موی فر و اشتباهات رایجی که مو فرفری ها انجام می دهند.
موی فر و اشتباهات رایجی که مو فرفری ها انجام می دهند.

موی فر و اشتباهات رایجی که مو فرفری ها انجام می دهند.

با سلام خدمت ماه سرایی عزیز در این مقاله می خواهیم درباره موی فر و اشتباهات رایجی که مو فرفری ها انجام می دهند.

نکاتی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

موی فر:

داشتن موی فر برای بعضی از بانوان بسیار جذاب و دوست داشتنی است،اما این موهای جذاب و قشنگ دردسر های خود را دارد و مراقبت از این موهای جذاب اصول و قانون خود را دارد. در این مقاله اشتباهات رایج مو فرفری ها را برایتان بازگو میکنیم.

اشتباهات رایج:

1. باز کردن گره های مو بعد از حمام بوسیله شانه:

اشتباه اساسی که در اکثرمو فرفری ها وجود دارد،این است که بعد از حمام کردن موهای خیس را شانه می کنند و یا گره های آن را باز می کنند.برای جلوگیری از این اشتباه و پیامدهای ناشی ازاین کار حتما در حمام و زیر دوش از کاندیشنر استفاده کرده و گره های موی خود را باز کنید.و بعد از آبکشی نهایی اصلا موهایتان را شانه نزده ،حتی با انگشتان فر موی خود را از هم باز نکنید.

2. حالات اشتباه:

در هنگام آبکشی در حمام و استفاده از کاندیشنر حتما سر خود را به طرف پایین خم کنید،این کار باعث می شود فر مو به کف سر نخابد و موجب دردسر برای شما نشود پس نحوه صحیح آبکشی مو در حمام یکی از حالت ها و روش های صحیح است. و بعد شانه کردن مو در جهت که می خواهید آنها را خشک کنید.

3. فشرده کردن موها:

در حمام و هنگام استفاده از کاندیشنر موهای خود را فشرده نکنید این کار باعث زحمت زیادی برای شما می شود سعی کنید ئر هنگام استفاده از کاندیشنر  سر خود را به سمت بالا بگیرید وموهای خود رابا کاندیشنر تا ریشه ماساژ دهید.این روش به همراه روش معکوس آبکشی مو،به حالت فر بودن موهای شما کمک زیادی می کند

4. کلاه حمام:

در مرحله آخر آبکشی و وقتی هنوز سر خم است، بعد از بستن شیر آب موهایتان را با حوله بپیچید و به سمت بالا بکشید،و اجازه ندهید موهایتان زیاد در حوله پیچیده باشد،توصیه می شود مدت زمانی که مو ها داخل حوله یا کلاه حمام قرار می گیرند حداکثر 3 دقیقه باشد.

5. محصولات مخصوص مو:

اگر مو هایتان فر است از محصولات مخصوص موی خود و هنگامیکه هنوز مو ها نمدار است استفاده کنید،و هنگام استفاده از محصولات مو بر روی موها زیاد با انگشتانتان به موها فشار وارد نکنید و سعی کنید از کف دست استفاده کنید.

6. همزمانی دو محصول:

در هنگام ماساژ مو با محصولات مراقبتی مو سعی کنید از یک ماسک و یا سرم استفاده کنید و از دو محصول همزمان استفاده نکنید باعث آسیب جدی به موهایتان می شود.در هنگام زدن محصولات مراقبتی به مو حتما سرتان را به سمت پایین خم کرده و محصول مراقبتی ر به موهایتان بزنید و با دستتان به سمت انتهای ساقه مو بکشید و لایه لایه این کار را بر روی موها انجام دهید .این کار باعث می شود تا محصول مراقبتی به لایه های زیرین مو برسد.

7. تست نکردن محصولات گوناگون:

موی فر منحصر به خود شخص است.و ممکن است برای یک موی فر کرم مو مناسب باشد و برای فرد دیگری ژل پاسخ بدهد.

شما باید انواع کرم،موس،ژل ،سرم و لاین ها را تست کرده تا ببینید کدام یک از این محصولات سازگاری بیشتری با موهای شما دارد.

8. سشوار:

همیشه به همه توصیه می شود که اجازه دهید موهایتان به حالت طبیعی خشک شوندتا بهترین حالت مو را داشته باشند.

برای مو های فر اجازه دهید 80 درصد مو خودش خشک شود و اگر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد،می توانید با استفاده از بابلیس کوچک به موهایتان فر منظم تری بدهید. استفاده از سشوار برای موی فر و اشتباهات رایجی که همگان انجام می دهند.

9. روغن های مو:

یکی از محصولات مراقبت از مو روغن ها است که ما بیشتر درمحصولات مراقبتی مو از آنها استفاده می کنیم.خانم های مو فرفری به حساب اینکه با زدن روغن به موهایشان از شر وز آن خلاص می شوند موی خود را غرق روغن میکنند و این اشتباه بزرگی است چون مو را سنگین کرده. حالت پذیری مو را کم می کند.و رطوبت رسانی به مو را کم می کند.بهترین گزینه برای مو های فر استفاده از سرم ،ژل و کرم مخصوص موهای فر است.

10. استفاده نکردن از ماسک مو:

استفاده از روغن نارگیل برای مراقبت از مو بحثی است که درمیان همه افراد وجود دارد.اگر مو هایتان خشک شده و نیاز به هیدراته شدن و آبرسانی دارد ،از درمان به وسیله کاندیشنر استفاده کنید و حداقل هفته دو بار موهای خود رابا روغن نارگیل ماساي دهید و در این کار زیاده روی نکنید. آشنایی با موی فر و اشتباهات رایجی  که میتواند به موی شما آسیب برساند برای همگان ضروری است.

مراقبت از موی فر:

  • موها را از پایین شانه بزنید .
  • نوک‌گیری موها فراموش نشود.
  • نوک‌گیری موها فراموش نشود.
  • حالت‌دهنده‌ ی مو استفاده کنید.
  • موها‌یتان را کمی آبپاشی کنید.
  • برس ممنوع.
  • گیس ببافید.

زیبا شدن موی فر:

برای زیبایی بخشیدن  و جذاب شدن موهای فر باید از مخلوط شیره چغندر و عسل استفاده کنیداین دو ماده در کنار هم بهترین مخلوط برای حفظ رطوبت مو هستند که باعث آبرسانی به موی خشک و زبر میشود

نکته پایانی:

 

موهای فر هر چه وحشی‌تر و طبیعی‌تر باشند، بهتر است.پس  از این مو های زیبا به دقت مراقبت و محافظت کنید چون همه موی فر ندارند و شما استثناء هستید.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *