راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست
راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست

راهنمای خرید کرم پودر بر اساس نوع و رنگ پوست

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله کرم پودر مناسب با نوع و رنگ پوست مورد بررسی قرار می گیرد خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع کرم پودر :

در بازار انواع متنو عی از کرم پودر ها وجود دارد ولی قبل از اقدام به خرید باید با انواع آن آشنا باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.پس در ابتدا به بررسی انواع کرم پودر ها می پردازیم.

 پرایمر :

اولین محصولی که قبل از کرم پودر باید روی پوست صورت زده شود کرم پودر است،پرایمر یک کرم بی رنگ است و موجب می شود تا کرم پودر جلوه بیشتری روی پوست داشته باشد،منافذ پوست به وسیله پرایمر بسته می شود و موجب می شود که کرم پودر به صورت خیلی طبیعی و یکدست روی صورت جلوه کند.

مرطوب کننده های رنگی :

همانطور که از نام مرطوب کننده ها پیداست موجب مرطوب کردن و طراوت پوست می شود،البته این مرطوب کننده ها از نوع رنگی هستند،و به علت وجود رنگدانه ها گزینه بسیار عالی برای پوست های جوان است.

کرم پودر خالص :

بانوانی که زیاد اهل آرایش نیستند و صورت طبیعی خودشان را ترجیح می دهند،توصیه می کنم از کرم پودر خالص استفاده کنند.خاصیت این کرم پودر یکدست کردن پوست ،درخشانی و زیبایی فوق العاده پوست است.

کرم پودر براق‌کننده :

اگر شما جزء آن دسته از بانوانی هستید که علاقه دارید پوستی شاداب و جوان داشته باشید،توصیه می کنم از کرم پودر براق کننده یا هایلایتر استفاده کنید.این کرم برای بانوانی که دارای پوست چربی هستند توصیه نمی شود.

کرم پودر استیک :

کرم پودر استیکی محصولی بسیار سنگین در آرایش است چون ترکیبی از کرم پودر و کانسیلر است،این کرم پودر گزینه خوبی برای پوست های معمولی و چرب است اما پوست های خشک نتیجه مطلوبی از این کرم پودر نمی گیرند.برای استفاده از این کرم پودر کافی است مقدار مناسبی از آن را به پوست زده و سپس با استفاده از اسفنج یا براش روی صورت پخش کنید.ظاهر کرم پودر استیکی به صورت جامد و ماتیکی است.

انواع کرم پودرها برای انواع پوست :

به علت تفاوت انواع پوست ها شما حق ندارید هر کرم پودری را که به دستتان رسید برای آرایش پوستتان استفاده کنید. کلا چهار نوع پوست داریم؛

  • پوست نرمال
  • پوست مختلط
  • پوست خشک و حساس
  • پوست چرب

با ما باشید تا انواع کرم پودر متناسب با هر نوع پوستی را معرفی کنیم ؛

راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست
کرم پودر مناسب با نوع و رنگ پوست

کرم پودر برای پوست خشک و حساس :

اگر شک دارید که پوستتان خشک است یا نه و یا اطلاع کافی از نوع پوست خود ندارید ،کافی است بعد از حمام پوستتان را چک کنید،اگر بعد از حمام پوستتان احساس خارش و کشیدگی کردید، پوستتان خشک است،روش دیگری که می توایند تشخیص دهید پوستتان خشک است،یا نه این است که پوست خشک نور را انعکاس نمی دهد،و رنگ آن مایل به مات و خاکستری است و اثری از آکنه روی آن مشاهده نمی شود.اگر مطمئن شدید که پوستتان حساس و خشک است باید کرم پودر متناسب با پوستتان استفاده کنید،تا کمبودهای پوستتان را جبران کنید.اصلا پنکیک های خشک مناسب پوستتان نیست،کرم پودرهای متناسب با نوع پوست خشک،کرم پودر های مایع با پایه روغنی بهترین کرم پودرهای مناسب با پوست خشک است و پوست را براق و شاداب تر نشان می دهد.

کرم پودر برای پوست چرب :

برای تشخیص پوست چرب کافیست کمی دقت کنید افرادی که پوستشان چرب است دارای پوستی براق و دارای منافذ باز و حاوی جوش آکنه است و بعد از شستن سریع چرب می شود.

بهترین کرم پودر مخصوص افرادی که دارای پوستی چرب هستند،کرم هایی است که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) درج شده است.این نوع کرم پودر ها جامد یا مایع و بر پایه آب است.پنکیک های خشک مناسب پوست های چرب است چون برق صورت را گرفته و مات می کند.

کرم پودر برای پوست نرمال :

افرادی که دارای پوست نرمالی هستند خوش شانس ترین افراد هستند،چون دارای ایده آل ترین نوع پوست هستید،پوست های نرمال دارای چربی  و آب متعادلی است.افرادی که دارای پوست نرمالی هستند می توانند از انواع کرم پودرها استفاده کنند،این افراد در فصل زمستان از کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا استفاده کنند و یا از کرم های محافظ پوست در برابر سرما و باد استفاده کنید.این افراد در تابستان از کرم پودر  های سبک بر پایه آب استفاده کنید.

کرم پودر برای پوست مختلط :

همانطور که از نام پوست های مختلط پیداست این پوست ترکیبی است،از پوست خشک و پوست چرب یعنی قسمت هایی از پوست صورت چرب و قسمت هایی خشک است.و عموما قسمت چرب در بخش های پیشانی،روی بینی و چانه است.و بیشتر به شکل T می باشد.و بقیه قسمت های پوست خشک است.یکی از خصوصیات منحصربه فرد پوست های مختلط این است که در تابستان حالت چرب و در روز های زمستان خشک است.افرادی که پوستشان مختلط است حتما باید یک کرم پودر مخصوص پوست های خشک و کرم پودر مخصوص پوست های چرب داشته باشند تا در هر فصل کرم پودر مخصوص به فصل را استفاده کنند.البته به صورت جداگانه ،دقت داشته باشید که کرم پودر های مختلط ،مایع و بر پایه آب است.

تعیین رنگ زمینه‌ پوست یا آندِرتون :

بارها برایتان پیش آمده و در مورد تناژ پوست شنیده اید؟ آیا در مورد تناژ پوست اطلاعاتی دارید؟ و می دانید تاثیر آن در پوست چگونه است؟ تناژ پوست همان رنگ زمینه و پایه پوست شما می باشد.در اینجا به معرفی انواع تناژ پوست می پردازیم با ما باشید؛

انواع تناژ پوست :

سرد،گرم و خنثی

تکنیک های تشخیص تناژ(آندرتون) و زمینه پوست :

برای تشخیص تناژ پوست کافی است ؛

پوست را از تمام مواد آرایشی پاک کنید ،سپس به پوستتان دقت کنید.اگر رنگ زمینه پوستتان طلایی و زرد رنگ است،آندرتون پوست شما گرم است.

اگر زمینه پوست شما بدون آرایش صورتی و گلگون است،آندرتون پوستتان سرد است.

اگر پوستتان ترکیبی از دو رنگ است ،پوست شما خنثی است.

رنگ رگ ها :

یکی دیگر از راههای تشخیص نوع پوست دقت و نگاه به رنگ رگ های مچ دست است.

اگر رنگ مچ دست شما رنگ بنفش و آبی باشد،آندرتون پوستتان سرد است.

رنگ سبز باشد ،آندرتون پوستتان گرم است.

ترکیبی از رنگ های بنفش، سبز و آبی باشد،آندرتون پوست شما خنثی است.

در ادامه مطلب به راهنمایی انتخاب در هنگام خرید پوست می پردازیم،و باز هم تکرار می کنم که در هنگام خرید کرم پودر زمینه پوستتان را بشناسید و کرم پودر را خرید نمایید.

راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست
کرم پودر مناسب با نوع و رنگ پوست

چگونگی انتخاب نمای نهایی کرم پودر :

آیاتا به حال به نمای نهایی کرم پودر فکر کرده اید؟اصلا درباره اش اطلاعاتی دارید؟ باید بگویم یکی از مهم ترین اصول در انتخاب کرم پودر نمای نهایی آن است، میزان براقی یا ماتی کرم پودر روی پوست همان نمای نهایی کرم پودر است. نمای نهایی کرم پودر به دو دسته تقسیم می شود؛

  • نمای  براق
  • نمای  مات

شما حتما با توجه به سلیقه و نوع پوستتان کرم پودر را انخاب کنید.

استفاده از نمای نهایی براق :

اگر علاقه دارید بعد از مصرف کرم پودر صورتی شاداب و براق داشته باشید حتما از کرم پودرهای براق استفاده کنید،و دقت داشته باشید هنگام استفاده از کرم پودر های براق ،بقیه آرایشتان ساده باشد.به عنوان نمونه سایه چشم،رژ لب مات را استفاده نمایید.

استفاده از نمای نهایی مات :

افرادی که دارای پوست چرب و مختلط هستند،باید از کرم پودر های مات استفاده کنند،کرم پودر های مات منافذ پوست را بسته نشان می دهد و پوست را چرب نمی کند،البته با استفاده از این کرم پودر احساس سنگینی روی پوست احساس نمی کنید.

روش صحیح تست کرم پودر :

قبل از خرید کرم پودر حتما روی پوست تست کنید،تا از هماهنگی با پوستتان مطمئن شوید،تست کردن کرم پودر روی دست کار اشتباهی است که بیشتر افراد انجام می دهند،زیرا اختلاف رنگ پوست صورت و دست زیاد است.برای تست کرم پودر بهترین نقطه تست روی پوست فک یا گردن است،و کمی از کرم پودر را روی استخوان فک تست کنید و طبیعی ترین رنگ را خریداری کنید.

مقدار مناسب استفاده از کرم پودر :

دقت داشته باشید که از کرم پودر بیش از حد استفاده نکنید،و یک لایه نازک روی صورت بکشید،زیرا استفاده بیش از حد از کرم پودر ،صورت را مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد. برای نچرال شدن کردم پودر بهتر است که کرم پودر را به صورت پراکنده روی نقاط مختلف پوست زده و با ضربه های آرام اسفنج روی صورت پخش کنید.

راهنمای خرید کرم پودر خوب و مناسب بر اساس نوع و رنگ پوست
کرم پودر مناسب با نوع و رنگ پوست

کدام نوع کرم پودر برای جوانان و افراد مسن مناسب است؟

توصیه می کنم که افراد نوجوان و جوان از لوازم آرایشی کمتری استفاده نمایند چون پوستشان سالم و دارای شادابی است ،ولی اگر اصرار به استفاده از لوازم آرایشی دارند با نظر متخصص پوست اقدام به استفاده از لوازم آرایشی کنند.

افراد مسن برای پوشش چین و چروک صورتشان از کرم پودر استفاده کنند و دقت داشته باشند که استفاده بیش از حد کرم پودر،پوست را پیر تر جلوه می دهد،پس باید حتما کرم پودر را متناسب با پوستتان استفاده کنید.

جمع بندی :

نکته مهم کرم پودر برای یکدست کردن و زیبا تر کردن پوست استفاده می شود،هنگام خرید بهترین کرم پودر دقت داشته باشید، که کرم پودر متناسب با نوع پوست خرید کنید تا جلوه طبیعی و زیبایی پوستتان را تضمین کنید،و هنگام خرید حتما کمی از آن را تست کنید تا صورتتان را پیر نشان ندهد،در پایان مطلب امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد،برای خرید مرغوب ترین کرم پودر ها می توانید به سایت ماه سرا مراجعه و کرم پودر متناسب با پوست خودتان را خرید نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *