آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل به شیوه ماه سرا
آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل به شیوه ماه سرا

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل

با سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا دراین مقاله می خواهیم درمورد مراقبت از موهای رنگ شده نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رنگ مو :

این روزها از رنگ کردن مو به عنوان یک روش فقط برای پوشاندن موهای سفید استفاده نمی شود،بلکه انواع رنگ ها و تنوع زیاد آن باعث استفاده از رنگ مو برای جذابیت بیشتر است و دختران جوان نیز از رنگ مو به طور چشمگیری استفاده می کنند.اما نکته مهمی که همه بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد این است که هیچ چیز به اندازه شادابی ازدست رفته مو و همچنین جلای رنگ مو آزار دهنده نیست.با ما باشید.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

موی رنگ شده :

همه می دانیم که موهای رنگ شده بسیار حساس و آسیب پذیر است.و نیاز به یک روتین مراقبت دقیق و منظم و قوی دارد با ما باشید تا انواع ترفندهای مراقبت از مو رنگ شده در منزل را معرفی کنیم.

شستن موها بعد از 3 روز از زمان رنگ شدن :

برای داشتن رنگ موهای ثابت و زیبا حدا اقل 72 ساعت بعد از رنگ کردن موهایتان را بشویید.چون باعث پاک شدن سریع رنگ مو می شود.همانطور که می دانید پروسه رنگ شدن کوتیکول مو حدا قل 72 ساعت زمان می برد.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده :

استفاده از شامپو نقش بسیار مهمی در ثبات و مراقبت از مو دارد.مخصوصا اگر موهایتان رنگ شده و دکلره است حتما باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید این شامپوها PH موها را تنظیم می کند.رنگ موها را محو نمی کند و تاثیر زیادی در تثبیت رنگ مو دارد.این شامپوها حاوی مواد آبرسان و مغذی مو می باشند .هرگز از شامپوهای حاوی سولفات و الکل استفاده نکنید چون رطوبت موها را از بین می برد.

شستن مکرر مو ممنوع :

شستن مکرر موها باعث می شود که رنگ مو به سرعت از ساختار تارهای مو محو شود.و همچنین شستن مکرر مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو،خشکی و بدحالت شدن مو می شود.برای براق تر شدن موها یتان کمتر آنها را بشویید،حداقل هفته ای 2 تا 4 بار کافیست.

استفاده از شامپوهای خشک :

همانطورکه بیان کردیم شستن مکرر موها ممنوع است و باعث خشک شدن و محو شدن رنگ مو می شود.شما برای روز هایی که نمی توانید موهایتان را بشویید و می خواهید موهای تمیز و براقی داشته باشید از یک ترفند عالی استفاده کنید استفاده از شامپو خشک؛این شامپو موها را از هر نوع آلودگی و چربی حذف می کند و موهایتان بدون شستشوی کامل براق و زیبا است.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

استفاده مکرر از نرم کننده :

افرادی که موهایشان رنگ و یا دکلره شده است حتما باید بعد از هر دفعه شستشو موهایشان از نرم کننده استفاده کنند.و دقت داشته باشند که نرم کننده مناسب و مخصوص موهای رنگ شده است.چون نرم کننده ها باعث حفظ رطوبت مو می شود و همیشه موهای درخشان و زیبا خواهید داشت.

موها را در معرض هوای مرطوب قرار ندهید :

همانطور که می دانید رطوبت باعث از بین رفتن رنگ مو و محو رنگ می شود،پس سعی کنید موهایتان را در معرض بخار زیاد قرار ندهید و از حمام های طولانی مدت و پر از بخار کمتر استفاده کنید و اگر به استخر ها و جکوزی و یا حمام بخار می روید حتما موهایتان را با کلاه مخصوص بپوشانید.در هنگام حمام از ابتدا موهایتان را خیس نکنید و در روزهای بارانی حتما موهایتان را بک سرم ضد رطوبت پوشش دهید.

موها را در دمای بالا قرار ندهید :

حرارت بالا و آب داغ به موها آسیب جدی می زند و رنگ مو را محو می کند.موهایتان را با آب سرد و یا ولرم بشویید.و از وسایل حالت دهنده مو تا می توانید کمتر استفاده کنید.چون حرارت بالا باعث می شود رنگ از کوتیکول مو خارج شود.و اگر مجبور شدید از وسایل حرارتی استفاده کنید حتما از سرم و محافظ مو حرارتی استفاده کنید.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

استفاده از نرم کننده های عمقی برای شادابی مو :

برای داشتن موهایی شاداب و براق هفته ای یکبار از نرم کننده ها و تقویت کننده های عمقی استفاده کنید.بهتر است این نرم کننده و تقویت کننده ها را زمانی که موهایتان خیس است به موهایتان بزنید و اجازه دهید موهایتان حدود 30 دقیقه به این مواد آغشته باشد.تا تارهای موی شما بازیابی و ترمیم شوند بهترین تقویت کننده برای موهایتان تخم مرغ است ،تخم مرغ سرشار از انواع پروتئین ها و مواد مغذی مو می باشد.همچنین سس مایونز از وز شدن موها جلوگیری می کند و بهترین ترفند و روش برای ترمیم موهای آسیب دیده است.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

برای موهایتان یک درمان خاص داشته باشید :

همانطور که می دانید و در مقاله های قبلی این سایت به آن اشاره شد هیچ مویی در دنیا شبیه به هم نیست و هر مو مراقبت خاص و مخصوص خود را دارد پس بهتر است برای مراقبت از موهایتان درمان های خاصی را در نظر داشته باشید.از نرم کننده های حاوی سیلیکون برای موهایتان استفاده کنید.و موهایتان را کمتر در معرض وسایل حرارتی قرار دهید و بهترین روش برای جلوگیری از مضرات وسایل حرارتی استفاده از نرم کننده های مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده نمایید.

روغن درمانی مخصوصا روغن داغ را فراموش نکنید :

برای داشتن موهای رنگ شده درخشان و براق از روغن درمانی استفاده کنید و منحصر به فرد ترین روش روغن داغ است.برای این کار کافی است روغن داغ را روی موهای شسته و تمیز و خشک شده موهایتان اسپری کنید.سپس موها را با یک کلاه حمام بپوشانید و با استفاده از یک حوله گرمای موهایتان را حفظ کنید،و بعد از حدود 1 ساعت موهایتان را با آب سرد شستشو نمایید .استفاده از نرم کننده های عمیق برای لطافت مو مناسب است اما هیچ چیز مانند استفاده از روغن داغ نمی تواند مواد مغذی و رطوبت را به موهای شما بدهد و از موهای شما محافظت کند.روغن داغ درمانی را هفته ای 2 تا 3 بار و در حال ایده آلش از شب تا صبح حتما انجام دهید.

رژیم غذایی سالم و مناسب داشته باشید :

برای داشتن موهای سالم و زیبا حتما یک رزیم غذایی مناسب داشته باشید تا موهایتان شادابی و ظاهری زیبایی خود را داشته باشد.غذاهای حاوی آهن و پروتیئن می تواند مواد مغذی موها را تامین کند.و به ساخت کراتین و ترمیم موها کمک بسیاری می کند.ماهی ،پنیر کم چرب،سفیده تخم مرغ،اسفناج و سویا از بهترین منابع برای تغذیه تارهای مو و حفظ شادابی مو می باشد.در رژیم و برنامه غذایی تان حتما از میوه ها و مغز های آجیل و سبزیجات و غلات غافل نشوید.

آموزش مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره در منزل
مراقبت از موی رنگ شده

با محصولات تقویتی به کمک موهایتان بشتابید :

یکی از موادی که باعث شادابی و سلامتی موهای آسیب دیده و رنگ شده می شود ویتامین c می باشد ،این ویتامین کمک بسیاری به جذب ویتامین های بدن می کند.مصرف ویتامین c باعث جذب ویتامین های گروه B در بدن می شود،یکی از ویتامین هایی که به موهای آسیب دیده کمک فراوانی می کند بیوتین است.بعد از معرفی مکمل ها می توانید از ماهی سالمون،هویج،زرده تخم مرغ و ماهی ساردین استفاده کنید.

استفاده از محافظ اشعه ماورا بنفش برای موها :

برای محافظت از موهایتان در برابر اشعه های خورشید از محصولات محافظ اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید،همانطور که می دانید قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث محو شدن رنگ مو می شود.در روزهای آفتابی و زمان هایی که موهایتان در معرض نور خورشید قرار می گیرد حتما از محافظ مو و اسپری های حاوی SPF  استفاده کنید.بسیاری از محصولات محافظتی حاوی ویتامین هستند که به ترمیم موها کمک فراوانی می کند، در فصل تابستان از اسپری مرطوب کننده حاوی SPF 10 استفاده کنید.

موهای رنگ شده را در معرض کلر قرار ندهید:

کلر باعث از بین رفتن رنگ مو  و ضعیف شدن تارهای مو میشود،پس قبل از رفتن به استخر اقدامات محافظتی را برای موها یتان انجام دهید.برای محافظت بیشتر از موها در هنگام شنا از روغن نارگیل استفاده کنید تا به عنوان یک لایه ی محافظتی بر روی موها ی شما باشد و از نفوذ کلر و آسیب به موها جلوگیری می کند.کلر رنگ مو را روشن تر می کند و به ساختار مو آسیب می زند ، مخصوصا رنگ های روشن را روشن تر می کند و رنگ مو را به سمت رنگ سبز می برد.

رنگ زدن مو با فاصله کم ممنوع :

دقت کنید که موهایتان را زود به زود رنگ نکید چون باعث آسیب رسیدن جدی به تارها و فولیکول مو م ی شود،موهایتان را زودتر از 5یا 6 هفته رنگ نکنید،و اگر شما جزء آن دسته از خانم هاییی هستید که بعد از در آمدن ریشه مو می خواهید که موهایتان رنگ داشته باشد می توانید از انواع کیت های رنگی،اسپری های رنگ مو فانتزی و ریمل مو استفاده کنید و دربین فواصل رنگ مو از رنگ های فانتزی استفاده کنید.

گفتار پایانی :

دوستان  عزیز در این مقاله در مورد مراقبت از موهای رنگ شده نکات جذابی بیان و معرفی شد امیدواریم این مطالب برای شما بسیار مفید و سازنده باشد.برای تهیه بهترین محصولات محافظتی مو می توانید به سایت ماه سرا مراجعه کنید و بهترین محصولات را با قیمت مناسب تهیه کنید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *