معرفی مشاوره برای ازدواج چه اهمیتی دارد؟3نکته کلیدی در مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره برای ازدواج چه اهمیتی دارد؟3نکته کلیدی در مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره برای ازدواج چه اهمیتی دارد؟3نکته کلیدی در مشاوره قبل از ازدواج

سلام عزیزان ماه سرایی در این مطلب میخواهیم بدانیم مشاوره برای ازدواج چه اهمیتی دارد؟3نکته کلیدی در مشاوره قبل از ازدواج لطفا با ما همراه باشید

مشاوره برای ازدواج چه اهمیتی دارد؟3نکته کلیدی در مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره  برای ازدواج به دلیل گرفتن تایید متخصص نیست.اکثرا در ابتدای آشنایی و قبل از ازدواج نکات بسیار مهمی برای شروع یک زندگی مشترک نادیده گرفته می‌شود. و باعث می شود که در طولانی مدت مشکلات و اختلافات زیادی بین زوجین به وجود ‌آید. مشاوره قبل از ازدواج درواقع واکسنی است که برای پیشگیری از طلاق استفاده می‌شود.در واقع ازدواج مهمترین تصمیمی است که فرد در زندگی خود می گیرد. پس باید برای تصمیم گیری و کسب مهارت‌های لازم آموزش ببیند.

نکات کلیدی که باید با مشاوره قبل از ازدواج به آن ها دست یابید

در واقع مشاوره ازدواج در شرایطی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید با ترس، انتظارات، خشم و رفتارهای پرخاشگرایانه برخورد مناسبی داشته باشید و به مدیریت آنها بپردازید.

1. به حساسیت های همسرتان احترم بگذارید

هر انسانی دارای شخصیت خاصی است و حساسیت‌هایی درونش وجود دارد که با صحبت کردن و یا انجام یک کار آن را نشان میدهد.شخصیت انسان از زمان کودکی تا بزرگسالی او در حال تغییر و شکل گیری است.پس هرکس نسبت به حساسیت‌ها و خط‌ قرمزها واکنش های غیر قابل کنترلی دارد.باید از حساسیت‌های همسرتان آگاه باشید تا ازدواج موفقی داشته باشید و رفتارتان باعث تشدید حساسیت همسرتان نگردید.چند مورد از مهمترین حساسیت‌های افراد را می توان حساسیت به خشم، حساسیت به احترام، حساسیت به ناامیدی، حساسیت به ارزش‌ها، حساسیت به بی کاری، حساسیت به خانواده و… نام برد..

2. به حساسیت های خودتان اهمیت دهید

ازمهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشت ولی اکثر زوجین فراموش می‌کنند توجه به حساسیت‌های خودشان است. خطرات بدی که در وجود آنها سرکوب شده هنگام تحریک شدن برای انسان تداعی می‌شوند و بسیار خطرناک هستند. پس موردی که  باید اول از همه چیز به آن توجه کرد این است که از مسئله ای که شما را آشفته، ناراحت و یا عصبانی می‌کند آگاه باشید.برای اینکه شاید در همسرتان عادات بدی وجود داشته باشد که شما آن را دوست نداشته باشید و یادآور خاطرات بد باشد و احساسات منفی شما را تحریک و شما را عصبانی ‌کند و در نهایت از به وجود آمدن ارتباطی صحیح بین شما و همسرتان جلوگیری میکند.

3.  جلوگیری از خشم بسیار مهم است

یکی از موارد مهمی که مشاهده میشود این است که معمولا زوجین در زمان مواجه شدن با اختلافات زناشویی دائما یکدیگر را مقصر دانسته و همدیگر را سرزنش می‌کنند.تا حدی که همواره همسرشان را مسئول خراب شدن رابطه و نابودی ازدواجشان می‌دانند.به این موضوع خوب باید توجه کنند که سرزش یک نوع عذر و بهانه خود خواهانه است که باعث می‌شود یک نفر با ناراحت کردن دیگری احساس بهتری داشته باشد. باید بدانید که هیچ انسانی کامل نیست. دست ازعیب جویی از نقص‌ها و کمبودهای همسرتان بردارید و به صورت محبت آمیزی در مورد اتفاقاتی که شما را نارحت و عصبانی می‌کند، رفتار کنید.

 

منبع:مجله ماه سرا

درباره‌ی amirafshar

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *