سوهان ناخن و طریقه صحیح سوهان زدن ناخن ها به روش ماه سرا
سوهان ناخن و طریقه صحیح سوهان زدن ناخن ها به روش ماه سرا

سوهان ناخن و طریقه صحیح سوهان زدن ناخن ها به روش ماه سرا

با سلام خدمت عزیزان مجله ماه سرا در یان مقاله می خواهیم درباره سوهان ناخن و طریقه صحیح سوهان زدن ناخن ها به روش ماه سرا نکات جذابی را بیان کنیم با ما همراه باشید.

سوهان ناخن چیست؟

یکی از روش هایی که موجب زیبایی و آرایش ناخن ها می شود،کشیدن سوهان است.با استفاده از سوهان می توانید ناخن های زیبا سالم و جذابی داشته باشید.

سوالات متداول برای سوهان زدن؟

سوالات متدوالی برای زدن سوهان وجود دارد،اعم از اینکه چگونه سوهان زدن ناخن را شروع کنیم؟قبل از سوهان زدن چیکار کنیم؟آیا سوهان زدن برای ناخن ها مضر است یا مفید؟و سوالاتی از این قبیل در این مقاله به تمام سوالات پاسخ داده می شود با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مراحل قبل از کشیدن سوهان چیست؟

قبل از کشیدن سوهان باید مراحلی را انجام داد که به ترتیب بیان می شود؛

شستن دست ها:

قبل از سوهان زدن حتما دست هایتان را با آب و صابون بشویید.و زیر ناخن ها را با برس مخصوص ناخن کاملا تمیز کنید.

خشک کردن دست ها:

بعد از شستن دست ها نوبی به خشک کردن دست و ناخن ها می رسد و این مرحله بسیار موثر و مهم است چون اگر ناخن ها مرطوب باشد،هنگام سوهان زدن می شکنند.پس دست ها و ناخن های خود را به خوبی خشک کنید تا هیچگونه رطوبتی روی دست ها نماند.

انتخاب سوهان متناسب:

تنوع سوهان زیاد است،ولی این سوهان ها معمولا دو طرفه هستند،یک طرف دندانه دندانه و طرف دیگر آن نرو و یکدست است. و میزان سختی سوهان ها روی آن درج شده است.

توصیه های مهم هنگام خرید سوهان:

  1. سوهان های دارای سختی بین 80 تا 100 برای ناخن های ژلیش مناسب بوده و ناخن های طبیعی را می شکند.
  2. سوهان ها با جنس فلز اصلا متناسب با ناخن نیست و آسیب جدی به ناخن ها می زنند.
  3. بهترین سوهان ها برای ناخن سوهان های کریستالی و شیشه ای است و به راحتی تمیز و شسته می شوند.

مشخص کردن فرم دلخواه ناخن:

انتخاب فرم مورد دلخواه ناخن بستگی به حالت و مدل انگشتانتان دارد،در اینجا نمونه ای از انواع فرم ناخن و انگشتان برایتان به نمایش گذاشته می شود تا بهتر و راحت تر بتوانید فرم ناخنتان را انتخاب کنید.

معرفی انواع فرم ناخن:

ناخن ها فرم های مختلفی دارند که عبارتند از:

بیضی،مربعی،لوزی،نوک تیز،بادامی،تابوتی،مربعی گرد

کوتاه کردن ناخن ها:

قبل از سوهان کشیدن به اندازه ناخن هایتان دقت کنید اگر بیش از حد بلند شده اند آنها را کوتاه کنید

نکات مهم هنگام کوتاه کردن ناخن ها:

اگر دوست دارید ناخن های مربعی شکلی داشته باشید،ناخن ها را بیش از حد کوتاه نکنید

و اگر عاشق فرم بیضی هستید ناخن هایتان را کوتاه کنید تا سر ناخن ها به شکل هلالی در آید،و دقت داشته باشید که هنگام کوتاه کردن ناخن ها با ناخن گیر آنها را به شکل هلالی کوتاه کنید تا سوهان کاری به راحتی انجام شود.

انجام مراحل سوهان کشیدن:

طریقه صحیح و درست کشیدن سوهان روی ناخن ها بسیار مهم است.بهترین شیوه کشیدن سوهان از کناره های خارجی ناخن به طرف تاج ناخن و این حرکت را بسیار آرام و با حوصله انجام  دهید.

نکته مهم و اساسی در کشیدن سوهان این است که سوهان کشیدن در جهت مخالف باعث شکستگی ناخن ها می شود. حرکات سوهان روی ناخن به آرامی و طبق فرمی که در نظر گرفته ایم روی ناخن حرکت می کنیم.برای نمونه اگر می خواهید ناخن هایتان گرد باشد،گوشه ها ناخن را باید بیشتر سوهان کشید.

نکته های کلیدی سوهان کشیدن:

در هنگام سوهان کشیدن رعایت چند نکته مهم و کلیدی لازم و ضروری است.

استفاده از طرف بدون دندانه سوهان برای ناخن ها:

قسمت تاج ناخن بسیار نازک و حساس است،و زود دچار شکنندگی می شود.پس هنگام سوهان کشیدن سعی کنید از قسمت نرم سوهان برای تاج ناخن استفاده کنید.ولی اگر قطر تاج ناخن زیاد است می توانیداز طرف دندانه دار سوهان برای تاج ناخن استفاده کنید و به آرامی این کار را انجام دهید.

نحوه حرکت سوهان روی ناخن ها:

نحوه حرکت سوهان روی ناخن بسیار با اهمیت است.برای سوهان زدن تاج ناخن باید بسیار آرام و سوهان را موازی با تاج ناخن گرفته و به آرامی سوهان را به سمت پایین حرکت دهید.بسیار دقت کنید که در سوهان کشی حتما حرکت سوهان از بالا به پایین انجام گیرد.

ناخن ها را به صورت جداگانه سوهان بکشید:

بعضی از افراد با خیال اینکه دستشان بسیار تند است و یا در کوتاهترین زمان ناخن هایشان را سوهان میزنند،همه انگشتان را به صورت خمیده در آورده و سوهان را همزمان روی تمام ناخن ها می کشند.این کار بسیار اشتباه است و اگر می خواهید اینگونه سوهان بکشید اصلا سوهان کشیدن را کنار بگذارید.و یا به صورت جداگانه و به آرامی و با صبرو حوصله ناخن هایتان را سوهان بکشید.

پولیش کردن ناخن چیست؟

هنگامیکه کار سوهان کشیدن تمام می شود.تراشه های ناخن به شکل پودری روی سطح ناخن می ماند،و ظاهر زشتی به ناخن ها می دهد.برای راه حل می توانیداز بافر ناخن است.

بافر به یکدست کردن ناخن و یکدست کردن بر آمدگی کمک زیادی می کند.بافر ناخن ها براق و درخشان می کند و ناخن های شما را دو چندان زیبا تر می کند.

نکته مهم :

پیشنهاد می شود بعد از اتمام سوهان کشی،از مرطوب کننده ها و روغن های مخصوص کوتیکول ناخن استفاده شود.برای حذف پوست های خشک اطراف ناخ از محلول نرم کننده مخصوص کوتیکول استفاده کنید تا پوست های خشک دور ناخن نرم و طاهری زیبا به دستان هدیه می دهد. امیدوارم با استفاده ازنکته های سوهان ناخن و طریقه صحیح زدن آن بتوانید بهترین و زیباترین ناخن ها را داشته باشید و مثل الماس بدرخشید.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *