توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.
توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.

توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.

سلام عزیزان در این مقاله می خواهیم درباره توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.
صحبت کنیم با ماهمراه باشید تا زیباترین و بهترین میکاپ را داشته باشید.

زمانی که یک میکاپ شیک و باکلاس انجام می دهید،ممکن است احساس ترس و اضطراب داشته باشید که مبادا میکاپتان خراب شود. و چند توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.

دلیل آبریزش چشم چیشت؟

ابتدا باید بدانید که دلیل آبریزش چشم هایتان چیست. ازجمله دلایل می توان به این موارد اشاره کرد.

  • گردو غبار یا مواد آلرژی در هوا
  • بروز واکنش آلرژیک به یک محصول آرایشی
  • عفونت قرنیه
  • عوارض جانبی خستگی یا خشکی چشم ها
  • مشکل در مجرای اشک

توصیه های میکاپ برای بانوانی که آبریزش چشم دارند.

1. از قطره چشم قبل از میکاپ استفاده کنید:

اگر مطمئن هستید که در هنگام میکاپ چشم هایتان اشک میریزند،از یک قطره اشک مصنوعی استفاده کنید. تا رطوبت بیشتری به چشم هایتان بدهد.

 

2.از لوازم میکاپ ضد آلرژی استفاده کنید:

اگر احساس می کنید اشک ها نتیجه واکنش آلرژیک به موادی است که در محصولات آرایشی مورد نظر شما به کار رفته است،به دنبال ریمل،سایه چشم و خط چشم ضد آلرژی باشید. وجود الکل ،رنگ و عطر می تواندبرای چشم های حساس بسیار التهاب آور باشد.

  3.مطمئن شوید که لوازم آرایشی شما تاریخ گذشته نشده باشند:

بروز آبریزش چشم و حساسیت چشمی  بیشتر زمانی رخ می دهد که لوازم و براش های آرایشی خود را با یک دوست یا فرد دیگری به اشتراک می گذارید .یا زمانی که به آرایشگاه مراجعه می کنید از براش های تمیز استفاده نمی کنند.  هر سه ماه ریمل خود را تعویض کنید.لوازم آرایشی مایع زودتر از پودرها منقضی می شوند،بنابراین اگر بوی خوبی نمی دهند، آن ها را دور بیاندازید.

4.از پرایمر استفاده کنید:

یکی از نکاتی که به اشخاصی که آبریزش چشم دارند توصیه می شود،این است که آن محل را آماده سازی کنند. میکاپ را با پرایمر و کرم دور چشم شروع کنید.اشک ها حاوی نمک می باشند و به این ترتیب می توانند پوست زیر چشم ها را خشک کنند.پرایمر به مرطوب شدن و آماده سازی پوست صورت برای میکاپ کمک می کند.

5.از خط چشم کشیدن مجرای اشک و مژه های پایینی خودداری کنید:

قرار  دادن خط چشم در بخش داخلی میان مژه ها و مردمک چشم می تواند آبریزش چشم را تشدید کند.از خط چشم کشیدن مژه های پایینی خود داری کنید،زیرا اگر مستعد آبریزش چشم و اشک ریختن باشید،نیروی جاذه اشک ها را به سمت پایین می کشد و این امر به معنای خراب شدن میکاپ چشم تان می باشد.

6.چانه خود را به سمت بالا نگه دارید:

اگر اشک ها در وسط آرایش کردن مزاحم شما کی شوند،پانه خود را بالا نگه دارید و نفس عمیقی بکشید و به بالا نگاه کنید. همچنین یک تکنیک حرفه ای : پاهایتان را درون کفش یا صندلی که پوشیده اید ،فشار دهید .تمرکز روی این تکنیک می تواند جلوی ریزش اشک را بگیرد.

7.همیشه دستمال کاغذی در دسترس خود داشته باشید:

در هر صورت به ناپار پند قطره اشک از چشم ها جاری می شود.از این رو همیشه دستمال کاغذی در دسترس داشته باشید. و زیر چشم هایتان را خشک کنید تا میکاپتان بر هم نریزد.

هنگام وصل مژه مصنوعی نیز از دستمال کاغذی برای زیر چشم هایتان استفاده کنید. دستمال کاغذی مانند یک مانع برای ریختن اشک ها روی صورت عمل می کند و به این ترتیب،تمامی اشک ها به آن جذب می شوند.

8.برای زیر چشم از پودر استفاده نکنید:

معمولا پودر برای افزایش ماندگاری میکاپ به کار می رود،اما اگر آبریزش چشم دارید،اصلا گزینه مناسبی نیست.

اسپری فیکس کننده بهتریت انتخاب است تا بتوانید میکاپ تان را برای ساعات بیشتری زیبا و با طراوت نگه دارید،و در صورت بروز اشک،روی بخش بالایی میکاپ تان می نشیند و به راحتی نیز پاک می شود، بدون اینکه چیزی را خراب کند.

9.شب ها میکاپ خود را حتما پاک کنید:

برای جلوگیری از التهاب . آبریزش دائمی چشم ها،شب ها قبل از خواب حتما میکاپ خود را پاک کنید.مخصوصا جاهایی که مستعد اشک ریختن است،به این ترتیب غدد اشک خشک و ملتهب نمی شوند.

توصیه می شود از دستمال مرطوب پاک کننده  آرایش استفاده کنید ،زیرا آب و صابون به بخش های داخلی و کوچک چشم نمی رسد و نمی تواند به خوبی آن نواحی را تمیز کند.

 

 

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *