نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.
نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.

نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید

نکات مهم آفتاب گرفتن :

از ترندهای مهم و اساسی در بین بیشتر بانوان در فصل تابستان داشتن پوست برنزه و جذاب است.مخصوصا این روزها که هوا حسابی برای برنزه کردن و آفتاب گرفتن مناسب است.مطمئنا می دانید که آفتاب گرفتن برای پوست می تواند مشکلاتی ایجاد کند، از جمله بروز لک های پوستی، آفتاب سوختگی و ریسک ابتلاء به سرطان پوست، اگر نکات و ضرورت های آفتاب گرفتن را نمی دانید با ما همراه باشید تا نکات مهم آفتاب گرفتن را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم آفتاب گرفتن :

برای داشتن پوستی سالم و محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی باید حتما فوت و فن های آن را رعایت کنید تا بدون هیچ دردسری در تابستان از آفتاب لذت ببرید و پوستی برنزه و جذاب داشته باشید.با ما همراه باشید تا نکات مهم آفتاب گرفتن و حمام آفتاب را به شما معرفی کنیم.

خطرات حمام آفتاب : 

اگرچه داشتن پوست برنزه بسیار جذاب و خواستنی است، ولی تیره شدن چند درجه پوست،اصلا بدون ایمنی و آسیب است.یکی از عوامل آفتاب سوختگی . سرطان پوست اشعه ماوراء بنفش آفتاب و اشعه های UVB و UVA می باشد.و قطعا چون بسیاری از افراد عادت استفاده از ضد آفتاب را ندارند صدمات جبران ناپذیری به پوست می رسد.عدم استفاده از ضد آفتاب موجب تشدید خطرات آفتاب سوختگی و آسیب های شدید پوستی می شود.

خطرات مهم آفتاب حمام :

از خطراتی که می توان در اثر حمام آفتاب به آن اشاره کرد عبارتند از ؛ آفتاب سوختگی شدید ، پیری پوست،خشکی و کم آبی پوست، لک شدن پوست و افزایش لکه های پوستی، افزایش ریسک سرطان پوست

فواید آفتاب گرفتن :

نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.
نکات مهم آفتاب گرفتن

دقت داشته باشید که آفتاب گرفتن فقط دارای مضرات نیست،البته اگر به روش های صحیح و در مدت زمان کوتاه آفتاب گرفته شود، فواید زیادی برای پوست دارد.عموما بدن به صورت طبیعی به ویتامین D نیاز دارد و آفتاب کمک فراوانی به تولید این ویتامین در بدن می کند.بیشتر افراد خصوصا خانم ها از کمبود این ویتامین رنج می برند و آفتاب بهترین منبع و درمان برای رفع و کمبود این ویتامین است،آفتاب اثر زیادی در کاهش افسردگی، تقویت ایمنی بدن و استخوان ها و همچنین تنظیم خواب دارد.البته به شرطیکه حمام آفتاب به صورت صحیح و اصولی انجام شود.

ضروری ترین نکاتی که باید برای آفتاب گرفتن بدانید :

همانطور که در بالا ذکر شد، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و اثرات منفی حمام آفتاب، رعایت چند نکته می تواند سلامت و زیبایی پوست را تضمین کند.در ادامه به معرفی چند نکته ضروری برای حمام آفتاب می پردازیم.

نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.
نکات مهم آفتاب گرفتن

 

نوشیدن آب در هنگام حمام آفتاب :

همانطور که می دانید آفتاب موجب کم آبی بدن و خشکی پوست میشود.دقت داشته باشید در مدت زمانی که حمام آفتاب می گیرید هر نیم ساعت یکبار آب میل نمایید.

آفتاب گرفتن با ضدآفتاب :

اصولا بعضی از افراد تصور می کنندکه در هنگام آفتاب گرفتن نباید از ضد آفتاب استفاده نمایند.هرچند استفاده از ضد آفتاب پروسه برنزه شدن را کاهش می دهد.ولی به هیچ عنوان بدون استفاده از ضد آفتاب، حمام آفتاب نگیرید.البته برای جذب ویتامین های آفتاب مجاز هستید بدنتان را به مدت 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار دهید، و بعد از این مدت حتما از ضد آفتاب با SPF+30 استفاده نمایید.

استفاده از روغن آفتاب :

نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.
نکات مهم آفتاب گرفتن

 

اگر قصد دارید که با استفاده از آفتاب پوست بدنتان برنزه شود، و برای جلوگیری از اثرات منفی و مخرب اشعه فرابنفش خورشید از روغن آفتاب استفاده نمایید. این روغن دارای فیلترهای محافظ UVA و UVB می باشد، و درهنگام حمام آفتاب ، پوست آبرسانی می شود.همچنین استفاده از روغن آفتاب موجب زیباتر و جذاب تر شدن پوست می شود.

عینک آفتابی را فراموش نکنید :

هنگام حمام آفتاب و دراز کشیدن در زیر آفتاب به سلامت چشمانتان اهمیت دهید،تا از پشیمانی در آینده جلوگیری کنید.دقت داشته باشید برای مراقبت و محافظت از پوست اطراف چشم و چشم،در حین حمام آفتاب از عینک آفتابی استاندارد استفاده نمایید.

کلاه پوشاننده مو :

موهای رها شده در کنار ساحلی که مشغول حمام آفتاب هستید، واقعا ظاهری جذاب و فریبنده است،ولی آیا تا به حال فکر کرده اید که این رها بودن موها می تواند آسیب جدی به موهایتان بزند؟برای مراقبت و مواظبت از موها حتما از کلاه آفتابی و یک کلاه نخی استفاده نمایید که موهای شما را جمع نماید.

استراحت و وقفه :

نکات مهمی که باید برای گرفتن آفتاب رعایت کنید.
نکات مهم آفتاب گرفتن

 

دقت داشته باشید حمام آفتاب به مدت طولانی و بدون وقفه امکان گرما زدگی را بالا می برد. دقت داشته باشید در بین حمام آفتاب چند ساعت وقفه ایجاد کنید و بدنتان را در سایه استراحت دهید.

بالم لب بزنید :

نکته مهم و قابل ذکر که باید به آن اهمیت بدهید، این است که هیچ جای از بدن در هنگام حمام آفتاب از اشعه هایآفتاب در امان نمی ماند، پس برای جلوگیری از مضرات آفتاب به لب هایتان از بالم لب استفاده نمایید تا  از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب هایتان جلوگیری کند.

مناسب ترین زمان برای حمام آفتاب چه زمانی است؟

بهترین زمان برای استفاده از فواید نور خورشید ساعت 10 صبح الی 15 بعد از ظهر است البته بازهم تاکید می کنم حتما در زمان حمام آفتاب از ضد آفتاب استفاده نمایید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی نکات مهم آفتاب گرفتن پرداخته شد، امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد ، برای تهیه و خرید انواع ضد آفتاب ها با بهترین کیفیت و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه آن لاین ماه سرا مراجعه نمایید.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *