راه کارهای فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان
راه کارهای فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان

راه کارهای fix و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم ثابت ماندن آرایش در تابستان مورد بررسی قرار دهیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آرایش صورت :

یکی از جذاب ترین کارها برای بانوان آرایش کردن است،اما دغدغه بعد از آرایش تمدید های مکرر آن است که اصولا بعد از دو ساعت آرایش زیبایی و جذابیت اولیه خود را از دست می دهد،و به حالت اولیه باز میگردد،یکی از مهارت هایی که هر خانمی باید آن را بلد باشد،ثابت نگه داشتن آرایش است،ولی این کار برای بانوانی که در خارج از منزل مشغول به کار هستند و یا پوست صورت چربی دارند مشکل است ،بیشتر خانم ها دوست دارند درطول روز بدون تمدید آرایش صورتشان دارای میکاپ زیبا و ثابت باشد در اینجا ثابت ماندن آرایش در تابستان را معرفی می کنیم با ما همراه باشید؛

راه کارهای fix و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان
ثابت ماندن آرایش در تابستان

ثابت ماندن آرایش در تابستان :

۱ – پرایمر آرایشی (پایه آرایش) :

یکی از راه هایی که موجب نگه داشتن آرایش تا شب و یا تا نیمه ظهر می شود، زیر سازی آرایش است،عالی ترین راه برای اینکه پوست صورت به یک پارچه زبر تبدیل نشود، قبل از آرایش حتما از یک زیر ساز باید استفاده شود،زیر سازی موجب محو و نرم شدن خطوط چین و چروک می شود،و یک سد محکم بین پوست و مواد آرایشی ایجاد می کند،قبل از آرایش استفاده از پرایمر آرایشی(پایه آرایش)،شوینده و یا کرمی است که قبل از انجام آرایش باید استفاده شود تا ماندگاری و پوشش آرایش بیشتر شود.پس مهمترین وظیفه پرایمر زیر سازی و آماده سازی پوست قبل از میکاپ است.

اهمیت پرایمر :

پرایمر محصول فوق العاده است که باید قبل از آرایش از آن استفاده کنید و اگر تا به حال از این محصول استفاده نکرده اید واقعا ضرر کرده اید و صدماتی به پوست خود وارد کرده اید،اصلا تفاوتی ندارد که اهل آرایش غلیظ هستید و یا فقط از یک کرم مرطوب کننده و بالم لب استفاده می کنید،برای داشتن پوستی درخشان،صاف و یکدست و ماندگاری بیشتر آرایش پرایمر نقش تاثیر گذاری دارد.اساسی ترین پایه برای زیر سازی آرایش صورت دارد. و مدت ماندگاری آرایش را طولانی تر می کند.البته ترکیباتی که در پرایمر وجود دارد در کرم،ژل و پودر نیز موجود است،و درست است که مرطوب کننده ها پوست را نرم و مرطوب می کنند،ولی پرایمر پوست را جهت استفاده از مرطوب کننده های رنگی مانند (کرم BB و CC) و یا کرم های زیر ساز آماده می کند،و به ماندگار تر شدن میکاپ در طول روز کمک فراوانی می کند.پلیمرهایی برپایه سیلیکون مانند دایمتیکون ترکیبات اصلی پرایمر هستند و اثرات نرم کنندگی بالایی دارد.پرایمر صورت چربی زیادی ندارد و یک بافت مخملی و نرم دارد، و با استفاده از پرایمر پوست صورت، صاف و یکدست تر می شودو موجب بستن منافذ پوست و رفع قرمزی پوست می شود.و بهترین گزینه برای ماندگاری بیشتر آرایش در روزهای گرم تابستان است.

2 – استفاده درست از پنکک :

یکی از لوازم آرایشی مناسب روز های گرم تابستان پنکک مات است، چون موجب حذف برق چربی پوست می شود،و فقط مناسب جهت استفاده در نقاط چرب پوست مانند بینی،چانه و پیشانی می باشد.

کاغذ خشک کن :

کاغذ های خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی های اضافی پوست را از بین می برد، می توانید در حد نیاز در طول روز از این کاغذها استفاده کنید و ضرری برای پوست ندارد.

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم :

برای تثبیت آرایش چشم قبل از انجام هر کاری پشت پلک ها را پنکک بزنید، با این ترفند چربی پوست گرفته می شود و پوست برای آرایش چشم و زدن سایه آماده است.دقت داشته باشید برای استفاده سایه از سایه های پودری به جای سایه های کرمی استفاده کنید.زیرا سایه های کرمی دارای کرم های نرم کننده هستند و ماندگاری زیادی ندارند.

3 – استفاده از فیکساتور در آرایش :

برای ثابت نگه داشتن آرایش از فیکساتور استفاده می شود،فیکساتورها در ترکیبات خود مواد پلیمری دارند،و حقیقت این است که در آرایش روزانه نباید از فیکساور زیاد استفاده کنید،چون استفاده مکرر از این آرایش مضر است،حتی اگر فیکساتور شما از بهترین برند یعنی مک باشد باز هم استفاده از فیکساتور می تواند آسیب های جدی به پوست شما بزند.فیکساتورها به دو روش موجب ماندگاری آرایش می شوند؛

ایجاد چسبندگی روی صورت

توقف فعالیت های پوستی

راه کارهای فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان
ثابت ماندن آرایش در تابستان

فیکساتور ها به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از ؛

خشک،چرب،پودری،مایع(اسپری،گازی)

فیکساتور پودری :

فیکساتور پودری به دو صورت براق و مات در بازار موجود است،که اصولا بعد از فون چرب باید استفاده شود.نکته مهم در استفاده از فیکساتورهای پودری اسن است که باید از این پودر به مقدار خیلی کم روی صورت استفاده شود.با استفاده از پودر فیکس می توانید رژ لب،سایه چشم و.. را ثابت نگه دارید، نکته مهم این است که فیکساتورهای مایع و گازی اصلا برای اطراف لب و چشم مناسب نیست.

فیکساتورهای مایع :

فیکساتورهای مایع اصولا قبل و بعد از آرایش مورد استفاده قرار می گیرند، اگر فیکساتور قبل از آرایش استفاده شود،خاصیت ضد عرق دارد و موجب ماندگاری آرایش می شود، و بعد از اتمام آرایش استفاده شود موجب ماندگاری بیشتر آرایش در مقابل گرما و رطوبت می شود، بعد از اتمام آرایش فیکساتور مایع را از فاصله 20 الی 30 سانتی متر و 2 با رروی پوست صورت اسپری نمایید،در هنگام اسپری حتما چشم ها را بسته نگه دارید تا مواد وارد چشم نشود، و حتما مکث داشته باشید تا مواد خشک شوند.

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

برای ماندگاری آرایش در طول روز بهتر است تمام قسمت های صورت را پودر فیکساتور بزنید،اگر پودر فیکساتور را به خوبی روی قسمت های صورت زده باشید،کرم پودر ثابت  و خطوط ریز چین و چروک روی پوست نمایان نمی شود.

 قسمت هایی که باید پودر فیکساتور زده شود:

قسمت زیر چشم ها به علت اینکه بعد از مدتی خط می افتد و ممکن است ریمل و یا پودر سایه روی آن بریزد.خط خنده،چانه از دیگر قسمت هاست.

خط T:

خط تی زون یا قسمت های بینی و پیشانی که موجب کنترل چربی شده و برقی بیش از حد پوست را محو می کند.

خط گونه :

زیر خط گونه که کانتور را بیشتر نمایان می کند. با استفاده از فیکساتور می توانید در مواقعی که کانتور را زیاد استفاده کرده اید، بسیار مفید و کار آمد است.

 دو طرف بینی:

دو قسمت اطراف بینی نسبت به دیگر جاهای صورت چربی زیادی تولید می کند،با استفاده از فیکساتور می توانید آرایش این قسمت را ثابت نگه دارید.

راه کارهای فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان
ثابت ماندن آرایش در تابستان

تفاوت پرایمر و پودر فیکس (فیکساتور) چیست؟

همانطور که می دانید  پرایمر و فیکساتور تفاوت عمده ای دارند، پرایمر برای زیر سازی آرایش نقش بسزایی دارد و موجب ماندگاری آرایش می شود،اما فیکساتور بعد از اتمام آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و برای دوام بیشتر و حذف براقی در آرایش از پودر فیکساتور استفاده می کنند،پس فیکساتور ها به عنوان مات کننده آرایش نیز استفاده می شود.و یکی از روش های ثابت ماندن آرایش در تابستان استفاده از پودر فیکساتور است.

 استفاده از کرم پودر مناسب پوست :

یکی از مواردی که باعث ثابت ماندن آرایش در تابستان و افزایش زمان آرایش است استفاده از کرم پودر مناسب است،و نکته مهم در انتخاب کرم پودر این است که باید کرم پودری را انتخاب نمایید که به اصططلاح روی پوست نماسد.

سوالی که بیشتر خانم ها دغدغه آنها می باشد این است که چرا کرم پودر روی صورت می ماسد؟

اولین پاسخ این است که آیا کرم پودر متناسب با پوست خود انتخاب کرده اید؟پس نکته مهم در انتخاب کرم پودر این است که کرم پودر متناسب با پوست باشد تا پوست یکدست،صاف و مخملی باشد تا آرایش صورت طبیعی جلوه کند.

راه کارهای فیکس و ثابت ماندن آرایش صورت در تابستان
ثابت ماندن آرایش در تابستان

انتخاب کرم پودر متناسب با نوع پوست :

برای انتخاب کرم پودر حتما باید به نوع پوست خود دقت داشته باشید،پس قبل از خرید کرم پودر باید رنگ و نوع پوستتان را بشناسید، اگر پوستتان چرب است در هنگام خرید کرم پودر دقت داشته باشید که کلمه (Oil Free یا (Matt) روی بسته بندی آن درج شده باشد.و اگر دقت نداشته باشید پوست شما تحریک شده و موجب ایجاد جوش و آکنه می شود و براقی پوست بیشتر می شود.

برای پوست های خشک باید قبل از خرید چند نکته را رعایت کنید، کرم پودری را تهیه نمایید که کمبودهای پوست را جبران کند و شادابی را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.و نور را در صورت انعکاس دهد.توصیه می کنم از کرم پودر های مایع بر پایه روغنی استفاده کنید، از کرم پودرهای خشک که شبیه به پنکک هستند استفاده ننمایید.برای افرادی که پوستشان دارای چند جوش است و پوستشان دارای لکه است،کرم پودر مایع توصیه می شود تا صورت جلوه مات داشته باشد.

تست روی دست ممنوع :

نکته مهمی که خانم ها باید حتما در هنگام خرید کرم پودر دقت داشته باشند این است که هرگز در هنگام خرید،کرم پودر را روی دست تست نکنید، چون تفاوت زیادی بین پوست دست و پوست صورت وجود دارد،و پوست دست دارای رنگدانه های زرد رنگی است که در هنگام  تست متوجه تفاوت نخواهید شد و در هنگام استفاده از کرم پودر روی صورت و برای رسیدن به رنگ مورد نظر مقدار زیادی کرم پودر استفاده می کنید که موجب می شود کرم پودر روی صورت بماسد.برای تست کرم پودر باید در استخوان فک کمی کرم پودر را تست کنید و سپس در نور طبیعی مشاهده نمایید ،اگر خط آرایشی وجود نداشت کرم پودر متناسب و همر نگ با پوست شماست.

دو نکته  اشتباه رایج در استفاده از کرم پودر :

 استفاده از دست به جای فرچه :

بیشتر خانم ها برای زدن کرم پودر روی صورت از اسفنج یا دست استفاده می کنند، با استفاده از دست یا اسفنج یک لایه ضخیم از کرم پودر روی صورت نمایان می شود که موجب ایجاد ظاهری غیر طبیعی می شود،برای جلوگیری از این حالت از یک برا  بزرگ و مناسب کرم پودر استفاده نماید تا کرم پودر به ورت یکنواخت روی پوست صورت محو شود. در غیر این صورت کرم پودر روی صورت می ماسد.

 ایجاد یک لایه‌ ضخیم از کرم پودر بر روی صورت :

برای داشتن ظاهری زیبا و طبیعی باید کرم پودر را به اندازه کافی روی صورت بزنید دقت داشته باشید هدف از استفاده از کرم پودر داشتن صورتی صاف و یکدست است نه اینکه با زدن بیش از حد کرم پودر به صورت و ایجاد یک لایه ضخیم عضلات صورت با کوچکترین حرکت دچار چین و چروک می شود.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی ثابت ماندن آرایش در تابستان پرداخته شد امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد برای تهیه کرم پودر و پودر فیکساتور و تمام لوازم آرایشی می توانید به سایت ماه سرا مراجعه و بهترین محصولات را از برترین برندها با قیمت مناسب تهیه نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *