آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درمورد باز کردن گره مو نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای خالی با ما همراه باشید.

موی فر :

بارها و بارها داستان ها و رمان هایی در مورد موهای فر شنیده ایم،رمان های جذاب و شنیدنی که همراه با کلی ماجراجویی است.و بعضی از افراد این رمان ها دخترانی هستند با موهای بلند و پرپیچ و تاب که دل هر ببینده ای را مجذوب خود می کند آن پیچ و تاب های زیبا که درباد می چرخد.این پیچ تاب ها چیزی است که در ذهن هر بینده ای برای مدت ها باقی می ماند.اما تنها سوالی که ذهن بیشتر مخاطبان مخصوصلا خانم های مو فرفری را به خود درگیر می کند نگهداری و مواظبت و صد البته شانه کردن موهای فر است و همه می دانیم وقتی موهای فر به هم گرفه می خورد باز کردن گره ها کار مشقت باری است.با ما همراه باشید.

باز کردن گره مو
باز کردن گره مو فر

علت گره خوردن مو ها :

موها وقتی خشک و آسیب دیده باشد بهم گره می خورد،چون مو دارای لایه های نامرئی و لایه ضخیمی به نام کورتکس است، وقتی موها سالم باشد یکدست و نرم است ورطوبت خود را دارد.اما وقتی کوتیکول مو آسیب ببیند،رطوبت موها از بین می رود و تارهای مو شکننده و خشک می شود و باعث وزی و در نهایت گره خوردن موها می شود.

عوامل موثر در گره خوردن مو :

عوامل متعددی در گره خوردن موها نقش دارند که به چند نمونه از آن اشاره می شود؛

استرس،استفاده از دستگاه های حرارتی،رژیم غذایی نامناسب،مواد شیمیایی مانند رنگ مو و دکلره،آب های سخت،شست و شوی بیش از حد موها،خشونت با موها هنگام کشیدن برس و بستن موها، شستن موها با آب کلر دار و با موهای خیس خابیدن و یا هنگام خواب موها باز باشد.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
بازکردن گره موی فر

بازکردن گره موهای صاف :

موهای صاف تنها موهایی هستند که صاحبانشان را به خطا می اندازند ،چون این موها صاف و دارای تارهای نازک و ابریشمی هستند بیشتر صاحبان این موها فکر می کنند چون موهایشان زود چرب می شود نباید بعد از شامپو زدن به موهایشان از نرم کننده استفاده کنند،و این نکته اشتباه بسیار بزرگی است چون باعث می شود موها از تغذیه کمتری برخوردار شوند و به مرور رطوبت و مواد مغذی خود را از دست بدهد،کم کم  موها دچار خشکی و مستعد گره خوردن می شود،پس لازم است تمام افرادی که موهایشان صاف و یکدست یا لخت است حتما از شامپوهای نرم کننده مخصوص موهای چرب استفاده کنند. و حتما بعد از زدن نرم کننده با یک شانه دندانه درشت موها را به آرامی شانه کنید و نکته مهم در خشک کردن مو این است که هیچگاه موها یتان را درون حوله نپیچید و بافشار موهایتان را خشک نکنید این کار باعث اصطکاک بین موها و در نتیجه به فولیکول مو آسیب می رسد و باعث خشکی موها می شود و صد البته ریسک گره خوردن موها بیشتر می شود.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره مو فر

بازکردن گره موهای فرفری :

موهای فرفری که به موهای موج دار، موهای سیم تلفنی معروف است،و موهای فر و حالت هر فرد نسبت به دیگران متفاوت است و حتی دوقلوهای همسان نیز موهای فر یکسانی ندارند.ولی نکته مهم در مورد موهای فر این است که این موها با آنکه ضخامت و حالت زیادی دارند اما نسبت به رنگ مو ،حرارت و حتی برس کشیدن نیز حساسیت بیشتری دارند و مهم تر اینکه موهای فر نسبت به موای صاف کمتر گره می خورند.البته این موضوع نیز در افراد و مکان های مختلف جغرافیای متفاوت است. اما هستند افرادی که موهای فری دارند که گره می خورد و واقعا این افراد را به دردسر می اندازد.این افراد باید؛

بازکردن گره های موهایشان را از حمام شروع کنند چون موها در حمام مرطوب است و به راحتی گره ها از هم باز می شود.و اینکار را می توانید با شانه دندانه درشت و یا انگشتان دست انجام دهید،این روش بهترین روش برای بازکردن گره های مو می شود.و بعضی از موها حتما باید از شامپوی آبرسان و مرطوب کننده بسیار قوی استفاده کرد.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره موی فر

باز کردن گره موهای آسیب دیده :

هایلایت و دکلره و رنگ کردن موها جدای از زیبایی موها باعث خشکی بیش از حد و وزی موها می شود، باز کردن گره موهای آسیب دیده نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارد،وقتی که موها نمدار است به هیچ عنوان موها را برس نکشید د به موهایتان اسپری آّرسان و حالت دهنده استفاده کنید و سپس از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و به آرامی گره موهایتان را باز کنید،و این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از مواد شیمیایی باعث استعداد موها به موخوره می شود پس هر چند ماه یکبار نوک موهای آسیب دیده را قیچی کنید تا قسمت های آسیب دیده موهایتان از بین برود.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره موی فر

باز کردن گره های موی کودکان :

باز کردن موهای کودکان نیاز به کمی صبر و حوصله دارد،و بعد زحوصله بهتر است از شامپوهای مخصوص کودکان و نرم کننده استفاده کنید،و سعی کنید برای باز کردن گره موی کودکان آنها را ترغیب به بردن به حمام کنید و بهترین روش استفاده از شامپوهایی با عطر های میوه ای و عروسکی استفاده کنید.والدین اکثرا دوست دارند که کودکانشان کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرند به همین علت کافی است از نرم کننده های دست ساز خانگی استفاده کنید کافی است دو قاشق چایخوری از نرم کننده مخصوص کودکان را با آب ترکیب کرده و در اسپری بریزید و به موهای کودکتان اسپری کنید. و با استفاده از انگشتانتان به آرامی و با صبر و حوصله گره های موی کودکان را باز کنید.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره موی فر

باز کردن گره موهای مصنوعی :

برای باز کردن گره موهای مصنوعی همه روشی وجود دارد و شما از نرم کننده های لباس نیز می توانید برای باز کردن گره های موهای مصنوعی استفاده کنید.فقط کافی است چند نکته مهم را برای استفاده از کلاه گیس در نظر داشته باشید؛

کلاه گیس هایی که هر روز استفاده می شود هر 10 روز یکبار شسته شود،و بعد از شستشو حتما از اسپری های حالت دهنده استفاده کنید تا بافت موهای مصنوعی تغییر نکند و خشک شود.برای خشک کردن کلاه گیس آن را به مدت 10 ساعت روی پایه قرار دهید،و بهترین راه برای جلوگیری از گره خوردن موهای مصنوعی قرار دادن آن روی پایه و نگذاشتن در کیسه پلاستیکی است.و هرگز موهای مصنوعی را سشوار نکشید.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن موی فر

نکته های مهم در خصوص باز کردن گره های مو که باید رعایت کنید :

باز کردن گره های مو وقتی موها خیس و نمدار است :

بهترین و راحت ترین روش برای باز کردن گره موها در حمام و با استفاده از یک نرم کننده و شانه دندانه درشت است.

استفاده ازشامپو فاقد سولفات :

همانطور که می دانید یکی از مهمترین عواملی که باعث گره خوردن موها می شود،خشکی بیش از حد موها می باشد و علت آن هم استفاده از شامپوهای حاوی سولفات است که باعث کاهش چربی مو می شود،پس اگر می خواهید موهایتان اصلا گره نخورد از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره موی فر

استفاده از نرم کننده های قوی و عمیق :

کلید اصلی باز کردن گره موهایتان استفاده از نرم کننده های عمیق است و شما می توانید از نرم کننده های طبیعی مانند انواع روغن های گیاهی و طبیعی استفاده کنید (روغن های بادام ،جوجوبا ،نارگیل و یادام یکی از موثرترین روغن ها برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از گره خوردن موها می باشد.

مراقبت از موها در تمام فصل ها :

مراقبت از موها نکته بسیار مهمی است شما همانطور که موهایتان را در فصل زمستان می پوشانید در فصل تابستان نیز باید موهایتان را بپوشانید تا کمترین آسیبی به موهایتان برسد.و رطوبت موهایتان از بین نرود.

بافتن موها هنگام خواب :

شب ها هرگز با موی باز نخوابید حتما یا موهایتان را دو گوشی ببندید و یا ببافید و یا در یک کلاه بپیچید چون موهای باز در برخورد با پارچه اصطکاک ایجاد می کند و باعث خشک شدن موها می شود،می توانید از روباشتی های ساتن نیز استفاده کنید.

استفاده از شامپو زیاد ممنوع :

هرگز موهایتان را با شامپو زیاد نشویید هفته ای 2 الی 4 بار موهایتان را باشامپو شستشو دهید.

شستشو مو با آب های سخت ممنوع :

سعی کنید موهایتان رابا آب هایی که حاوی کلر زیاد هستند به هیچ عنوان نشویید.چون تارهای مو به سرعت خشک و شکننده می شود.و حتما هنگام شنا در استخر موهایتان را با کلاه بپوشانید و قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،از اسپری ضد آفتاب برای موهایتان استفاده کنید.

روبان و کش پلاستیکی برای بستن موها ممنوع :

روبان ها و کش های پلاستیکی آسیب فراوانی به تارهای مو وارد می کند،و باعث کشیده شدن بیش از حد تارهای مو می شود.و هنگام جدا کردن روبان و کش پلاستیکی تارهای مو کنده می شود پس بهتر است از روبان و کش های غیذ پلاستیکی و یا پارچه ای در طرح های زیبا استفاده کنید.

آموزش باز کردن گره مو و موهای فر در منزل بدون دردسر
باز کردن گره موی فر

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *