معرفی انواع لوسیون ها و کرم های مخصوص بدن و تفاوت آن با کره بدن
معرفی انواع لوسیون ها و کرم های مخصوص بدن و تفاوت آن با کره بدن

معرفی انواع لوسیون ها و کرم های مخصوص بدن و تفاوت آن با کره بدن

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره معرفی انواع لوسیون ها و کرم های مخصوص بدن و تفاوت آن با کره بدن نکات جالب و جذابی بیان کنیم با ما همراه باشید

پوست لطیف:

همه افراد برای پوستشان اهمیت زیادی قائل هستند و از راه های و روش های مختلفی برای لطافت پوستشان استفاده می کنند،این روش ها مانند کرم ،کره بدن و غیره است .در این مقاله درباره معرفی انواع لوسیون ها و کرم های مخصوص بدن و تفاوت آن با کره بدن نکات جذابی را بیان می کنیم با ما همراه باشید.

کره بدن چیست؟

فرمولاسیون کره بدن نسبت به لوسیون ها و کرم ها  متفاوت است دارای غلظت بیشتر برای بدن و حاوی چربی های است که جبران کننده چربی کم، پوست های خشک و بسیار خشک می‌ باشد و رطوبت آن ها زمان  بیشتری روی پوست باقی می ماند.

تفاوت کره بدن با لوسیون بدن:

کره بدن با دیرتر از لوسیون ها جذب بدن می شود اما با ماندگاری طولانی تری،کره بدن را درطول روز می توانید روی پوست خود تحمل کنید،با فرمول خاصی که دارد باعث تغذیه پوست می شود.در کره بدن از کره های گیاهی جامد و نیمه جامد استفاده شده است.و می توانید از این کره ها به عنوان یک آبرسان قوی استفاده کنید.

تکنیک های شناخت کره بدن متناسب با انواع پوست ها:

کره بدن مناسب انواع پوست ها می باشد اما نکته مهمی که باید هنگام انتخاب در نظر داشته باشید،انتخاب کره بدن متناسب با نوع پوست است تا از فواید آن بهره مند شوید.

پوست های چرب:

اگر دارای پوست چربی هستید توصیه می شود از کره بدن استفاده نکنید ،زیرا کره بدن در کنار آب، حاوی چربی زیادی می باشد و اگر روی پوست استفاده شود، چربی های موجود در پوست اجازه نفوذ به لایه های پایین تر را نمی دهند. و این امکان وجود دارد که چربی کره بدن، راه خروج چربی های پوستی را مسدود کرده و باعث مشکلاتی شود.

پوست خشک و ترک خورده:

افرادی که دارای وست خشک و ترک خورده هستند بهترین گزینه برای درمان پوستشان استفاده از کره بدن است،چون مواد موجود در کره بدن بهترین درمان برای پوست های خشک و ترک خورده است.و با آبرسانی و چربی های موجود در ترکیباتش به راحتی پوست ترک خورده و خشک را درمان می کند.

مزایای مهم کره بدن برای زیبایی پوست و  مو:

رطوبت رسان عالی برای  پوست:
کره بدن دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب،انواع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد که بسیار آبرسان بوده ،و پوست را به صورت فوق العاده ای مرطوب نگه می دارد.کره بدن باعث احیاء پوست و رفع خشکی می شود.

احیاء موهای خشک و آسیب دیده:

کره بدن موجب رفع خشکی و وزی مو می شود،برای رفع خشکی و شکنندگی موها کافی است کمی از کره را در کف دست ریخته و دست ها را به هم بمالید تا کره نرم و ذوب شود سپس موهارا به این کره آغشته کرده و بعد از یک ساعت موها را با آب گرم و شامپو بشویید.

پاکسازی آرایش:

کره بدن حاوی مواد چرب طبیعی است که به راحتی با استفاده از آن می توانید آرایش خود را پاک کنید،فقط کافی است مقداری از کره را روی پنبه ریخته و روی صورت خود ماساژ دهید تمام مواد آرایشی از روی پوست صورت پاک وحذف می شوند.نکته مهم این است که دقت کنید این مواد وارد چشم ها نشود.

رطوبت رسان عالی برای لب ها:

کره بدن به علت موادچرب طبیعی می تواند مانند یک بالم لب عمل کرده و به لب ها رطوبت رسانی کند.پس بهترین توصیه برای رفع خشکی و ترک لب و جلوگیری از چروک شدن لب ها استفاده از کره بدن است.

رفع خشکی آرنج و زانو :
کره بدن به علت وجود ترکیبات عالی و طبیعی بهترین درمان برای خشکی زانو و آرنج است مخصوصا کودکانی که تازه چهار دسته و پا می روند و زانوهایشان آسیب پذیر است.

درمان ترک های ناشی از بارداری:

کره بدن تمام ترک ها و کشیدگی های دوران بارداری را به راحتی محو می کند فقط کافی است به مدت سه ماه هر روز 3 بار مقداری از کره را رو قسمت های ترک خورده به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید،بعد از گذشت 3 ماه دیگر اثری از ترک ها روی پوست خود مشاهده نخواهید کرد.
درمان جای زخم و سوختگی:

برای محو کردن جای زخم و سوختگی و همچنین جای بخیه کافی است به مدت 75 روزروزی 3 بار محل جای زخم را با کره بدن ماساژ دهید.

طریقه صحیح مصرف کره بدن:

بعد از دوش:

بهترین و عالی ترین زمان برای استفاده از کره بدن بعد از دوش روزانه و قبل از خشک شدن کامل بدن کره را روی بدن خود ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

درمان خشکی و ترک های پوستی :

برای قسمت هایی از بدن که زیاد خشک می شود،کره بدن را روی این قسمت ها دو بار ماساژ دهید.و ماساژ دهید تا جذب پوست شود،برای رفع خشکی پوست دست و ترک پا بهترین زمان شب قبل از خواب است.بدین صورت که قبل از خواب دست ها و پا ها را با کره بدن ماساژ دهید و دستکش نخی و جوراب نخی استفاده کنید بعد از یک هفته معجزه کره بدن را با چشمان خود ببینید.

رسپی تهیه کره خانگی:

برای تهیه یک کره گیاهی خانگی کافی است یک چهارم پیمانه شی باتر+یک چهارم پیمانه کره کاکائو یا کره انبه باهم ترکیب کرده،و در انتهاء کمی اسانس با رایحه اسطوخودوس استفاده کنید.این کره حاوی ویتامین E و A می باشد،و نقش زیادی در کلاژن سازی و رطوبت پوست دارد.

تفاوت کره بدن با لوسیون ها:

کره بدن یکی از محصولات مراقبتی بدن است که آنطور که باید شناخته شده نیست،کره بدن دارای غلظت بیشتری نسبت به لوسیون ها می باشد،نسبت به لوسیون ها ماندگاری بیشتری دارد،حاوی آبرسان های بیشتری هستندو مدت طولانی تری پوست را مرطوب نگه می دارند. برای پوست های خشک گزینه بسیار عالی و فوق العاده ای هستند.

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد به معرفی انواع لوسیون ها و کره بدن پرداخته شود و با آشنایی با خواص کره بدن بتوانید بهترین انخاب را داشته باشید.کره بدن و دیگر لوسیون های مرقبتی بدن را می توانید در سایت ماه سرا با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری نمایید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *