معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو بدون سولفات که باید با آن آشنا شوید.
معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو بدون سولفات که باید با آن آشنا شوید.

معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو بدون سولفات که باید با آن آشنا شوید.

با سلام خدمت عزیزان مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو بدون سولفات که باید با آن آشنا شوید. نکات جالب و شنیدنی بیان کنیم با ما همراه باشید

Table of Contents

شستشوی موهای رنگ شده:

آیا هنگام رنگ کردن موهایتان دلواپس هستید که با یک بار حمام کردن رنگ موهایتان تغییر کند؟ یا از آن دسته افرادی هستید که بعد از حمام با موهایتان مشکل دارید چون دچار وز شدگی می‌شوند؟ در این مقاله به معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو  برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم.با ما همراه باشید تا با معرفی برترین و بهترین برندهای آشنایی کامل با آنها پیدا کنید.

استفاده از یک شامپو بدون سولفات:

شامپویی که در آن سولفات به کار نرفته یک شامپوی طبیعی و بدون ضرر است. بلکه با فواید بسیاری هم همراه است. اگر بخواهیم شامپوی بدون سولفات را با شامپوهای معمولی مقایسه کنیم، میبینیم که بعد از استفاده از شامپوی فاقد سولفات موهای شما درخشان تر و ابریشمی تر نشان می شود.

سولفات (SULFATE) چیست؟

سولفات در اثر واکنش یک نوع ماده شیمیایی است که نتیجه این واکنش ایجاد نمک سولفاته می‌باشد. سولفات‌ها انواع مختلفی دارند که در دنیای امروز به طور گسترده در صنایع متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رایج ترین نوع سولفات چیست؟

یکی از رایج‌ترین نوع سولفات‌ها . سولفاتی است که در صنعت مراقبت از مو به عنوان سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است بدانید که این سولفات از وازلین و روغن‌های گیاهی تولید می‌شود.

سورفکتانت چیست؟

سورفکتانت یک نوع ماده است که هم چربی را به خود جذب می‌کند و هم آب را یعنی همزمان وقتی یک مولکول از آن ذرات چربی نامطلوب را به خود جذب کرده، مولکول دیگر به آب می‌چسبد.وقتی موهایتان را با کف شامپو می‌شویید، چربی که به سولفات‌ها چسبیده بود با آب شسته می‌شود. به این ترتیب موهای شما تمیز خواهند شد و چربی موها گرفته می‌شود.

علت وجود سولفات در شامپوها چیست؟

سولفات همان ماده‌ای ا‌ست که به ژل حمام و شامپوها اضافه می‌شود تا این محصولات کف غلیظی تولید کنند.اصل سولفات یک نوع سورفکتانت است که بسیار قوی بوده و قدرت بالایی دارد.به همین علت است که بسیاری از افراد فقط در صورتی قبول دارند موهایشان تمیز شده که شامپویشان کف بسیار زیادی تولید کند وبه همین علت شامپو حاوی سولفات را تهیه می کنند.

 ویژگی شامپو فری سولفات چیست؟

عده‌ای معتقدند که شامپوهای فری سولفات مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا کف کنند و باید از مقدار شامپوی بیشتری برای تمیز کردن کامل موها استفاده کنند. اما باید بگوییم که اگر از شامپو بدون سولفات به درستی استفاده کنید، موها را به اندازه شامپوهای حاوی سولفات تمیز خواهند کرد.

آیا سولفات موجود در شامپو مضر است؟

چربی مورد نیاز مو را از بین می برد:

سولفات در تمیز کردن موها قدرت خیلی بالایی دارد و بیش از حد قوی است. سولفات موجود در شامپو همه چربی‌ها و آلودگی‌های مو را از بین می‌برد در صورتی که مو برای سالم و شاداب بودن به مقدار کمی چربی‌ طبیعی هم احتیاج دارد.

رطوبت مو را می گیرد:

سولفات علاوه بر چربی، رطوبت مو را هم می‌گیرد. این موضوع در حالی است که اگر رطوبت مو بیش از حد از بین برود، منجر به خشک و ناسالم شدن آن خواهد شود.

تحریک و خشک شدن پوست کف سر:

سولفات ممکن است در برخی افراد پوست سر را خشک و آن را  تحریک و باعث خارش زیادو التهاب شود.

چه افرادی مجاز به استفاده از شامپو حاوی سولفات هستند؟

موهای دارای شوره زیاد:

تاثیرات سولفات موجود چندان قوی نیست و بعضی افراد هستند که از تاثیرات مثبت شامپوهای حاوی سولفات راضی هستند. مثلا افرادی که موهایشان خیلی چرب است یا به شوره مو دچار هستند، شامپوی حاوی سولفات، تنها شامپویی‌ست که موی آن‌ها را به طور موثر تمیز می‌کند.

بیماری پوستی و اگزما:

افرادی که بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس دارند نبایداز شامپوی سولفات دار استفاده کنند، چون در پوست کف سر خود خارش، قرمزی و یا ترک‌های ریزی را میبینند

چه افرادی مجاز به استفاده از شامپو فاقد سولفات هستند؟

پوست حساس:

افرادی که پوست حساس دارند باید از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنند.

موهای وز وزی:

افرادی که موی خشک و وز دارند اگر از شامپوی بدون سولفات مصرف کنند چربی‌ و رطوبت طبیعی موهایشان حفظ شده و به خشکی و وز شدن مو دچار نمی‌شوند.

موهای دکلره و رنگ شده:

افرادی که موی دکلره و رنگ‌شده دارند و یا از محصولات شیمیایی مو مصرف می‌کنند اگر شامپوهای حاوی سولفات استفاده کنند، رنگ موهایشان در زمان کوتاهی از بین میرود.

فواید شامپو فاقد سولفات :

حفظ چربی طبیعی موها

درخشندگی و تمیزی موها

حفظ رطوبت موها

کاهش التهاب و تحریک کف سر

حفظ رنگ مو بدون کمترین تغییر

 

حفظ چربی طبیعی موها:

شامپوی بدون سولفات موها را تمیز و درخشنده می‌کند. یعنی تارهای مو را بدون از بین بردن چربی‌های ضروری، تمیز می‌کند‌.

حفظ رطوبت موها:

اگر مو مرطوب باشد دچار موخوره و شکنندگی نمیشود. شامپوهای سولفات دار رطوبت مو را از بین می‌برند و باعث آسیب درمو می‌شوند اما شامپوهای فاقد سولفات، رطوبت طبیعی مو را حفظ میکند

کاهش التهاب و تحریک کف سر

سولفات یک ماده شیمیای است که با موها رفتاری خشن دارد و باعث خشک پوست سر میشود. اما شامپو فاقد سولفات ملایم بوده و بدون ایجاد خشکی و التهاب موی شما را تمیز می‌کند.

حفظ رنگ مو بدون کمترین تغییر

در هنگامی که از یک شامپوی فاقد سولفات خوب روی موهای رنگ شده‌تان مصرف میکنید، ماندگاری رنگ موی شما عالیتر خواهد شد

حفظ محیط زیست:

شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون ماده شیمیایی سولفات، چون از ترکیبات گیاهی درست شدنبرای محیط زیست بی خطر هستند

مناسب پوست های حساس:

استفاده از شامپوهای بدون سولفات و مواد شیمیای.برای پوستهای حساس مناسب است

کاهش سوزش چشم:

اگر با احساس سوزش چشمانتان در حمام مشکل دارید، از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید چون در صورت تماس با چشم، منجر به تحریک آن نمی‌شوند.

مناسب انواع موها:

استفاده از شامپو بدون سولفات برای هر نوع مویی مانند موی فر، صاف یا رنگ شده بسیار عالی بوده و به سلامت موهای شما کمک خواهد کرد.
معرفی بهترین شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجی

اگر از جمله افراد که بعد از استفاده از شامپو سولفات‌دار دچار عوارض جانبی شده‌اید، از شامپو بدون سولفات استفاده کنید و ببینید علائم شما باقی می‌مانند یا برطرف می‌شود؟!

انواع متفاوتی از شامپوهای فاقد سولفات در بازار وجوددارد. بسیاری از این محصولات همچنان یک سری ترکیبات شیمیایی شبیه به سولفات در خود دارند و اگر پوست‌ و موی بسیار حساسی دارید، باید از محصولات طبیعی‌ و کاملا فاقد سولفات مصرف کنید.

معرفی برترین برندهای شامپو بدون سولفات:

شامپو کراتین سولکس فاقد سولفات:

در اینجا به معرفی برترین و بهترین برندهای شامپو های فاقد سولفات و مناسب انواع موها می پردازیم.
این شامپو محصول کشور ترکیه است که از کیفیت عالی و ازطرفداران زیادی برخوردار است شامپو کراتین سولکس برای موهای شکننده و آسیب دیده مناسب بوده و از وز شدن موها و ایجاده گره در مو جلوگیری می‌کند.

شامپوی کراتین سولکس فاقد سولفات، پارابن و الکل بوده و حالت پذیری، نرمی و لطافت موهای شما را بالا خواهد برد.

شامپو فاقد سولفات آبرسان و احیا کننده مو او جی ایکس:

شامپوهای او جی ایکس محصول کشور آمریکا هستند. قیمتش مقداری بالاست از کیفیت بسیار عالی برخوردارند. این مدل از شامپو او جی ایکس بدون سولفات بوده و از موهای رنگ شده حفاظت می‌کند. همچنین ترکیبات غنی رطوبت و عصاره بامبو در آن به کار رفته که موها را درخشنده و نرم میکند.

شامپو کامان مدل Hair Water مناسب موهای رنگ شده:

کامان نام یک برند مشهور ایرانی در زمینه مراقبت از پوست و مو می‌باشد.شامپو هیر واتر کامان بدون سولفات بوده و مخصوص موهای رنگ شده میباشد چون باعث تثبیت رنگ مو می‌شود

این مدل از شامپو کامان به ترمیم و بازسازی موهای ضربه خورده و رنگ شده میپردازد و به تغذیه و تقویت موها کمک بسیاری می‌کند.

شامپو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده استم سل:

شامپوهای استم سل از محصول کشور ایران هستند. این مدل از شامپو بدون سولفات بوده و در آن از پارابن استفاده نشده است.
ویژگی‌های عالی و جذاب  شامپو مخصوص موهای خشک استم سل:

آبرسان
ضد ریزش مو
نرم کننده مو
ضدحساسیت
مناسب برای موی آسیب دیده و خشک
بدون سولفات
فاقدپارابن

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *