.

3.مدل آندرکات:

در این مدل موهای بالای سر بلند ولی موهای کنار و پشت سر بسیار کوتاه می‌باشد. این مدل بسیار زیباست و در بین آقایان نیز طرفداران زیادی دارد.

4. مدل آبشاری:

در این حالت موها از روی سر تا قد مو خرد می‌شوند. این مدل برای افرادی که موهای کم پشتی دارند مناسب است.  برای کسانی که قد موی آنها تا پایین شانه باشد مناسب است.

5. مدل ساده:

مدل مویی است که اندازه‌ جلوی مو با پشت مو برابر است و شکل خاصی ندارد و موها صاف و یکدست است و توصیه می شود زیاد به این مدل روی نیاورید.

6. مدل پیکسی:

در این مدل مو پشت مو کاملا کوتاه است و جلوی مو کمی بلندتر از آن است. در بسیاری از موارد از تکنیک‌هایی با ماشین اصلاح استفاده می‌شود که باعث می‌شود موها پرتر نشان داده شود.و شبیه مدل مو های مردانه است و در بین دختران جوان بسیار پرطرفدار است.و برجستگی های صورت را به خوبی نشان می دهد.

7. مدل چتری:

افرادی با پیشانی بلند از این مدل می‌توانند استفاده کنند. و برای کوتاه نشان دادن پیشانی بسیار مناسب است. مدل موی چتری برای موی کوتاه مستلزم موهای صاف و لخت می‌باشد.

8.مدل خرد:

برای موهایی که از نظر قدی کوتاه و بلند باشند مناسب است چون موها را بسیار زیبا نشان می‌دهد. افرادی که موهای نازک و شکننده دارند این مدل برایشان مناسب است.نام دیگر این مدل مو لایه‌ای است.

9. مدل قارچی:

در این مدل پشت موها کاملا کوتاه شده و روی موها تا وسط گوش کوتاه می‌شود، مانند یک قارچ و جلوی مو چتری زده می‌شود بنابراین کسانی که گردن کوتاهی دارند توصیه می‌شود که این مدل را انتخاب نکنند.و یک مدل فانتزی است.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *