اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن
اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن

اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم در مورد بهداشت در رابطه زناشو یی نکات جالبی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهداشت در رابطه زناشو یی :

بهداشت در تمام زمینه های زندگی اهمیت دارد مخصوصا در رابطه زناشویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زوجین باید قبل و بعد از رابطه زناشویی بهداشت فردی را رعایت کنند تا از بیماری های مقاربتی در امان باشند و لذت بیشتری از رابطه زناشویی ببرند.در این مطلب به صورت کامل و جامع مطالبی را برای شما بیان می کنیم که زوجین ملزم به رعایت آن هستند مخصوصا آقایان با ما همراه باشید.

اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن
بهداشت در رابطه زناشویی

بهداشت جنسی چیست ؟ 

بهداشت جنسی به معنی توانایی داشتن زندگی جنسی با آگاهی ،برای داشتن رابطه زناشو یی بی خطر و احترام متقابل در روابط زناشویی به وجود می آید و در صورت رعایت بهداشت جنسی نه تنها از یک رابطه زناشویی لذت می برید بلکه کانون خانواده مستحکم تر می شود.

بهداشت در رابطه زناشو یی :

رعایت بهداشت در رابطه زناشویی بسیار مهم است و از لحاظ روحی و جسمی تاثیر بسزایی بر روی همسر دارد.و نقش مردان نسبت به بانوان پررنگ تر است چون آقایان بیشترین نقش را در رابطه زناشویی دارند.و صد البته وظیفه بیشتری در بهداشت بر عهده دارند.و رعایت بهداشت آقایان نسبت به خانم ها بسیار آسان تر است.

علت راحتی رعایت بهداشت جنسی در آقایان :

رعایت بهداشت جنسی در آقایان راحت تر از بانوان است چون دستگاه تناسلی آقایان مانند بانوان دارای حفره و غدد نیست و خارج از بدن است و آقایان به راحتی می توانند، به راحتی به بهداشت خود بپردازند و از بروز هر گونه عفونت و بیماری به همسر خود جلوگیری کنند.پس رعایت بهداشت فردی برای آقایان بسیار ضروری است و موجب حفظ سلامتی بانوان می شود.

رعایت بهداشت آقایان قبل از رابطه زناشو یی :

لازم است که آقایان قبل از رابطه زناشویی بهداشت جنسی را رعایت کنند تا جدای از جذابیت برای همسرشان بتوانند از رابطه زناشویی لذت ببرند.لازم است آقایان قبل از رابطه زناشویی یک دوش گرفته و موهای زائد بدن خود را از بین ببرند و از انواع خوشبو کننده ها استفاده نمایند.و سیستم های تناسلی را حتما با صابون به خوبی بشویند و در صورت لزوم از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنند.

نکته های بهداشتی برای آقایان :

رعایت بهداشت جنسی برای آقایان هر روز تکرار می شود و توصیه می شود که آقایان بعد از هر بار ادرار آلت تناسلی خود را بشویند و چین های آلت تناسلی و اطراف کلاهک را خوبی بشویند و خشک کنند تا به بیماری های قارچی و پوستی دچار نشوند.در صورت اجابت مزاج با دستی که ناحیه مقعد را شسته اید هرگز آلت را نشویید در هنگام حمام کردن کل آلت تناسلی را با صابون های آنتی باکتریال بشویید.

حذف موهای زائد :
حذف موهای زائد در زیر بغل و آلت تناسلی یکی از وظایف مهم آثقایان در رعایت بهداشت فردی و جنسی است.چون این نواحی منبعی سرشار از قارچ ها و میکروب ها و باکتری ها می باشد و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی موجب ابتلاء به بیماری های مقاربتی شود،نکته مهم که آقایان باید به آن توجه خاصی داشته باشند این است که رعایت بهداشت فردی و جنسی موجب برانگیختگی همسر می شود و با این ترفند می توانید بهترین رابطه را با همسرتان داشته باشید و لذت ببرید.برای غافلگیر کردن همسرتان قبل از رابطه زناشویی با انواع عطر ها و ادکلن های گرم و تند دوش بگیرید و همسرتان مدهوش عطر خودتان کنید.

اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن
بهداشت در رابطه زناشویی

رعایت بهداشت آقایان بعد از رابطه زناشو یی :

ادرار بعد از رابطه زناشویی 

نکته های بهداشتی را  آقایان نباید فقط قبل از رابطه زناشویی رعایت کنند بلکه رعایت نکات بهداشتی بعد از رابطه زناشویی بسیار مهم است و نقش مهمی در سلامتی آقایان دارد.نکته مهم که باید حتما آقایان بعد از رابطه زناشویی رعایت کنند،رفتن به سرویس بهداشتی و ادرار کرن است چون ادرار توانایی تمیز کردن مجاری ادرار را دارد و میکروب ها و ویروس هایی که حین رابطه زناشو یی وارد مجاری ادراری شده است را از بین می برد.

خارج کردن باقی مانده مایع منی از دستگاه تناسلی :

آقایان باید دقت داشته باشند بعد از اتمام رابطه زناشویی باقی مانده مایه منی را از مجاری ادرار خود خارج کنند برای این کار باید  انتهای آلت تناسلی را با دو انگشت سبابه و شست گرفته و به طرف نوک آلت تناسلی بکشند تا مایع منی باقی مانده خارج شود.و برای خارج کردن تمام مایع منی و تمیز کردن مجاری ادراری به سرویس بهداشتی رفته و با ادرار مجاری ادراری خود را تمیز نمایند.

 اهمیت دوش گرفتن بعد از رابطه زناشویی :

دوش گرفتن بعد از رابطه زناشویی برای آقایان بسیار مهم است و توصیه می شود حتما آقایان بعد از رابطه زناشویی دوش بگیرند و آلت تناسلی خود را با آب و صابون های آنتی باکتریال شست و شو دهند تا هرگونه آلودگی و عفونت احتمالی ازبین برود.بعد از حمام حتما بدن را خشک کنید مخصوصا ناحیه تناسلی و سپس لباس زیر بپوشید و به یاد داشته باشید که اگر بدن خیس باشد و لباس زیر بپوشید باعث ایجاد حساسیت های پوستی و ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد.

اهمیت رعایت بهداشت در رابطه زناشویی و بعد از آن
بهداشت در رابطه زناشویی

نقش تغذیه در بهداشت  آقایان:

بسیاری از بیماری های مخصوص آقایان به علت کمبود مواد غذایی خاص است.و فقط نباید انتظار داشته باشیم آقایانی که به تمیزی خود اهمیت می دهند دچار مشکل نیستند و باید به تغذیه خود اهمیت بدهند،چون تاثیر مستقیمی بر رابطه زناشویی دارد.آقایان قبل از شروع رابطه زناشویی حتما مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مصرف کنند چون پروبیوتیک ها  خاصیت کیکروب زدایی دارند. این خواص در توت فرنگی،صدف،تخم مرغ و جینسینگ به وفور یافت می شود.

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زناشویی:علائم و نشانه های زندگی با زن خودشیفته که باید مردان بدانند.

زندگی با زن خودشیفته : یکی از نکاتی که باید مردان در زمان انتخاب همسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *