بالم لب چیست؟و بهترین زمان استفاده و چگونگی استفاده از بالم لب
بالم لب چیست؟و بهترین زمان استفاده و چگونگی استفاده از بالم لب

بالم لب چیست؟و بهترین زمان استفاده و چگونگی استفاده از بالم لب

با سلام خدمت عزیزان و همراهان همیشگی مجله آرایشی ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره بالم لب چیست؟و بهترین زمان استفاده و چگونگی استفاده از بالم لب نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

خشکی لب:

پوسته پوسته شدن و خشکی لب باعث می شود تا لب ها زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهند و همین نکته باعث می شود شادابی و لطافت لب ها و چهره شما از بین برود،پس نکته مهمی که باید به آن دقت زیادی داشت رسیدگی به لب هاست.بهترین پیشنهادی که مجله ماه سرا برای شما عزیزان دارد،استفاده از بالم لب است.برای آشنای با انواع بالم لب در بازار تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعریف بالم لب چیست؟

برای خشکی هر منطقه از پوست ما از مرطوب کننده استفاده می کنیم،برای لب هم همین قانون صدق می کند و باری درمان خشکی پوست لب از مرطوب کننده استفاده می شود و به این مرطوب کننده بالم لب می گویند.و به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید.

هر آنچه باید در باره بالم لب بدانید:

ترکیبات موجود در بالم لب چیست؟

ترکیبات مهم و اصلی که در ساخت بالم لب به کار رفته است عبارتند از ؛

وازلین ،روغن دانه آفتابگردان،موم زنبور عسل،روغن نارگیل و پارافین است که پایه اصلی و اساسی ساخت بالم لب است البته به غیر از این موارد میتوان به رایحه و انواع طعم ها و رنگ پرداخت.به علت حساسیت وپوست نازک لب در ساخت لب باید حتما SPF وجود داشته باشد تا از مضرات آفتاب در امان بماند.

برندهای معتبر بالم لب کدام است؟

بالم لب در انواع طعم ها و رایحه ها تولید می شود،همچنین در انواع بسته بندی ها،بهتربن برندهای ایرانی که می توانید تهیه کنید،برند مای،کامان است که به راحتی می توانید از سایت ماه سرا تهیه و خریداری نمایید.

انواع مدل های بالم لب:

بالم ها در انواع مدل ها و بسته بندی ها در بازار وجود دارد و هر شخصی بنا به نوع نیاز و سلیقه خود از بالم استفاده می کند.

بالم رژ لبی:

بالم لب به شکل رژ درست شده است،این بالم لب حالت جامد دارند و طریقه استفاده آن مانند رژ لب است و زمانیکه در ب هایتان احساس خشکی می کنید ،می توانید آن را روی پوست لب زده و لب ها را به هم بمالید تا روی لب هایتان پخش شود لب ها به راحتی و آسانی نرم و مرطوب می شود.

بالم کاسه ای:

مدل دیگری که بالم لب در آن تعبیه شده است مدل کاسه ای است ،در این مدل با استفاده از نوک انگشتان تمیز بالم را از ظرف بیرون آورده و روی لب ها ماساژ می دهند.

بالم تیوپی:

بالم تیوپی با دو مدل قبلی تفاوت دارد و کمی رقیق تر است.برای استفاده از بالم تیوپی دست ها تمیز کرده و بعد تیوپ را از پایین فشار داده تا مقدار مورد نیاز بالم از تیوپ خارج شود.سپس با نوک انگشت روی لب ها ماساژ دهید تا نرمی و لطافت به لب هایتان باز گردد.

زمان مناسب استفاده از بالم لب:

زمان مشخصی برای استفاده از بالم لب وجود ندارد و هرگاه احساس خشکی در لب هایتان کردید می توانید از بالم لب استفاده کنید.اما پزشکان توصیه می کنند که از بالم لب در هنگام شب استفاده شد.و علت این موضوع این است که دمای بدن انسان در طول شب بالا می رود و پوست های مرده از بدن بین رفته و سلول های جدید به وجود می آید و جایگزین پوست مرده می شوند.پس اگر در هنگام شب پوست لبتان مرطوب باشدبه حفظ سلول های جدید کمک زیادی می شود و لب های زیبا و شادابی خواهید داشت.

چگونگی استفاده از بالم لب:

طریقه استفاده ااز بالم لب بسیار ساده و آسان است،به راحتی و آرامی آن را روی لب های تمیز بکشید تا خشکی لب هایتان برطرف شود.

با خشکی بیش از حد لب ها قبل از بالم چه کار کنیم؟

گاهی اوقات اتفاق می افتد که لب ها بیش از حد خشک و پوسته پوسته هستند به طوریکه اصلا بالم لب جوابگو نیست در این زمان باید از اسکراب لب استفاده کنید تا پوست های  اضافه و مرده ،حذف شوند.و نکته مهم این است که اسکراب لب مدام و پشت سر هم نباشد.

بالم لب نوعی نرم کننده و مرطوب کننده است و برای درمان پوسته پوسته شدن و آبرسانی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد.این محصول علاوه بر چرب نگه داشتن و آبرسانی ،لب ها را درخشان و زیباتر کرده و هیچگونه حس چسبندگی و سنگینی در لب ها ایجاد می کند.

مزایای استفاده از بالم لب چیست؟

لب یکی از نازک ترین و حساس ترین بخش های بدن است ،و در معرض هوا و سرما و خشکی و نور آفتاب قرار می گیرد و بدون هیچگونه محافظی است.پس حفاظت از لب از مهمترین کارها محسوب می شود.پس بالم لب یکی از محافظ ها برای لب به شمار می رود.

مزایای استفاده از استفاده از بالم لب عبارتند از ؛

پیشگیری از ترک خوردگی لب

حفظ رطوبت لب

پیشگیری از ترک خوردگی لب

محافظت در برابر سرما و گرما و آلودگی های محیطی

ترمیم و بازسازی لب

خاصیت ضد آفتاب

استفاده آسان و کم هزینه

معایب استفاده از بالم لب چیست؟

بالم لب ها ضرری ندارند،اما در هنگام خرید سعی کنید به مواردی دقت نمایید تا ضرری متوجه پوست شما نشود.این موارد و نکته ها عبارتند از ؛

بالم های حاوی رایحه می تواند برای لب ها مضر باشد به عنوان نمونه بالم لب با رایحه دارچینلب ها را خشک و متورم می کند.

بالم های حاوی منتول به لب ها آسیب می زند،این ماده حس خنکی روی لب ها ایجاد می کند ولی لب ها را حساس تر می کند.

ویتامین E، موجود در بالم لب در رفع خشکی لب موثر است اما بعضی افراد نسبت به آن حساسیت و آلرژی دارند.

کافور و الکل به کار رفته در بالم لب می تواندضرر بسیار زیادی به لب ها زده و موجب خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها شوند.

نکات مهم در خرید بالم لب ایده آل:

در هنگام خرید بالم لب سعی کنید به این نکات دقت نمایید؛

بالم لب ها طبیعی و فاقد هر گونه اساسن محرک پوست باشند.

حاوی انواع ویتامین های مغذی پوست باشند.

دارای خاصیت ضد آفتاب و SPF مناسب یعنی 15 و یا بالاتر

حاوی اکسید روی باشد.

حاوی آنتی اکسیدان باشد.

فاقد الکل و اسید سالیسیلیک باشد.

نکته های مهم در استفاده از بالم لب :

بالم لب ها موجود در بازار علاوه بر محافظت از پوست لب حاوی مقداری رنگ بوده و می توانند برای داشتن یک آرایش ملایم به شما کمک کنند.

.نکته مهم اینکه اگر قسمت های دیگر صورتتان مانند دور بینی،گونه ها و…خشک شده اند می توانید از بالم لب استفاده کنید و بهتر است از نوع کاسه ای یا تیوپی استفاده شود.

بسیاری از افراد به مواد به کار رفته در بالم لب حساسیت دارند در صورت بروز هرگونه علامتی مانند؛تورم،خارش ،التهاب،تنگی نفس مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید.

سعی کنید بالم لب و سایر محصولات آرایشی را از فروشگاه ها و سایت های معتبر تهیه نمایید.سایت ماه سرا یکی از بهترین گزینه ها برای خرید مطمئن شما می باشد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *