معرفی خشک شدن پوست اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر
خشک شدن پوست اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر

خشک شدن پوست اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر

با سلام خدمت همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی ماه سرا. دراین مقاله درباره ی خشک شدن پوست اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر میخوانید. با ما همراه باشید.

خشک شدن پوست اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر

زیبایی چشم

یکی از نقاط مهم در صورت هر فرد چشم هایش می باشد که کانون توجه است و هرگونه نقص و مشکلی می تواند ناخود آگاه توجه دیگران را به خود جلب نماید.در این مقاله می خواهیم درباره خشکی اطراف چشم علائم و راه های درمان خشکی برای زیبایی بیشتر نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

خشکی چشم

خشکی اطراف چشم یکی از مشکلاتی است که  بسیاری از بانوان در تمام فصول مخصوا فصل زمستان با آن روبرو هستند.این خشکی می تواند به علت ریزش اشک چشم و یا آلرژی و حساسیت به مواد آرایشی باشد.

فصل زمستان

فصل زمستان با تمام زیبای ها و حسن هایش برای بعضی از افراد مشکل آفرین است مخصوصا سرمای فصل زمستان به راحتی می تواند پوست نازک و لطیف اطراف چشم را خشک کند و شما بانوان جوانی را می بینید که در فصل زمستان اطراف چشمشان خشک و پوسته پوسته است.

نشانه های خشکی اطراف چشم

-خشک شدن پوست اطراف چشم

-قرمزی و التهاب همراه با درد

-ترک پوست اطراف چشم

-پوسته پوسته شدن

خشک شدن پوست اطراف چشم

خشک شدن پوست اطراف چشم یکی از علائم خشکی اطراف چشم است که شما با دیدن ان نشانه به دنبال درمان باشید. این علامت را در بیشتر فصل ها و مخصوصا زمستان بیشتر می توانید مشاهده کنید.

قرمزی و التهاب همراه با درد

وجود قرمزی در اطراف چشم همراه با التهاب هم یکی دیگر از علائم خشکی اطراف چشم است وموقع شستشوی صورت درد فراوانی دارد.

ترک پوست اطراف چشم

ترک خوردگی در اطراف چشم یکی دیگر از علائم  خشک شدن پوست اطراف چشم است و شما با دیدن اولین نشانه ها باید به دنبال درمان ترک پوست اطراف چشمان خود باشید.

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن پوست اطراف چشم می تواند علت های متفاوتی داشته باشد که یکی از آنها به علت خشک شدن پوست اطراف چشم است،و در زمستان به علت برخورد هوای سرد با چشم بیشتر ظهور پیدا می کند.

عوامل تاثیر گذار بر خشکی اطراف چشم چیست؟

عواملی مهمی در خشکی اطراف چشم تاثیر می گذارند که می توان به چند عامل مهم و کلیدی اشاره کرد، از جمله:

-مصرف آب داغ

-عدم رطوبت در هوا

-مواد آرایشی

مصرف آب داغ

یکی از مهمترین عواملی که باعث خشکی اطراف پوست می شود، آب داغ است.آب داغ چربی های مفید روی پوست را از بین می برد.و باعث ایجاد حساسیت و خشکی وست مخصوصا در اطراف چشم می شود.پس برای پیشگیری بهتر است از آب ولرم یا آب سرد برای شستشوی صورت استفاده کنید.

عدم رطوبت در هوا

کمبود رطوبت در هوا موجب خشکی پوست مخصوصا در نواحی اطراف چشم می شود،به طور نمونه افرادی که در کویر ایران زندگی می کنند،رطوبت هوا کمتر از افرادی است که در شمال ایران زندگی می کنند ،پس باید مراقبت پوست افرادی که در کویر زندگی می کنند با افرادی که در شمال زندگی می کنند تفاوت داشته باشد.

مواد آرایشی

مواد آرایشی با همه مزایای که برای زیبایی دارند،امکان دارد معایبی را نیز داشته باشد از جمله در اطراف چشم.پس سعی کنید در نواحی اطراف چشم از مواد آرایشی کمتری استفاده کنید و از مواد آرایشی مرغوب استفاده کنید تا ضرر کمتری به پوست اطراف چشمتان برسد.نکته مهم در حذف خشکی اطراف چشم این است که به هیچ عنوان از لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید.

معرفی راه های درمان خشکی اطراف چشم

-استفاده از شوینده های ملایم

-مصرف کرم های دور چشم

-آرایش مناسب اطراف چشم

-مصرف کرم های مرطوب کننده

-مصرف آب فراوان

استفاده از شوینده های ملایم

برای شستشوی صورت خود سعی کنید از شوینده های ملایم و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا پوست اطراف چشمتان آسیب کمتری ببیند.صورت خود را بیش از حد نشویید تا چربی های مفید پوست از بین برود.

مصرف کرم های دور چشم

از کرم های مخصوص اطراف چشم استفاده کنید این کرم ها حاوی رتینول و آنتی اکسیدان است که برای پوست اطراف چشم یک محافظ عالی به حساب می آید.برای گرفتن نتیجه بهتر باید این کرم ها را هر روز در زمان صبح و شب به اطراف چشم زده،از ماساژ بیش از حد در اطراف چشم خودداری نمایید.

مصرف کرم های مرطوب کننده

مصرف مرطوب کننده های متناسب با پوست یکی دیگر از راه های درمان خشکی اطراف چشم است.این کرم های مرطوب حاوی ویتامین K و مواد مغذی برای پوست است.مواد موجود در ترکیبات کرم های مرطوب کننده از پیری زودرس و خشکی پوست جلوگیری می کند.و سلامت و شادابی به پوست شما هدیه می دهد.

مصرف آب فراوان

با مصرف آب می توانید پوست بدن خود را هیدراته کرده و علائم خشکی پوست را از بین ببرید،با مصرف روزانه 8 لیوان آب و مصرف سبزیجات و میوه های آبدار می توانید به راحتی خشکی اطراف چشم را درمان کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *