زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی
زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی

زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی

عفونتی که با تماس جنسی با فرد دیگر، ایجاد می شود بیماری های مقاربتی، نام دارد،ممکن است لمس کردن نیز در بعضی از موارد باعث انتقال بیماری های مقاربتی شود.ولی کلا، تا حد زیادی می توان از بیماری های مقاربتی پیشگیری کرد.با ما همراه باشید تا تکنیک های جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی :

با رعایت چند نکته ساده و آسان و گرفتن چند تصمیم صحیح در مورد سلامت جنسی، می توان به راحتی از گسترش این عفونت ها جلوگیری کرد.با ما همراه باشید.

پیشگیری از بیماری های جنسی :

پرهیز از هر نوع تماس جنسی تنها راه مطمئن و ایمن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی می باشد. ولی این راه برای بیشتر اشخاص قابل اجرا نیست، ولی با رعایت نکات زیر می توان خطرات ابتلا به بیماری های مقاربتی را تا حد زیادی کاهش داد.

زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی
جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی

حفاظت قبل از رابطه جنسی :

قبل از آغاز رابطه جنسی پیشگیری مؤثر، شروع می شود. در ادامه، چند نکته مهم جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی پیش از رابطه جنسی بیان می شود:

• محدود کردن تعداد شرکای جنسی  .
• صادق بودن دو شریک جنسی در مورد سوابق جنسی خود .
• انجام آزمایش پیش از رابطه جنسی، به همراه شریک جنسی خود.
• در صورت مصرف الکل یا مواد مخدر، رابطه جنسی نداشته باشید.
• برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و هپاتیت B حتما، واکسن بزنید.

درباره سلامت جنسی با شریک جنسی صبحت کنید این نکته بسیار مهم است، ولی بیشتر افراد از ابتلاء خود به بیماری های مقاربتی اطلاع ندارند. به همین علت،انجام آزمایش قبل از آغاز رابطه جنسی با یک شریک جدید، بسیار ضروری و مهم است. در صورت تشخیص ابتلاء به بیماری مقاربتی،به شریک جنسی خود حتما  اطلاع دهید. چون در این زمان هر دو طرف به صورت  آگاهانه در مورد ابتلاء به این بیماری می توانید تصمصی گیری کنید.

داشتن رابطه جنسی ایمن :

استفاده از مانع و محافظ لاتکس یا پلی اورتان در تمام انواع رابطه جنسی یعنی داشتن رابطه ایمن که می توان به انواع آن اشاره کرد و نام برد، این محافظ ها عبارتند از؛

• استفاده از کاندوم مردانه یا زنانه در زمان نزدیکی
• در زمان برقراری رابطه جنسی دهانی استفاده از کاندوم دهانی
• هنگام تحریک با دست از دستکش استفاده شود

از مهمترین روشهای پیشگیری از بیماریها ی مقاربتی می توان به رعایت نکات بهداشتی بعد از روابط زناشویی اشاره کرد.دقت داشته باشید، پس از رابطه جنسی شستشو برای از حذف و از بین رفتن انواع باکتری از روی پوست بسیارمفید است. خصوصاً زنان بعد از رابطه جنسی با ادرار کردن می توانند، خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری را کاهش دهند.

استفاده صحیح از کاندوم

عمل کردن به دستور العمل های نوشته شده روی جعبه ،برای استفاده از انواع محافظ ها و کاندوم ها برای داشتن رابطه ایمن بسیار مهم و ضروری است.و حتما باید چند نکته مهم و اساسی رعایت شود:

• دقت به تاریخ انقضای کاندوم.
• از وجود حباب هوا در بسته کاندوم مطمئن شوید. چون وجود حباب هوا نشان دهنده عدم سوراخ در بسته کاندوم است.
• کاندوم را به زور صحیح قرار دهید.
• فضای خالی در نوک کاندوم، بگذارید.
• کاندوم را قبل از آغاز رابطه جنسی، بپوشید.
•در حین مقاربت از روان ‌کننده‌های مخصوص جنس کاندوم  استفاده نمایید.
• بعد از اتمام رابطه جنسی، برای جلوگیری از سر خوردن کاندوم را محکم نگه دارید .
• کاندوم را به صورت صحیح بیرون آورده و دور بیندازید.
• هرگز از یک کاندوم دوبار استفاده نکنید.

اگر  مشکوک به علائم غیر طبیعی بیماری های مقاربت جنسی هستید،  حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. تا خیالتان از وجود این بیماری راحت باشد.

زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی
جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی

خطرات احتمالی ابتلا به بیماری های جنسی:

از انتقال عفونت‌ ها انواع کاندوم‌ها و محافظ‌ ها به خوبی جلوگیری می کنند، ضمنا تماس پوستی را تا حد زیادی کاهش می دهد و بیماری هایی که از طریق لمس به وجود می آید کاهش پیدا می کند. ولی کاندوم به طور کلی از انتقال بیماری ها جلوگیری نمی کند، و ممکن است بعضی از عفونت ها از طریق پوست انتقال پیدا کند، این بیماری ها عبارتند از؛
• تبخال تناسلی
• زگیل تناسلی

افرادی که مبتلا به تبخال تناسلی هستند برای درمان حتما باید به پزشک مراجعه کنند.پیشگیری بهترین راه درمان برای ابتلاء به بیماری های مقاربتی و تبخال های تناسلی هستند، دقت داشته باشید افرادی که دارای علائم  فعال تبخال تناسلی نیستند باز هم امکان انتقال در آنها وجود دارد.

زناشویی : تکنیک های طلایی برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی
جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی

نکات مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری های جنسی:

هرچند وجود بیماری های مقاربتی بسیار شایع است، ولی روش هایی برای داشتن یک رابطه جنسی امن و کاهش خطر ابتلا به آن وجود دارد. اگر در مورد راه های مناسب و امن اطمینان کافی ندارید، حتما مشورت با شریک جنسی خود یا پزشک فراموش نکنید. در مورد رفتارهای جنسی حتما و قطعا با با پزشک صادقانه رفتار کنید، تا به شما کمک کند که خطرات ابتلاء به این عفونت ها کاهش پیدا کند، به همه افراد رابطه جنسی ایمن توصیه می شود، زیرا هر فردی امکان ابتلا به بیماری های مقاربتی با فعالیت جنسی را دارد.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله به بررسی و تحلیل جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مقاربتی پرداخته شد امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

90 روز طلایی و پر انرژی برای چیدمان اتاق نوزاد که باید از آن استفاده کنید.

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *