موی نوزادان و نکات کلیدی در مواظبت از پوست نوزادان
موی نوزادان و نکات کلیدی در مواظبت از پوست نوزادان

موی نوزادان و نکات کلیدی در مواظبت از پوست نوزادان

سلام در این مقاله می خواهیم درباره موی نوزادان و نکات کلیدی در مواظبت از پوست نوزادان  صحبت کنیم

با ماهمراه باشید تا از دوران نوزادی دلبندتان لذت ببرید.

برخی از نوزادان با موی زیاد و گروهی با موی کم متولد می شوند،و سرانجام گروهی اصلا مو ندارند.

(که در این مورد نباید نگران بود زیراپس از چند روز یا چند هفته مویشان می روید).موی زمان تولد،پس از چند ماه میریزد(بین ششمین و هجدهمین هفته که مدت بسیار متغیری است).بنابراین،کوتاه کردن موی نوزاد کار بیهوده ای است.موی نوزاد ،به شکل خاصی نازک و حساس است و پوست سراو نیز چنین است. بنابراین موی نوزادان و نکات کلیدی درمواظبت از پوست نوزادان بسیار حساس است.

 

مواظبت ازپوست و موی نوزاد:

امروزه،شامپوهای مختلفی برای نوزادان عرضه می شودکه با موی آنها متناسب است.این شامپوها دارای کف خیلی ملایم،حالت اسیدی ضعیف و در برخی موارد محتوی برخی از پروتیین ها است که برای پوست سر ضروری است.

شیوه شامپو زدن موی نوزاد:

شامپو زدن به سر نوزاد،در موقع حمام گرفتن انجام می شود که البته فاصله زمانی آن چندان مهم نیست،اما موی نوزاد(یاکودک) همیشه باید تمیز باشد.می توان دو یا سه بار در هفته(چون شامپوهای آنان خیلی ملایم است)سر نوزادان را شست.این کارباید به شکل خیلی ملایمی انجام بگیردو همراه با مراقبت از منطقه نرم ملاج سر باشد.پوست سرنوزاد را چنگ نزنیدوخیلی مالش ندهید.مراقب باشید که شامپو در چشم کودک نرود زیرا او بعدا با یاد آوری خاطره آن از شستشوی سرش جلوگیری خواهدکرد.قبل از آبکشی سر کودک ،مراقب درجه حرارت آب باشید(نه خیلی گرم،و نه خیلی سرد)و از آب ولرم ااستفاده کنید.

موی نوزادان و نکات کلیدی در  شستشو ،نباید موی نوزاد را با با سشوار خشک کرد بلکه خشک کردن آن با یک حوله نخی نرم کافی است.پس از شستشو ،به سر کودک ادکلن یا مواد معطر مشابه نزنید زیرا الکل موجود در این مواد،هر اندازه هم که کم باشد ، وارد خون او خواهد شد.

برای پاک کردن آلودگی های پوست سر نوزاد تازه به دنیا آمده ، از یک تکه پنبه آغشته به روغن بادام شیرین ولرم استفاده کنید.

منبع:مجله ماه سرا

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *