بیماری‌ های غددی، نازایی و ناتوانی جنسی

بیماری‌ های غددی، نازایی و ناتوانی جنسی

 خانم‌های جوانی که به دنبال کم‌ کاری تیروئید دچار نازایی شده‌اند یا به دلیل ابتلا به دیابت و عدم کنترل آن، تخمدان‌های‌شان از کار افتاده و یائسه شده‌اند یا آقایان میانسالی که براثر بی‌توجهی در درمان دیابت دچار اختلال نعوظ و کاهش قدرت جنسی شده‌اند. اگر شما هم بیماری‌ های غددی، نازایی و ناتوانی جنسی شده اید و اخیرا در روابط زناشویی‌تان به مشکل برخورده‌اید و یا نگران  ابتلا به بیماری‌ های غددی، نازایی و ناتوانی جنسی هستید در ادامه این پست را بخوانید

قند خون‌تان را کنترل کنید وگرنه …!

دیابت دو عارضه عمده دارد؛ یکی عارضه عروقی و دیگری عارضه عصبی. هر دوی این مشکلات یعنی هم درگیری عروقی و هم درگیری نوروپاتی می‌توانند باعث ضعف جنسی و ناباروری شود بنابراین در افراد دیابتی، قند خون باید به خوبی مهار شود چون ثابت شده کنترل قند خون همان‌طور که جلوی عوارض چشمی و کلیوی را می‌گیرد از عوارض جنسی هم جلوگیری می‌کند.

اختلالات تیروئید و کاهش میل جنسی

لیست بیماری‌ها و داروهای موثر بر توانایی جنسی خیلی طولانی است. به طور کلی در اولین برخورد بالینی با افرادی که دچار ناتوانی جنسی شده‌اند باید بعضی بیماری‌های بررسی و کنار گذاشته شود که یکی از مهم‌ترین آنها مشکلات تیروئید است. کم‌کاری و پرکاری تیروئید هر دو می‌توانند هم بر میل و قدرت جنسی و هم روی باروری اثر داشته باشد. در واقع گفته می‌شود پنج درصد دلیل نازایی در خانم‌ها مربوط به تیروئید میشود. این اختلالات را می‌توان با انجام یک آزمایش ساده TSH تشخیص داد. یکی دیگر از مسائل موثر بر توانایی جنسی میزان هورمون پرولاکتین است که بر اثر نارسایی مزمن کلیه، سیروز کبد، مصرف داروهای اعصاب و … بالا می‌رود. در این زمینه می‌توان با انجام یک تست ساده هورمونی FSH و LH هم در آقایان و هم در خانم‌ها مشخص کرد که آیا مشکل در خود غده (بیضه یا تخمدان) است یا مشکل در هیپوفیز است.

خطر یائسگی زودرس در دیابت

بیماری‌های مزمن مثل دیابت به طور کلی باعث کم شدن میل و قدرت جنسی می‌شوند به‌خصوص در بیماران دیابتی چون فعالیت سلول‌های دفاعی بدن کاهش پیدا می‌کند احتمال ایجاد عفونت بیشتر شده و خود این عفونت گاهی باعث مشکلات جنسی می‌شود.

عفونت پروستات و نازایی

پروستات یک غده اگزوکرین است و ترشحاتش را به بیرون از بدن می‌ریزد. در حقیقت پروستات مایع منی را تشکیل می‌دهد که وجودش برای باردار شدن واجب است. دیابت به طور مستقیم باعث درگیری پروستات نمی‌شود اما اگر فرد قند خونش را درست کنترل نکند، ممکن است دچار عفونت شود و یکی از این نواحی که عفونت می‌کند پروستات است.

درباره‌ی امیر محمد

حتما ببینید

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری

شب ادراری در کودکان و راه های درمان سنتی شب ادراری

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *