چند نکته طلایی برای از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم
چند نکته طلایی برای از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم

چند نکته طلایی برای از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره چند نکته طلایی برای از بین بردن حلقه های

سیاه دور چشم نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

حلقه سیاه دور چشم:

حلقه های سیاهی که گاهی در اطراف چشم مشاهده می کنیم،در واقع مویرگ های خونی هستند که هاله ای سیاه به وجود می آورند.

علت حلقه های سیاه:

ناراحتی های کلیوی،استعمال دخانیات،کم خونی، تغذیه نامناسب،بالا رفتن سن، وراثت و بعضی موارد دیگر در سیاهی دور چشم دخیل هستند.

پوشاندن سیاهی دور چشم :

زیبا بودن برای هر انسانی مهم است مخصوصا بانوان و زیبایی چشمها برای بانوان دو چندان اهمیت دارد.

پوشاندن سیاهی دور چشم به دور روش سنی و با استفاده از لوازم آرایشی:

لوازم آرایشی:

کرم دور چشم:

اگرقبلا از کرم دور چشم استفاده نمی­کردید، بهتر است استفاده از آن را شروع کنید. پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس است. وقتی خون در حال گردش در آن ناحیه است، بخاطر نازکی پوست، حلقه­ های سیاه در زیر چشم­ ها بیشتر قابل تشخیص هستند. کرم دور چشم به مرطوب شدن این ناحیه کمک می­کند. و موادی مثل کافئین پف دور چشم ­ها را از بین می­برد در حالی­ که کلاژن و رتینول کمک به استحکام پوست می­کنند و با چین و چروک­ها و حلقه­ های سیاه مبارزه می­کنند.

کانسیلر:

برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و ساختن چهره­ای شاداب و به دور از خستگی، از کانسیلرهای تصحیح کننده­ رنگ و کانسیلرهای پخش کننده­ نور استفاده کنید. برای پوست­های تیره از کانسیلرهایی با تناژ نارنجی و برای پوست­های روشن از کانسیلرهایی با تناژ زرد استفاده کنید. سپس از کانسیلرهای پخش کننده­ نور منطبق با رنگ پوستتان استفاده کنید. تن زرد و نارنجی، رنگ آبی زیر چشم­هایتان را پوشش می­دهد و کانسیلر پخش کننده­ نور با بازتاب دادن آن، چشمان شما را درخشان­تر نشان می­دهد.

روش های سنتی:

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یا بادام برای چرب نگه داشتن دور چشم ­هایتان مناسب است. هر دوی این روغن­ها روشن کننده­ طبیعی پوست هستند، بنابراین به مرور زمان تیرگی دور چشم را از بین می­برند. سعی کنید هر شب این کار را به صورت روتین برای مراقبت از پوستتان تکرار کنید.

روغن زیتون و نمک:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه 2 گرم نمک، مخلوط کنید سپس با دقت کامل به زیر چشم خود ماساژ دهید و مواظب باشید که این محلول داخل چشم تان وارد نشود.

چای کیسه ای یخ زده:

چای کیسه­ ای یخ­ زده به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک زیادی می­کند.

قاشق یخ زده:

قاشق یخ زده به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک زیادی می­کند.

خیار:

خیار به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک زیادی می­کند. برای این منظور خیار را حلقه کرده و روی چشم های خود به مدت 10 دقیقه بگذارید.

تمام این مواد به خنک شدن و منقبض شدن رگ­های خونی نواحی زیر چشم کمک می­کنند و خیلی سریع پف و تورم را کاهش می دهد؛ کافئین و آنتی اکسیدان در چای و ویتامین C در خیار به روشن شدن و تغییر رنگ پوست کمک می­کنند.

سیب زمینی:

سیب زمینی حاوی آنزیم ها، نشاسته و ویتامین C است؛ ترکیباتی که به عنوان عوامل اصلی درخشندگی و سفیدی پوست شناخته می شوند. یک سیب زمینی خام را رنده و سپس آب درون آن خارج کنید.

سیب زمینی ها را به شکل گلوله ای در بیاورید و 10 دقیق روی حلقه های سیاه صورتتان بگذارید، حالا می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

نوشیدن آب:

راز درمان سیاهی و حلقه های سیاه دور چشم، آب است. بنابراین، به میزان کافی آب بنوشید. آب سرد یخچال، یک راه بسیار مفید برای شادابی پوست دور چشم می باشد.در مصرف  آب زیادی مصرف کنید، زیرا هیدراته بودن بدن باعث گردش بهتر خون می­شود.

 

تغذیه و رسیدگی:

از غذاهای پرنمک و الکل زیاد دوری کنید. نمک زیاد باعث کم شدن آب بدن و در نتیجه پف کردن می­شود. در حالی­که الکل رگ­ ها را منبسط می­کند و باعث پف بیشتر و حلقه­ های سیاه ­تر دور چشم می­شود. ویتامین K جریان خون را سریع­تر می­کند و در نتیجه باعث کم شدن پف و تیرگی دور چشم می­شود.

سبزیجات:

سبزیجات را در وعده ­های غذایی خود داشته باشید که سرشار از ویتامین ­ها هستند. حتی می­توانید از مکمل­های غذایی مختلفی استفاده کنید تابدنتان دچار کمبود ویتامین نشود.

شیرینی:

علاقه به شیرینی باعث ایجاد حلقه سیاه و افزایش خطوط دور چشم می شود پس در خوردن شیرینی افراط نکنید.

نکته مهم پایانی:

بکار بردن چند نکته طلایی برای از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم برای درمان فوری است پس بیشتر مراقب خود و سلامتی چشم های زیبای خود باشید.

ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *