پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن
پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن

پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن

حتما شما هم جزء بانوانی هستید که اهل فضای مجازی و آموزش انواع خود آرایی و میکاپ هستید و صددرصد متوجه شده اید که مدتی است تمام افراد آموزش دهنده میکاپ از پودری به نام پودر بیک در میکاپ های خود استفاده می کنند.و سوالاتی در این زمینه در ذهن شما به وجود آمده است.با ما باشید تا در مورد پودر بیک و فیکساتور نکات جالبی را بیان کنیم.

پودر بیک و نقش آن در آرایش چیست ؟

پودر بیک که مدتی است مورد توجه تمام میکاپیست ها قرار گرفته است، پودری است که کار تنظیم آرایش را انجام می دهد.این پودر حاوی دانه های ریزی است که به شما کمک می کند تا آرایشی یکدست و تمیز داشته باشید.با استفاده از پودر بیک دیگر کرم پودر و کانسیلر روی صورت جمع نخواهد شد و این پودر روغن اضافی پوست را جذب و موجب ماندگاری طولانی آرایش می شود.

ویژگی پودر های بیک :

این پودر شل و پودری است،و این ویژگی باعث می شود که به راحتی روی پوست می نشیند و مشاهده می کنید که بعد از استفاده از این پودر پوست صورت به طور غیر سفید می شود،ولی نگران نباشید،چون بعد از پاک کردن این پودر،پوستتان حالت طبیعی و مات پیدا می کند.

ترکیبات پودر بیک :

در هنگام خرید این پودر دقت داشته باشید که حاوی ترکیبات سیلیکا (silica)  و دی اکسید تیتانیوم (minerals Titanium Dioxide) یا زینک اکساید (Zinc Oxide) نباشد.وجود این مواد معدنی باعث یک فلش بک(flashback) روی پوست شما می شود،و باعث می شود عکس های شما به صورت غیر طبیعی و بیش از حد از سفید باشد.

پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن
پودربیک و فیکساتور

طریقه استفاده از پودر بیک در آرایش :

حال که با ویژگی های این پودر آشنا شدید،به سراغ نحوه استفاده ازاین پودر برویم.

در مرحله اول کرم پودر را بزنید به خوبی روی صورت خود محو کنید.

برای نقاط تیره زیر چشم و اطراف لب از کانسیلر استفاده کنید.و به کمک یک اسفنج مرطوب،لایه ای ضخیم از پودر بیک را بردارید و به آرامی ضربه های آهسته روی قسمت های زیر چشم ،چانه  و تی زون (t-zone) بزنید.

بعد از اینکه این پودر بیک را به نواحی مورد نظر زدید اجازه دهید بعد از 10 دقیقه با استفاده از یک براش باد بزنی نرم پودرهای اضافی را از روی صورت پاک نمایید.علت این کار این است که چربی کرم پودر و کانسیلر جذب می شود و ماندگاری آرایش بیشتر می شود و همچنین احتمال ایجاد خطوط ریز و چین و چروک در صورت کاهش پیدا می کند.و این پودر در کل برای تثبیت آرایش روی قسمت های روشن و هایلایت صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن
پودر بیک و فیکساتور

نکته مهم :

بسیاری از بانوان به جای پودر بیک از پودر بچه استفاده می کنند،اما باید بدانید در ترکیبات پودر بچه،تالک به کار رفته است این پودر حاوی یک ماده معدنی و سنگ مفید است که باعث می شود در هنگام عکاسی نور از صورت عبور نکند و برگشت نکند و باعث خراب شدن عکس می شود.

ابزار مناسب برای آرایش بیک کدام است ؟

مهمترین ابزاری که برای آرایش بیک می توانند کمک فراوانی به شما داشته باشد.

عبارتند از یک اسفنج مرطوب و مناسب تا به راحتی پودر را در نواحی مورد نظر صورتتان پخش کنید.همچنین می توانید به جای استفاده از اسفنج از براش های مخصوص کرم پودر استفاده کنید و برای پاک کردن این پودر از روی صورت از براش باد بزنی استفاده کنید.

کدام نواحی صورت نیاز به پودر بیک دارد؟

همانطور که قبلا گفتیم این پودر برای تثبیت و ماندگاری بیشتر آرایش استفاده می شود و باعث می شود که خطوط ریز و چین و چروک روی پوست ایجاد نشود.اما قسمت هایی که نیاز به پودر بیک دارند عبارتند از ؛

زیر چشم،خط لبخند،چانه،تی زون (برای پیشگیری از برق افتادن پوست صورت و کنترل چربی این قسمت را بیک می کنند)

پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن
پودر بیک و فیکساتور

 

به غیر از نمونه های که در بالا ذکر شد از این پودر برای کنتراست در قسمت زیر خط گونه استفاده می شود.این کار باعث می شود تا کانتور صورت خودش را بهتر و زیباتر نشان دهد.از پودر بیک برای دو طرف بینی نیز استفاده می شود و علت آن هم این است که چربی در این قسمت بیشتر است و با بیک کردن از ریخته شدن آرایش جلوگیری می شود.

یکی از کاربردهای ویژه پودر بیک استفاده آن در قسمت زیر چشم است.ابتدا پودر بیک را به نواحی زیر چشم بزنید سپس سایه زدن چشم را شروع کنید.و بعد از اتمام کامل آرایش چشم با یک براش باد بزنی تمام سایه ها و پودر بیک ریخته شده زیر چشم را پاک کنید با این ترفند دیگر آرایشتان کثیف نخواهد شد.

تفاوت فیکساتور و پودر بیک :

همانطور که می دانید از فیسکاتور برای تثبیت آرایش استفاده می شود و انواع رنگ های تیره و روشن و در مدل های شاین و مات در بازار وجود دارد.فیسکاتور را عموما در آخرین مرحله آرایش استفاده می کنند تا آرایش تثبیت شود و دو نوع فیکساتور در بازار وجود دارد؛

فیکساتور پودری و فیکساتور محلول و مدتی است اسپری فیکساتور بی رنگ نیز در بازار موجود شده است .

اما پودر بیک برخلاف اسپری فیکساتو دارای رنگ سفید یا نخودی است و اصلا تغییری در رنگ آرایش ایجاد نمی کند.بیک کردن باعث مات شدن آرایش می شود و مانند فیکساتور آرایش درخشنده و براق نمی شود.پودر بیک روی کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود ولی پودر و اسپری فیکساتور به تمام نقاط صورت زده می شود.

 

معرفی چند  برند پودر بیک و تثبیت کننده آرایش :

در ادامه چند نمونه از بهترین برند پودر بیک‌های موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم ؛

پودر فیکساتور آرایش لورا مرسیه:

یکی از پرفروش ترین پودرهای فیکس کننده همین پودر است که بعد از استفاده پوست بسیار نرم و مخملی و جلوه زیبایی پیدا می کند.این پودر چربی پوست را کاملا گرفته و از برق افتادن آن جلوگیری می کند.

پودر بیک رولوشن :

پودر بیک رولوشن محصول کشور انگلیس است و دارای بافتی نرم و سبک است و موجب ماندگاری طولانی مدت و تثبیت آرایش می شود.و با جذب چربی اضافی مواد آرایشی،جلوه ای مات و طبیعی به پوست می دهد و از براق شدن آرایش جلوگیری می کند.

پودر بیک چیست تفاوت آن با فیکساتور و چگونگی استفاده آن
پودر بیک و فیکساتور

پودر فیکساتور آرایش فلورمار:

فلورما پودری است شل و روان و قابلیت ویژه ای که دارد رطوبت پوست را حفظ و یک بافت یکدست و نرم به پوست می دهد.و از براق شدن و به اصطلاح ماسیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری می کند و باعث می شود که کرم در زیر چشم جمع نشود.

پودر فیکساتور آرایش گلدن رز:

پودر گلدن رز چربی پوست را به خوبی جذب می کند وباعث می شود پوستی مخملی و نرم داشته باشید.و باعث می شود که برنزرهای پودری و رژ گونه روی پوست به راحتی پخش شوند.و یک میکاپ مات و طبیعی به شما هدیه می دهد.

گفتار پایانی :

در انتهای مقاله باید بگوییم برای داشتن پوستی یکدست و صاف در میکاپ،از پودرهای بیک استفاد کنید.با استفاده از این محصول خارق العاده می توانید یک میکاپ زیبا و مات داشته باشید و ماندگاری زیاد آن باعث می شود تا در مهمانی ها نگران پاک شدن و تجدید آرایش خود نباشید.شما می توانید برای تهیه لوازم آرایشتان به صورت اینترنتی و از طریق سایت اقدام نماید و از بهترین سایت لوازم آرایشی خرید خود را انجام دهید.سایت ماه سرا در تمام لحظه ها در کنار شماست.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *