معرفی انواع ماسک های خانگی برای موهای چرب و حفظ زیبایی و شادابی
معرفی انواع ماسک های خانگی برای موهای چرب و حفظ زیبایی و شادابی

معرفی انواع ماسک های خانگی برای موهای چرب و حفظ زیبایی و شادابی

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره معرفی انواع ماسک های خانگی برای موهای چرب و حفظ زیبایی و شادابی نکات جالبی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

 

تعریف موی چرب:

موی چرب،براثر اختلال در کار آیی غدد چربی به وجود می آید و در موارد که چربی مو متعادل است باعث درخشندگی و یکی از عوامل زیبایی مو است .اما روی سخن ما زمانی است که چربی مو بیش از حد است و آزار دهنده است، در این مقاله انواع ماسک ها برای  رفع چربی مو معرفی می شود.

1.ماسک لیمو و میخک:

4 عدد لیمو ترش را خرد کرده +4 عدد گل میخک  با 4 لیوان آب در ظرفی بجوشانید و اجازه بدهید آب اضافه آن بخار شود و به صورت ژله ای در بیاید.بعد از شستشوی موها در حمام و بعد از شامپو زدن این ماسک را به موها ماساژ داده و بعد از 15 دقیقه موها را با آب ولرم بشویید.

1. ماسک قهوه:

خواص قهوه دارای آنتی اکسیدان طبیعی است که پوست وموی شما را تمیز می کند و چربی اضافه  آن را از بین می‌ برد. منبعی  سرشاراز کافئین  است که به تقویت و تحریک غده های فولیکول مو و کاهش ریزش مو کمک می کند.

مواد لازم:
نصف فنجان قهوه
یک فنجان آب
۱۰ قطره روغن لیمو
طرز تهیه:
یک فنجان قهوه دم کنید.
سپس اجازه دهید 5دقیقه دم بکشد و بجوشد.
و بعد از خاموش کردن اجازه دهید تا قهوه خنک شود.
در این مرحله 10 قطره روغن لیمو به قهوه اضافه کنید.
سپس این ترکیب را به موها و پوست سر زده و ماساژ دهید و 30دقیقه صبر کنید.
سپس با آب ولرم موهایتان را آبکشی نمایید.

2. ماسک تخم مرغ+عسل:

خواص: عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به از بین بردن چربی ها و عفونت های روی پوست سر کمک می کند. تخم مرغ یک ماده تاثیرگذار برای تنظیم چربی مو است. پروتئین موجود در تخم مرغ می تواندبه تقویت مو و رشد  فولیکول های مو کمک فراوانی داشته و محیط سالمی برای موهای شما ایجاد کند.
مواد لازم:
1 عدد  تخم مرغ
1 عدد عسل
طرز استفاده:

عسلرا با  تخم مرغ ترکیب کنید.
این ترکیب را روی پوست سر موهای خود را بزنید.
10 دقیقه صبر کنید.
سپس موهایتان را با آب ولرم  بشویید و شامپوی همیشگی خود را استفاده کنید. و برای رفع بوی تخم مرغ میی توانید از عصاره بابونه،اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید.

3. ماسک سرکه سیب +روغن بادام

خواص: سرکه سیب  دارای خواص ضد عفونی کننده است که باعث از بین بردن چربی اضافه پوست می شود. و از تولید چربی ها  بی رویه جلوگیری می کند. حالت قلیایی پوست ومو را متعادل می کند. روغن بادام به بازگرداندن رطوبت به مو  کمک فراوانی  می‌ کند و آن را نرم و لطیف می کند. روغن  همچنین خواص آنتی مرطوب کنندگی دارد که به محافظت از پوست سر شما در برابر خشکی بیش از حد می پردازد.
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
1 قاشق غذاخوری روغن بادام
2 قاشق غذاخوری آب
طرز استفاده:
تمام مواد را ترکیب کنید.و به پوست سر و موهای خود ماساژ دهیدبعد از 10 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید و سپس با یک شامپو ملایم موهای خودرا بشویید.

4. ماسک آووکادو  و لیمو ترش:

خواص: آووکادو دارای خواص آرامش بخش روی مو و همچنین  دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد قارچی است. قارچ و باکتری های روی مو را از بین می برد.  ترکیب آووکادوبا لیمو هر دو می توانند،پوست  سر وموها را بسیار تمیزکرده و آن را تقویت و یک موی نرم و لطیف و درخشان را برای شما به ارمغان بیاورد.
مواد لازم:
3 قاشق غذاخوری آووکادو له شده
2 قاشق چایخوری آب لیمو
طرز استفاده:
یک قاشق چای خوری آب لیمو را با 3 قاشق غذاخوری آووکادو ترکیب کنید.
این ترکیب را به پوست سر مرطوب و تمیز خود بزنید.
سپس آن را با آب ولرم بشویید.

5. ماسک مریم گلی:

خواصمریم گلی: سرشار از ویتامین B و ویتامین E و بیوتین است و می‌ تواند به تقویت موی سر و درخشندگی آن بپردازد. جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد، اسیدهای موجود در مریم گلی  به افزایش و حفظ تعادل محیط قلیایی پوست سر کمک  فراوانی می کند و تولید چربی را تا حدود زیادی کاهش می دهد.
مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری پودر مریم گلی
1 قاشق غذاخوری آب
طرز استفاده:
پودر مریم گلی + آب را ترکیب کرده و به مدت 5 دقیقه بجوشانید و سپس پوست سر و موها رابا آن ماساژ دهید.و موهای خود را با کلاه بپوشانید و بعد از 10 دقیقه موهای خود را با شامپو و آب ولرم شستشو دهید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *