خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.
خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.

خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.نکات جذاب و شنیدنی بیان کنیم با ما همراه باشید.

عسل:

عسل یکی از معجزه های طبیعت است که به فرمایش حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند درمان 40 درد در عسل است. با توجه به فرمایش حضرت در این مقاله برآن شدیم تا خواص عسل و انواع عسل را برایتان بیان کنیم،خالی از لطف نیست با ما همراه باشید.

خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.
عسل چهل گیاه

خواص عسل و انواع عسل :

درمان آلرژی :

در عصر حاضر به خاطر وجود آلاینده های بسیار زیاد و ذرات معلق در هوا اکثر افراد دچار آلرژی فصلی میشوند که به جرات می‌توان گفت عسل نقش موثری در درمان آن دارد که در این جا باید تشکر ویژه ای از زنبور ها بکنیم.

واکسن خدادای:

به جرات می‌توان از عسل های طبیعی به عنوان یک واکسن خدادادی و بدون عارضه نام برد چرا که حاوی موادی هستند که طبیعت به صورت غیر مستقیم به ما هدیه داده که منظور همان شهدا گرده  گل ها میباشد.

درمان آلرژی :

از این رو باعث میشود بعد از مصرف عسل بدن شخص در مقابل آلاینده ها و مواد معلق در هوا مانند گرده ها و آلودگی ها حساسیت نشان ندهد ایمن شود از این رو برای بهبود و کیفییت این روند باید سعی کنید از عسلی که در فصل گرده افشانی تولید شده باشد استفاده کنید.

چه چیزی فواید عسل را از بین می برد؟

برای اینکه بتوانید خواص حقیقی عسل را حفظ کنید بهتر است در زمان صبحانه همراه با مقداری آب ولرم و لیمو مصرف شود و از ترکیب با نوشیدنی های داغ پرهیز کنید چرا که این کار باعث از بین بردن مفیدات عسل میشود.

قند مورد نیاز بدن ورزشکاران:

لازم به ذکر است که با مصرف عسل بدن در مقابل انواع سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی و کرونا ایمن تر میشود
همه ما می‌دانیم که ورزشکاران مبتدی و حرفه ای برای انجام تمرینات خود به مقداری قند احتیاج دارند که عسل به خاطر دارا بودن قند طبیعی این انرژی لازم را تامین می‌کند بدون این که عارضه ای برای سلامتی داشته باشد و به راحتی هضم میشود و باعث ریکاوری ورزشکاران میشود.

تامین انرژی بدن:

اغلب کسانی که در شرایط رژیم های بدنی سخت قرار می‌گیرند نیاز به تامین مجدد مواد ضروری از دست رفته دارند که مصرف عسل و استفاده از شیر به همراه آن میتواند کامل ترین و بی ضرر ترین مکمل غذایی باشد بدون اینکه باعث اضافه وزن و قند کاذب شود بلکه باعث ایجاد عضله سازی و سوخت و ساز بیشتر و بهتر میشود.

حفظ سلامت و شادابی:

از مزییت های این نعمت خدادادی می‌توان به خواص و معجزه ی آن برای سلامت و شادابی پوست نیز اشاره کرد که گاها مسکن و مرحمی قوی و بی نظیر برای درمان جوش و پاکسازی پوست بدن و صورت باشد.

دفع سموم:

شما میتوانید به راحتی و با کم ترین هزینه با استفاده از دو قاشق عسل به همراه یک لیمو در زمانی که معده ی شما خالی باشد بدن خود را به طور کلی از میزبانی سموم خارج کنید و سلامتی را به خود هدیه دهید.

عسل چهل گیاه:

عسل چهل گیاه که بیشتر در ایران به وفور یافت می شود و بیشتر عسل چهل گیاه ایران معروف است علت این مساله هم به علت چهار فصل بودن و وجود گیاهان دارویی فراوان در این کشور است.و خواص عسل چهل گیاه زبانزد خاص و عام است.

خواص عسل و انواع عسل های گیاهی که تاکنون نامش را نشنیده اید.
عسل چهل گیاه

خواص عسل چهل گیاه:

درمان بیمارهای کلیوی:

افرادی که از بیمارهای کلیوی رنج می برند،با استفاده از عسل چهل گیاه در طول درمان می توانند بهترین نتیجه را از درمان بگیرند.

رفع کم خونی:

عسل چهل گیاه به درمان کم خونی کمک فراوانی می کند.اگر عسل چهل گیاه را با کنجد روزانه و به مدت 40 روز میل نمایید کم خونی درمان می شود.

تقویت حافظه:

عسل چهل گیاه برای تقویت حافظه بسیار موثر است.مصرف عسل چهل گیاه با کنجد و یا بصورت جداگانه هر روز باعث تقویت حافظه می شود.

درمان سردرد و میگرن:

افرادی که دچار میگرن و سر دردهای شدید هستند می توانند عسل چهل گیاه را با دارچین ترکیب نموده و میل نمایند این معجون باعث درمان سردرد و میگرن می شود.

کاهش فشار خون:

عسل چهل گیاه دارای خواص باورنکردنی در کاهش فشار خون و قند خون دارد با مصرف عسل چهل گیاه می توانید به راحتی گردش خون در بدنتان را تنظیم کنید.

گیاهانی که عسل چهل گیاه را تشکیل می دهد:

عسل چهل گیاه از گیاهان مختلفی نظیر؛مرکبات،گون،یونجه،سیاهدانه،آویشن،بابونه،آفتابگردان،اقاقیا،قنقال،ریحان،شوید،زیرفون،شبدر،اکلیل کوهی،کنار،مریم گلی،اسطوخودوس،عناب و… استفاده شده است .که کندوی زنبور عسل را در فصل بهار و تابستان در مراتع و جنگل ها می گذارند.

بهترین طریقه مصرف عسل چهل گیاه چگونه است؟

عسل چهل گیاه به علت داشتن شهد های مختلف گیاهان مزه تندی دارد و ممکن است دل را بزند.بهترین روش استفاده و مصرف عسل چهل گیاه این است که عسل را با آب ولرم و لیمو ترش ترکیب کرده و میل نمایید.مخصوصا این شربت را اگر هر روز صبح و ناشتا میل شود،کمک فراوانی به درمان بیماری ها می کند.

خواص باورنکردنی عسل چهل گیاه:

درمان آرتروز،ضد سرفه،درمان نفخ،کاهش در د مفاصل،تقویت بینایی،درمان تنگی نفس،ترمیم غضروف ها،مسکن دردها،کاهش دهنده تب،مفید برای کبد،درمان بیمارهای گوارشی،کنترل اسید معده،درمان کم خونی،خونسازی،تصفیه خون

معرفی انواع عسل ها:

عسل زرشک،عسل پرتقال،عسل چند گل،عسل کوهستان،عسل زول،عسل جنگلی،عسل وحشی،عسل اووکادو،عسل اکالیپتوس،عسل ماتوکا،عسل گندم سیاه،عسل گل گندمعسل سنبل ،عسل اسپرس

گفتار پایانی:

در این مقاله سعی شد خواص عسل و انواع عسل را برایتان بازگو کنیم تا بتوانید و بدانید که با استفاده از این معجزه طبیعی و خدادای بسیاری از مشکلات و بیماری های خود را درمان کنید.

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *