معرفی خواص روغن گیاه جوجوبا برای حفظ سلامت پوست
خواص روغن گیاه جوجوبا برای حفظ سلامت پوست

خواص روغن گیاه جوجوبا برای درمان و مراقبت پوست

سلام عزیزان ماه سرایی در این مقاله می خواهیم درباره خواص روغن گیاه جوجوبا برای درمان و مراقبت از پوست نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

 

خواص روغن گیاه جوجوبا برای درمان و مراقبت پوست

مرطوب کننده پوست

روغن جوجوبا میتواند پوست شما را لطیف و نرم کند. حاوی مقدار زیادی سرامید است که سلول های پوست را پوشش میدهد و مسئول هیدراته نگه داشتن آنها میشود. آنها به سرعت جذب پوست میشوند و هیچ گونه اثری از این روغن روی پوست باقی نمیماند.

روغن جوجوبا یک مانع قدرتمند در برابر رطوبت، آلرژن ها و آلودگی و گرد و غبار است. قسمت های خشک پوست را مرطوب میکند و سلامت آن را باز یابی مینماید.

همه ی چیزی که نیاز دارید این است که مقدار کمی از روغن جوجو.با را قبل از خواب به صورت و دست هایتان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

 

روغن جوجوبا برای درمان اختلالات پوستی

اگر از اختلالات پوستی مانند اگزما یا روزاسه رنج میبرید، روغن جوجوبا میتواند بهترین گزینه باشد این روغن به عنوان یک درمان طبیعی برای اگزما محسوب میشود. روغن جوجوبا دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی ناشی از خشکی پوست کمک میکند.

یک تکه پنبه را درون روغن جوجوبا بخیسانید و آن را مستقیما روی منطقه مورد نظر اعمال کنید. این درمان را دوبار در روز برای تسکین سریعتر انجام دهید.

 

روغن جوجوبا برای کاهش چین و چروک و علائم پیری

روغن جوجوبا علاوه بر نرمی و مرطوب کردن پوست در کاهش چین و چروک نیز موثر است و باعث میشود که جوانتر به نظر برسید. غنی از ویتامین E میباشد که در حذف رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست میشوند، تاثیر گذار است.

استفاده مداوم از روغن جوجوبا میتواند خطوط و چین و چروک را تا 25 درصد کاهش دهد.

همچنین اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان موجود در روغن جوجوبا به بازسازی سلول های پوستی کمک میکند. اگر این درمان با شستشو صورت و یک کرم مرطوب کننده انجام شود، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 

روغن جوجوبا یک درمان موثر برای آکنه های قدیمی

همه ما میدانیم که منافذ بسته شده اغلب منجر به جوش یا آکنه میشوند. بسیاری از لوازم های آرایشی و کرم های بهداشتی ادعا میکنند که حاوی چربی های حیوانی هستند که آکنه را کاهش میدهند. اما مشاهده شده که بعضی اوقات این مسائل بدتر هم شده است.

به همین دلیل بهتر است همیشه به محصولات طبیعی مانند روغن جوجوبا اعتماد کنید. این روغن، ضد عفونی کننده و بدون چربی است به همین دلیل برای درمان آکنه بسیار مناسب می باشد.

 

منبع: مجله ماه سرا

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *