معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن

با سلام خدمت همراهان عزیزو همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله در مورد وسایل کاشت ناخن نکات جذابی را بیان می کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ناخن :

آیا شما جزء بانوانی هستید که کاشت ناخن انجام داده اید و یا تصمیم دارید،کاشت ناخن انجام دهید،آیا اطلاع دارید که چند روش کاشت ناخن وجود دارد،و آیا از وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن اطلاع دارید؟اگر تکنسین کاشت ناخن هستید و علاقه دارید ریز و جزئیات وسایل کاشت ناخن را بدانید با ما همراه باشید.

تکنسین ناخن کیست؟

به افرادی که دارای مهارت زیاد و کافی در زمینه کاشت ناخن هستند و می توانند ناخن های شما را با ایمن ترین و بهترین شکل فرم دهند و زیباتر کنند تکنسین ،ناخن کار و مانیکوریست گفته می شود.این متخصصان باید در مر اکز معتبر با گذراندان دوره های آموزشی مدرک دریافت کنند.یک تکنسیت ناخن جدای از مهارت کافی در کاشت ناخن باید از تمام آسیب ها و بیماری های ناخن و همچنین روش های درمان اطلاع داشته باشد.

انواع روش های کاشت ناخن :

بعد از آشنایی با حرفه مانیکوریست ها به سراغ روش های کاشت ناخن می رویم،تکنسین ناخن به دو روش مراحل کاشت ناخن را انجام می دهد؛

کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن با پودر

در ادامه به معرفی ریز وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن می پردازیم با ما همراه باشید؛

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با پودر :

برای کاشت ناخن به شیوه پودری ابتدا قالب همان ناخن مصنوعی را به کمک چسب ناخن از اواسط ناخن میچسبانند و سپس با نظر و سلیقه مشتری ناخن را با ناخن گیر کوتاه می کنند.بعد از کوتاهی ناخن ،سطح ناخن را به مواد ضد قارچ آغشته می کنند و سپس پودر کاشت روی مواد ریخته و تا امتداد قالب کار می کنند.نکته جالبی که باید بدانید این است که مواد کاشت ناخن همان مواد دندانپزشکی است.بعد از اتمام مرحله پودر زدن به وسیله سوهان برق شروع به فرم دهی ناخن می کنند.و بهترین روش کاشت ناخن روش پودری است.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

 

در اینجا به سراغ وسایل لازم برای کاشت ناخن به روش پودری می رویم با ما باشید؛

ضد قارچ :

همانطور که از نام قارچ برداشت می شود،ماده ای است برای پیشگیری از ایجاد باکتری و قارچ.این ماده به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود و قبل از کاشت روی ناخن زده می شود تا قارچ ها زیر روی ناخن رشد نکند.

پرایمر کاشت ناخن :

یکی از موادی که بین ناخن و مواد کاشت قرار می گیردو موجب چسبندگی می شود،پرایمرهای ناخن است که خود به سه دسته تقسیم می شود و عبارتند از ؛

  • پرایمر اسیدی
  • پرایمر اسیدی متوسط
  • پرایمر غیر اسیدی

نکته مهم در مورد پرایمر ها این است که هرچه اسید پرایمر بیشتر باشید میزان چسبندگی آن بیشتر است و البته سوزش دست نیز بیشتر است و هرچه میزان اسید بیشتر باشد مواد به خوبی به ناخن می چسبد و از ورود هوا بین ناخن و مواد جلوگیری می کند و توصیه می شود اگر حساسیت ندارید از پرایمر اسیدی استفاده کنید.

پودرهای کاشت ناخن :

یکی از مواد اصلی برای کاشت ناخن پودر کاشت ناخن است،این پودر را بامحلول لیکوئید ترکیب می کنند و زمانی که به حالت خمیری در آمد استفاده می شود و موجب فرم دهی ناخن می شود.البته پودرها نیز به سه دسته تقسیم می شوند؛

پودر هلویی کاشت ناخن و کاربرد آن :

پودر هلویی که بیشتر برای مهر و موم و کاور ناخن های آسیب دیده استفاده می شود دارای رنگی تقریبا تیره است،و برای کاشت ناخن های بیبی بومر استفاده می شود.

پودر سفید کاشت ناخن و کاربرد آن :

این پودر بیشتر برای کاشت فرنچ و کاشت بیبی بومر استفاده می شود و سفید رنگ است.

پودر کلیر یا کریستالی کاشت ناخن و کاربرد آن :

این پودر برای افرادی است که به ناخن های بی رنگ علاقه دارند،این پودر را توصیه می کنیم،چون رنگ این پودر شفاف و بی رنگ است، البته این پودر در حالت خشک سفید رنگ استو هنگامیکه با محلول لیکوئید ترکیب می شود بی رنگ و شفاف می شود.از این پودر جذاب برای طراحی روی گل و مرمریت ،و برای صیقلی و درخشندگی سطح ناخن و… استفاده می شود.

پودر صورتی کاشت ناخن و کاربرد آن :

پودر صورتی که در حالت خشک به رنگ صورتی است و به محض ترکیب با محلول لیکوئید رنگ صورتی ملایم و شفافی پیدا می کند و جزئیات زیرین ناخن را به خوبی به نمایش می گذارد،این پودر برای کاشت ناخن های ساده بیشترین کاربرد را دارد.

لیکوئید کاشت ناخن :

محلول لیکوئید یکی از مواد اصلی کاشت ناخن است و بدون این محلول کاشت ناخن معنایی ندارد.و هر چه کیفیت این محلول بیشتر باشد،کاشت ناخن نیز بهترین کیفیت را دارد.اگر از لیکوئید نامرغوب و ارزان قیمت استفاده شود ناخن ها زرد رنگ و شکننده خواهد شد،لیکوئید ها از لحاظ سرعت خشک شدن متفاوت هستند و به سه دسته تقسیم می شوند؛

  • لیکوئید زود خشک
  • لیکوئید متوسط
  • لیکوئید دیر خشک

نکته مهم در مورد لیکوئید این است که هر چه لیکوئید دیرتر خشک شود،مانیکور فرصت بیشتری برای فرم دهی به ناخن دارد،و اگر این محلول زودتر خشک شود،سرعت کار بالاتر می رود،توصیه می شود افراد مبتدی و ناخن کار های تازه کار حتما از محلول دیر خشک استفاده کنند.

تاپ کات یا تاپ شاین

استفاده از تاپ کات در کاشت ناخن به این خاطر است که یک لایه محافظ بی رنگ و درخشنده روی ناخن ایجاد کند. تاپ کات مقاومت ناخن شما را بالا برده و باعث زیبایی هرچه بیشتر آن می‌شود. تاپ کات نام‌های دیگری از جمله تاپ شاین، تاپ ژل یا ژل آخر کار دارد. از تاپ ژل‌ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن استفاده می‌شود، ولی باید بدانید که ممکن است مثلا تاپ کاتی که روی کاشت پودر نتیجه خوبی دارد، روی ژلیش نتیجه خوبی نداشته و ترک بخورد.

لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل :

نوع دیگر کاشت ناخن، کاشت با ژل می‌باشد. طرز استفاده از این روش به این صورت است که مواد ژل را به صورت آماده می‌توان خرید. بعد از اینکه مواد ضدقارچ روی ناخن زده شد، ژل روی ناخن پهن شده و بعد دستان در دستگاه یووی قرار می‌گیرند تا ژل خشک شود. در ادامه لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با ژل را به شما معرفی می‌کنیم:

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

 

ضد قارچ :

یکی از موادی که در کاشت ناخن استفاده می شود،ضد قارچ است که همراه با پودر کاشت مورد استفاده قرار می گیرد؛قبل از این هم گفتیم که برای ضد عفونی کردن ناخن و جلوگیری از رشد باکتری و قارچ زیر ناخن، کاربرد دارد.

باندر ژل :

محلولی که بین ژل کاشت و سطح ناخن ایجاد چسبندگی می کند و مانند پرایمر عمل می کند به باندر ژل معروف است.

ژل اصلی کاشت :

ماده اصلی در کاشت ناخن ژل است و در کاشت ناخن با ژل دیگر از محلول لیکوئید استفاده نمی شود.

تاپ کات یا تاپ شاین :

تاپ کات یا تاپ شاین برای ایجاد یک لایه محافظ روی ناخن استفاده می شود، این محصول درخشنده و بی رنگ است و باعث استکام ناخن می شود.

دستگاه های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن وکاربرد های آن :

برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت ناخن حتما باید از چند وسیله برقی استفاده کرد با ما همراه باشید؛

سوهان برقی ناخن :

به لطف تکنولوژی بسیار از ناخن کارها از کشیدن سوهان با دست به مدت طولانی رها شده اند، سوهان برقی یا میکروموتور بهترین وسیله برای صرفه جویی در وقت و زمان و جلوگیری از خستی بیش از حد ناخن کاران می شود.این وسیله دارای سرهای مختلفی است که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند مانند سری بستر سازی و یا فرم دادن ناخن و…

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

 

دستگاه یو وی ناخن :

دستگاه یو وی مخصوص خشک کردن ژل است و در مدت زمان 2 دقیقه ژل را خشک می کند.

دستگاه ال ای دی ناخن :

این دستگاه که از لامپ های ال ای دی استفاده می شود،مخصوص خشک کردن ژل کاشت ناخن یا لاک ناخن استفاده می شود.و بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه ژل خشک می شود،تنها عیب این دستگاه این است که از این دستگاه برای تمام برند ژل و لاک ژل استفاده کرد.

دستگاه های ال ای دی – یو وی :

ناخن کار های حرفه ای حتما باید دستگاه ال ای دی ـ یو وی را داشته باشند،در ترکیبات این دستگاه از لامپ های اس ام دی که ترکیبی از ال ای دی و یو وی می باشد . در مدت زمان 5 ثانیه تا 1دقیقه ژل و لاک  ژل را خشک می کند.از مزیت این دستگاه می توان به این نکته اشاره کرد که با تمام برندهای ژل لاک سازگار است.

دستگاه لاک خشک کن :

همانطور که میدانید لاک های معمولی بعد از در معرض هوا قرار گرفتن خشک می شوند، ولی دستگاه لاک خشک کن با ایجاد جریان باد موجب می شود لاک ها سریع خشک شوند.البته بعضی از مدل های این دستگاه جریان باد گرم تولید می کنند و لاک را خشک می کنند.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

فن زیر دست یا پنکه :

این دستگاه همانطور که از نامش برداشت می شود،مخصوص زیر دست مشتری است و خرده پودر های که در هنگام کار پخش می شود را به وسیله مکش در یک کیسه جمع می کند.

معرفی ابزار جانبی کاشت ناخن :

بعد از آشنایی با ابزار اصلی کاشت ناخن به سراغ آشنایی با لوازم جانبی کاشت ناخن می رویم با ما همراه باشید.

انواع ناخن گیر :

تنها وسیله ای که برای کاشت ناخن بسیار ضروری و لازم است ناخن گیر است،ناخن گیر برای کوتاهی ناخن استفاده می شود،تمام ناخن کار های حرفه ای از این ناخن گیر باید در ابزار خود داشته داشته باشد.

تیپ ناخن :

به قالب های آماده ناخن تیپ می گویند که اصولا برای افزایش طول ناخن استفاده می شود.

ظرف لیکوئید :

ظرف لیکوئید مخصو کاشت ناخن پودری است.این ظروف برای نگهداری لیکوئید استفاده می شود و قیمت بالایی ندارد.

محلول پاک کننده :

برای پاک کردن ناخن قبل از شروع به کات ناخن از این محلول استفاده می شود تا تمام آلودگی ها و چربی ها از روی سطح ناخن پاک شود.

محلول پاک کننده لاک ناخن :

برای پاک کردن لاک عموما از لاک پاک کن استفاه می شود،ولی در کاشت ناخن از استون های مخصوص برای پاک کردن آکریلیک و ژل ناخن استفاده می شود.

کاسه مانیکور :

یکی از لوازم ضروری برای کاشت ناخن و آماده کردن ناخن ها برای کاشت کاسه مانیکور است.در این کاسه مقداری (آبلیمو،آب گرم،قرص جوشان یا سرکه )موجود است و قبل از شروع به کاشت ناخن دست ها را به مدت 30 دقیقه در این محلول می گذارند تاپوست اطراف دست نرم شود و به راحتی بتوان پوست اطراف ناخن را گرفت و پوست اطراف ناخن دچار آسیب و خونریزی نمی شود.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

 

قلم کاشت :

قلم های مخصوص کاشت در دو نوع قلم درشت پودر و قلم کاشتژل موجود است.قلم های مخصوص کاشت پودری دارای کیفیت بالایی بوده و از موی طبیعی سمور تهیه شده است،اما قلم های کاشت ژل از موهای مصنوعی تهیه شده است.

سوهان دستی :

یکی از وسایلی که در کاشت ناخن باید داشته باشید سوهان دستی است که برای فرم دهی و سوهان کشی ناخن ها استفاده می شود.نکته مهمی که در هنگام خرید سوهان باید به آن توجه داشته باشید، عدد درج شده روی آن است و هرچه عدد کمترباشد سوهان زبرتر است.

عقب زن :

یکی از مهم ترین وسایل در کاشت ناخن عقب زن است، با استفاده از این وسیله کوتیکول ناخن به کنار زده  می شودتا بستر ناخن بزرگ تر شود و زیبایی بیشتری داشته باشد.نام دیگر دستگاه عقب زن پوشر است و یکی از ابزار مهم مانیکور ناخن است.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

نیپر :

یکی از وسایلی که در مانیکور استفاده می شود نیپر است نیپر شبیه قیچی ولی از آن کوچک تر است،و برای حذف پوست های اضافه دور ناخن استفاده می شود.

کاتر :

برای کوتاه کردن و بریدن اضافه تیپ و ناخن مصنوعی از کاتر استفاده می شود.

بافر :

یکی از وسایلی که درکاشت ناخن و گرفتن نتیجه عالی و نهایی استفاده زیادی دارد بافر است،بافر موجب براق شدن ناخن می شود،ولی با برق ناخن تفاوت دارد و در بافر از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

چسب ناخن :

یکی از ابزار مهم در کاشت ناخن چسب ناخن است،و در چسباندن انواع ناخن مصنوعی و تیپ و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کوتیکول ریموور و کوتیکول اویل :

یکی ازوسایل بسیار مهم در کاشت ناخن که در سلامتی ناخن نقش بسزایی دارد روغن کوتیکول است،در تر کیبات این روغن،روغن های جوجوبا،درخت چای،ویتامین E و روغن آووکادو موجود است.کوتیکول ریموور برای نرمی پوست های کوتیکول بسیار مفید است.

مرطوب کننده :

یکی از لوازم مناسب در کاشت ناخن مرطوب کننده است که موجب تقویت ناخن ها می شود.

پدهای بین انگشتی :

یکی از ابزار ضروری برای انجام پدیکور پدهای بین انگشتی است،این پدها بین انگشتان قرار می گیرد تا انگشتان به هم برخورد نداشته باشند و آسیب نبینند.

معرفی و آشنایی با وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن که باید بدانید.
وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

 

جمع بندی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی وسایل مورد نیاز کاشت ناخن پرداخته شد،و متوجه شدیم که دو نوع کاشت ناخن به صورت پودری و ژلی وجود دارد،و هرکدام وسایل مربوط به خود را دارد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *