روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز مجله آرایشی بهداشتی ماه سرا در این مقاله می خواهیم در مورد روغن بچه و فواید آن نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

روغن بچه و فواید آن :

حتما برایتان جالب و شنیدنی است که بگوییم روغن بچه دارای فواید و کاربردهای فراوانی است.بر خلاف تصور همگان که این روغن را جزء محصولات مراقبتی کودکان عنوان می کنند اما بزرگسالان نیز می توانند از این روغن استفاده نمایند.با ما همراه باشید تا کاربردهای این روغن را معرفی کنیم.

روغن بچه چیست ؟

روغن بچه که در پروسه تصفیه روغن به دست می آید و به عنوان یک روان کننده برای تقویت پوست و ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد.و روغن بچه یکی از روغن های فوق العاده شگفت انگیز و دارای خواص فراوانی است.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

فواید روغن بچه برای زیبایی پوست :

روغن بچه یکی از محصولات فوق العاده برای حفظ و زیبایی و لطافت پوست است.این روغن رطوبت پوست را به خوبی حفظ می کند وپوست را نرم و مخملی می کند.در ادامه انواع فواد این روغن بیان می شود.

 هیدارته کردن پوست و حفظ رطوبت :

برای داشتن پوستی نرم و شاداب بعد از حمام مقداری روغن بچه به پوستتان بزنید.با این کار از خشک شدن پوست شما جلوگیری می شود.در قسمت های حساس مانند آرنج،زانو و پاشنه دقت داشته باشید که به خوبی ماساژ دهید .

حذف راحت تر موهای زائد :

بارها اتفاق افتاده است که بعد از حذف موهای زائد حس ناخوشایندی به شما دست داده و احتمالا اصلاح موها برایتان مشکل است ،کافی است قبل از اصلاح موهای زائد یا موهای ریش کمی روغن بچه به ناحیه مورد نظر بزنید.با این روش پوست بعد از شیو کردن نرم می شود و حتی حذف موهای زائد برایتان راحت تر خواهد بود.

پاک کردن آرایش :

از روغن بچه می توانید به عنوان یک پاک کننده آرایش استفاده کنید.برای این کار کافی است چند قطره روغن را روی پنبه ریخته و تمام صورتتان را با پنبه پاک کنید.حتی ا زروغن بچه می توانید برای پاک کردن آرایش چشم نیز استفاده کنید.و بهترین پاک کننده آرایش حتی برای پاک کردن  انواع رژ لب است.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

جلوگیری از ایجاد ترک های پوستی دوران بارداری :

بانوانی که باردار هستند و نگران کشیدگی و ترک های پوستی هستند می توانند با استفاده از روغن بچه از ترک ها و کشیدگی پوستی جلوگیری کنند.چون یکی از خواص روغن بچه نرم و لطیف کردن پوست است.

پاک کردن موم ها بعد از موم انداختن :

بارها برایتان اتفاق افتاده است که بعد از موم انداختن احساس می کنید که موم روی پوستتان باقی مانده و حالت چسبندگی دارد .به راحتی قسمتی را که موم انداخته اید را مرطوب کرده و کمی روغن بچه روی آن بمالید به راحتی از شر موم ها راحت می شوید.

رفع ترک پاشنه پا:

روغن بچه یک درمان عالی برای ترک های پاشنه پا محسوب می شود.برای درمان ترک پاشنه پا قبل از خواب مقداری روغن بچه به کف پا بزنید و برای جلوگیری از چرب شدن ملحفه جوراب بپوشید.

روش های استفاده از روغن بچه برای پوست :

همانطور که اشاره شد روغن بچه پوست را نرم و مرطوب می کند و راه های مختلفی برای استفاده از این روغن برای انواع پوست ها توصیه می شود با ما همراه باشید.

مقداری روغن بچه را درون وان حمام ریخته ،به علت خاصیت مرطوب کنندگی پوست را نرم و لطیف می کند.

بعد از اتمام حمام قبل از اینکه بدنتان را با حوله خشک کنید مقداری روغن بچه روی پوستتان ریخته و ماساژ دهید.با این کار رطوبت پوست حفظ و پوستی نرم و مخملی خواهید داشت.

با ترکیب روغن بچه و نمک درایی یک خمیر عالی برای اسکراب  خواهید داشت از این خمیر در حمام برای صورت و لب و کل بدن استفاده کنید تا تمام سلول های مرده از روی پوست حذف شوند.

در روزهای سرد و زیبای پاییز و زمستان قبل از پوشیدن لباس ها بدن خود را با مقداری روغن بچه ماساژ دهید با این کارحرارت بدن  از بین نمی رود چون روغن بچه مانند یک عایق عمل می کند.

روغن بچه یک لوسیون عالی برای پوست است کافی است نیم ساعت قبل از حمام پوست بدن خود را با روغن بچه ماساژ دهید بعد از حمام پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.و باعث آرامش و دفع تنش از بدن می شود.

کاربردهای روغن بچه برای مو :

روغن بچه چون حاوی مواد شیمیایی مضری مانند پارابن،رنگ و فتالات و البته رایحه نیست و تنها روغنی است که برای کودکان بی ضرر و مفید است.در نتیجه برای موها نیز بی خطر است .با ماباشید.

پیشگیری از شکستگی موها :

بسیاری از بانوان از خشکی و شکنندگی موهایشان رنج می برند کافی است روغن بچه را به ریشه موها بزنند به راحتی موهایی نرم و لطیف خواهند داشت.

 کمک به رشد موها :

افرادی که از رشد موها رنج می برند کافی است مقداری از روغن بچه را به کف سر زده و ماساژ دهند با این کار جریان خون در کف سر افزایش پیدا کرده و مواد مغذی به فولیکول و ریشه مو می رسد و رشد موها بیشتر می شود.

پیشگیری از ایجاد موخوره :

یکی از فواید جالب روغن بچه پیشگیری از ایجاد موخوره است. موها را با روغن بچه ماساژ دهید با این کار باعث تولید روغن طبیعی پوست می شوید و رطوبت موها بیشتر شده و مانع دو شاخه شدن و خشکی موها می شود.دقت کنید اگر موهای چربی دارید فقط ساقه موها را با روغن بچه ماساژ دهید تا از بروز موخوره جلوگیری کند.

پیشگیری از خشکی موی سر :

اگر دوست دارید موهایی مرطوب و نرم داشته باشید پس روغن بچه را فراموش نکنید این روغن مانند یک عایق عمل می کند و از تبخیر رطوبت مو جلوگیری می کند و باعث می شود موها همیشه مرطوب اشد و خشک نشود.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

درمان شپش با روغن بچه :

اگر کودک و یا خودتان دچار شپش شده اید باز هم روغن بچه به کمکتان می آید کافی است موها را به روغن بچه آغشته نمایید و بعد 8 ساعت موها را بشویید. و برای درمان قطعی تر می توانید روغن بچه را با مواد شیمیایی مخصوص شپش ترکیب کنید.

طرز تهیه ماسک با روغن بچه برای مو :

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده همیشه ماسک توصیه می شود شما می توانید با استفاده از روغن بچه یک ماسک خانگی و مفید داشته باشید.

روغن بچه 4 قاشق غذاخوری روغن بچه را در ظرفی ریخته و به مدت 15 دقیقه در مایکروویو بگذارید تا گرم شود.سپس روغن گرم را روی موهایتان به آرامی ماساژ دهید و موهایتان را با یک کلاه یا حوله حمام بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب تا صبح روی موهایتان باقی بماند سپس موها رابا شامپوی مناسب شستشو دهید.با این ماسک موهایی نرم و لطیف و خوش حالت خواهید داشت.

معرفی موارد کاربردی روغن بچه :

به غیر از کاربردهایی که در بالا برای روغن بچه ذکر شد موارد کاربردی دیگری برای روغن بچه وجود دارد با ما باشید.

روغن ماساژ :

افرادی که در حرفه ماساژ تجربه دارند می دانند بهترین روغن برای ماساژ روغن بچه است،چون این روغن تصفیه شده و فاقد رایحه است پوست را نرم و لطیف و بعد ز ماساژ حس خوبی ایجاد می کند.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

رفع گرفتگی گوش :

تعجب نکنید روغن بچه همه فن حریف است، اگر دچار گرفتگی گوش شده اید بهترین گزینه و توصیه چند قطره روغن بچه است.فقط کافیه شما به پهلو دراز بکشید و گوشی که گرفته است رو به بالا باشد چند قطره روغن بچه را داخل گوش ریخته و اجازه دهید چند دقیقه روغن در مجاری گوش باشد سپس سرتان را برگردانده و اجازه دهید روغن از گوش خارج شود و بعد گوشتان را پاک کنید.

 تهیه مانیکور ناخن :

یکی از فواید دیگر روغن بچه استفاده آن در مانیکور ناخن است اگر در منزل روغن کوتیکول ندارید به راحتی می توانید از روغن بچه استفاده کنید و و کوتیکول های اطراف ناخن را حذف کنید.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

حذف تتو موقت :

اگر تتو موقت روی پوستتان انجام داده اید و قصد پاک کردن آن را دارید کافی است مقداری روغن بچه روی قسمت مورد نظر ریخته و ماساژ دهید سپس با آب و صابون شستشو دهید،به راحتی تتو پاک می شود.

نرم و روشن تر شدن آرنج :

بسیاری از افراد دارای آرنج تیره و سفتی هستند و برایشان بسیار ناراحت کننده است این بار هم روغن بچه به کمک می آید،کافی است روغن بچه را با مقداری شکر و چند قطره آبلیمو ترکیب کنید و یک اسکراب خانگی تهیه کنید از این اسکراب روی آرنج و نواحی تیره مانند زانو بزنید و بعد از 10 دقیقه بشویید و سپس مرطوب کننده استفاده نمایید.

زیبایی ابرو :

اگر به دنبال ابروهای زیبا و خوش حالت هستید کافی است با استفاده از برس ابرو مقداری روغن بچه به ابروهایتان بزنید تا زیباترین حالت را داشته باشد.

نرم و صورتی شدن لبها :

اگر به دنبال لب هایی نرم و صورتی رنگ هستید توصیه می شود از اسکراب روغن بچه استفاده کنید  تا سلول های مرده از پوست حذف شود و لب هایی زیبا و نرم داشته باشید کافی است چند قطره روغن بچه را با شکر ترکیب کنید این ترکیب  لب ها را روشن و زیبا تر می کند.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

جدا کردن بانداژ و پانسمان از پوست :

بارها اتفاق افتاده است که جایی ایز بدنتان نیاز به پانسمان داشته و این کار را انجام داده اید ،اگر قسمتی از باند روی پوست چسبیده است اصلا نگران نباشید فقط کافی است روی ناحیه چسبناک مقداری روغن بچه بزنید به راحتی و آرامی بانداژ جدا می شود بدون هیچگونه آسیبی به پوست.

روغن معطر حمام :

اگر شما هم جزء آندسته از افرادی هستید که پوستی حساس و خشک دارید بعد از حمام حتما بعد از حمام باید از لوسیون ها استفاده کنید اما به جای صرف هزینه های گزاف می توانید چند قطره عطر مورد نظر خودتان رابه مقدار مورد نیاز روغن بچه اضافه نمایید و یک لوسیون برای خودتان بسازید.

روغن بچه و فواید آن برای پوست و مو و انواع کاربردهای آن
روغن بچه و فواید آن

 

 

هشدارهای لازم برای استفاده از روغن بچه :

در بالا مواردی از فواید روغن بچه ذکر شد ولی به یاد داشته باشید هرچیزی در کنار فوایدش مضراتی دارد شما نیز باید در مورد استفاده از روغن بچه احتیاط لازم را داشته باشید.چند نمونه از مضرات روغن بچه با ما باشید.

روغن بچه و آفتاب سوختگی :

روغن بچه اشعه ماوراء بنفش را به خوبی جذب می کندو باعث آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست می شود،پس توصیه می شود بعد از استفاده از روغن بچه در معرض نور خورشید قرار نگیرید تا پوستتان سالم بماند.

آکنه و جوش :

استفاده از روغن بچه باعث می شود یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد شود و موجب جمع شدن غبار و آلدگی روی پوست می شود.این لایه باعث می شود منافذ پوست مسدود و موجب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می شود.پس بعد از استفاده از روغن بچه حتما صورت خود را با آببصورت کامل بشویید تا گردو غبار روی پوست باقی نماند.

جایگزین روغن بچه :

همانطور که می دانید روغن های گیاهی زیادی در بازار موجود است که می تواند جایگزین روغن بچه باشد و عوارض کمتری نسبت به روغن بچه دارد.این روغن ها عبارتند از ؛

روغن نارگیل ،زیتون،جوجوبا،آووکادو و روغن کنجد

گفتار پایانی :

با توجه به مطلب بالا متوجه شدید که روغن بچه یک روغن همه فن حریف است و برای زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار اهمیت دارد.از ویژگی های مهم این روغن می توان به کم هزینه بودن و در دسترس بودن آن اشاره کرد،پس توصیه می کنیم همیشه یک بطری از روغن بچه در منزل داشته باشید و آن را در روتین روزانه برای پوست خود استفاده کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *