مراقبت پوست و مو
مراقبت پوست و مو

لوسیون مو و تاثیر استفاده از آن درمراقبت و حفظ سلامت مو

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی لوسیون مو و تاثیر استفاده از آن درمراقبت و حفظ سلامت مو میخوانید. با ما همراه باشید.

لوسیون مو و تاثیر استفاده از آن در مراقبت و حفظ سلامت مو

موی سر فارغ از هر رنگ و جنسی که دارد نیاز مبرمی به مراقبت دائمی دارد. دلیل این نیاز این است که بسیاری از مواد مورد نیاز مو مثل ویتامین های مختلف از طریق تغذیه تامین نمیشوند. لذا باید این مواد مورد نیاز را با استفاده از محصولات تغذیه رسان برای مو تامین کرد. یکی از محصولاتی که برای اینکار کاربرد زیادی دارد لوسیون مو است.

حفظ سلامتی مو و تقویت آن 

موها با قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیط شستشوی غلط یا استفاده از وسایل حرارتی مخرب مثل اتو مو یا سشوار میتوانند دچار عارضه های مختلفی شوند. که منجر به شکنندگی ،تضعیف و ریزش میشوند.

عواملی مثل حاملگی، اختلالات هورمونی، کمبود ویتامین ها، فقر آهن، ژنتیک و شرایط بد آب و هوایی می تواند سلامتی و حتی زیبایی موها را به خطر بیندازد. و هر کدام باید با توجه به نوع بیماری و جنس موی فرد بررسی و درمان شود.

شاید شما در اطرافتان افرادی را دارید که از کم پشت بودن مو  هایشان ناراحتند. و حاضرند حتی هزینه‌های زیادی بکنند تا بتوانند پرپشتی و سلامت موهای شان را برگردانند. اما نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد این است. که قطعاً بعد از ریزش و کم پشت شدن موی سر برگرداندن آن به حالت قبلی سخت تر است. تا بخواهید از ریزش و کم پشت شدن موی سر جلوگیری و پیشگیری کنید. اما جای هیچگونه نگرانی نیست. شمایی که این مقاله را می خوانید اگر موهایتان ضعیف شده و یا کم پشت شده است. می توانید با به کارگیری راهکار هایی که ما در این مقاله معرفی کرده ایم سلامتی و زیبایی موهایتان را برگردانید. همینطور  با به کارگیری این راهکارها می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو ضعیف شدن و کم پشت شدن مو  اقدام کرد.

لوسیون مو چیست؟

لوسیون مو محصولی است که بافت آن  حالت کرمی دارد. و برای مراقبت و تغذیه رسانی به انواع مو مناسب است. این محصول می تواند با تامین مواد مورد نیاز  برای رشد مو در جهت تقویت و بهبود سلامت آن اثرگذار باشد. لوسیون مو در اصل با تغذیه پوست سر و تقویت ریشه  مو. باعث می شود تا عوارضی که به تار مو وارد شده است را از بین برده و برطرف نماید. و در نهایت موهایی سالم و زیبا را برای فرد به ارمغان می آورد.

تفاوت لوسیون و ماسک مو 

یکی از تفاوتهای لوسیون و ماسک مو و نحوه استفاده از آن می باشد. ماسک های مو اغلب بعد از  استفاده نیاز به شستشو دارد. اما لوسیون ها استفاده‌ای همچون کرم دارند و بعد از استفاده  توسط مو جذب شده و دیگر نیازی به  شستن آن نیست. تفاوت دیگر این دو محصول عملکرد آنها در راستای تغذیه و تقویت مو می باشد. معمولاً ماسک‌های مو تاثیر سریع و فوری دارند. اما اگر شما به دنبال نتیجه پایدارتر هستید پیشنهاد می کنیم از لوسیون مو استفاده کنید.

انواع لوسیون مو 

لوسیون های مو دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربردی که دارند دسته بندی میشوند. کاربردهایی مانند آبرسانی مو ، جلوگیری از ریزش و یا تقویت مو.

لوسیون روغنی 

در برخی موارد ممکن است موی سر به دلیل استفاده از وسایل حرارتی مثل اتو مو و سشوار و یا در اثر رنگ و دکلره دچار شکنندگی و خشکی شود. لوسیون های روغنی با ترمیم موهای شما به صورت عمیق می تواند سلامتی درخشندگی و زیبایی موهای شما را برگرداند.

لوسیون آبرسان

اگر موهای شما نازک شکننده و خشک شده است. بهترین راه برای برطرف کردن این مشکل آبرسانی روزانه و مرتب به موها است. که بدین منظور ما پیشنهاد استفاده از لوسیون هایی را می دهیم که در ترکیبات آنها مواد آبرسان به کار رفته است. با استفاده از این لوسیون ها می‌توانید حجم دهی به موهایتان را هم انجام دهید.

لوسیون متعادل کننده چربی سر

پوست سر در حالت طبیعی باید مقداری چرب باشد. اما با افزایش این مقدار چربی مشکلاتی نظیر نازک شدن تدریجی موها و در نهایت ریزش آنها به وجود می آید. یکی از راه هایی که برای کنترل چربی پوست سر موثر است استفاده از لوسیون هایی است که این کار را به خوبی انجام می‌دهند. در کنار شامپوهایی که وظیفه را انجام می‌دهند می‌توانید لوسیون هایی که  بدین منظور تولید شده‌اند نیز استفاده کنید.

روش استفاده از لوسیون مو 

برای استفاده از لوسیون مو کافیست تا بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید خیسی اضافه مو را با حوله گرفته. و لوسیون را روی موهای تان که مقداری رطوبت دارد استفاده کنید.بعد از آغشته کردن مو به لوسیون بدون اینکه نیاز به شستشوی دوباره داشته باشد. می توانید آن ها را خشک کرده و حالت دهید. توجه کنید بهتر است هنگام استفاده از لوسیون  مو مقداری رطوبت داشته باشد.  این روش استفاده در اکثر لوسیون ها قابل اجرا میباشد. اما قبل از استفاده از لوسیون حتماً روش مصرف آن را مطالعه کنید. چون بعضی از لوسیون های مو هستند که نیاز به شستشوی مجدد دارند. یا نکته خاصی در مصرف آنها باید رعایت شود.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *