درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها

بسیاری از افراد برایشان اتفاق افتاده است، که کف سرشان به شدت خارش گرفته و حتی این خارش شدید باعث ریزش مو هایشان شده است.و حسابی آنها را کلافه و به دردسر انداخته و راه های مختلفی را برای درمان خارش سر امتحان کرده اند.در این مقاله درباره درمان سنتی خارش سر صحبت می شود با ما همراه باشید.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

دلایل اصلی خارش مو :

شوره سر ،کیست های چربی،انواع قارچ ها،خشکی کف سر،وجود انواع قارچ ها را می توان از دلایل اصلی خارش مو عنوان کرد.

معرفی انواع روش های درمان سنتی خارش سر :

برای درمان خارش کف سر راه های مختلفی وجود دارد.در اینجا روش های سنتی معرفی می شود.

سرکه سیب :

سرکه سیب دارای مقادر زیادی PH است و باعث کاهش خارش پوست کف سر می شود.اسید استیک موجود در سرکه سیب تمام عفونت های قارچی را از بین می برد،سلول های مرده کف سر را حذف و به عنوان یک پاک کننده طبیعی می توانید از آن استفاده می کند.

طریقه استفاده از سرکه سیب :

برای استفاده بهتر به نسبت مساوی آب و سیب را در یک بطری ریخته و مخلوط کنید،این ترکیب را روی موها و سرتان اسپری نمایید و سپس موها را با کلاه بپوشانید و بعد از 20 دقیقه موها را با آب و شامپو شسته این کار را در هفته 2 بار تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روغن درخت چای :

روغن درخت چای دارای 4 تریینن است که خواص مهم  آن می توان به ضد قارچ و ضد باکتری اشاره کرد.

طریقه استفاده از روغن درخت چای :

3 قطره روغن درخت چای را با روغن نباتی ترکیب و روی پوست سرتان ماساژ دهید.و اجازه دهید موهایتان حدود 2 ساعت به این ترکیب آغشته باشد.بعد از گذشت این مدت موهایتان را با شامپو ملایم و آب شستشو دهید. می توانید در شامپو خود چند قطره روغن درخت چای ریخته و یا از شامپوهای حاوی روغن چای استفاده کنید.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

آلوئه ورا :

آلوئه ورا دارای خواص فراوانی است از جمله مرطوب کننده،ضد التهاب و ضد باکتری است.آلوئه ورا به درمان خشکی و خارش پوست کمک فراوانی می کند.اسید آمینه و آنزیم های موجود در آلوئه ورا سلول های مرده را حذف و باعث می شود بافت کف سر سالم و شاداب شود.

طریقه استفاده از آلوئه ورا :

ژل میانی آلوئه ورا را جدا کرده و به آرامی کف سر خود را با این ژل ماساژ دهید تا کف سر مرطوب شود،اجازه دهید 20 دقیقه کف سر و موها آغشته به آلوئه ورا باشد و سپس با شامپو ملایم و آب شستشو دهید این کار را در هفته 2 بار تکرار کنید.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

روغن نارگیل :

بعد از روغن زیتون ،تنها روغنی که بصورت طبیعی وجود دارد و طرفداران زیادی دارد.روغن نارگیل است.روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی برای موها و دارای خواص ضد باکتریایی است و عفونت های قارچی و تورم کف سر را از بین می برد.

طریقه استفاده از روغن نارگیل :

روغن نارگیل را کمی گرم نموده و به راحتی پوست سر و موها را ماساژ دهید و سعی کنید ماساژ موها را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید،موها را با کلاه بپوشانید،بعد از 3 ساعت موها را با آب و شامپو شستشو دهید.این روند را در هفته 3 بار تکرار کنید.می توانید به شامپوی خود چند قطره روغن نارگیل اضافه نمایید.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

جوش شیرین :

یکی از مواد طبیعی که باعث کاهش اثرات خارش مو و ریزش مو می باشد جوش شیرین است.جوش شیرین PH سطح کف سر را متعادل و خارش مو را درمان می کند.

طریقه مصرف جوش شیرین :

2 قاشق جوش شیرین را با آب ترکیب کرده و سپس روی کف سر را با این ترکیب ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه موها را با آب بشویید،این درمان را به مدت یک هفته هر روز ادامه دهید.تا به نتیجه کامل برسید.

آبلیمو :

آبلیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد و PH موجود در آبلیمو سطح کف سر را متعادل و خارش کف سر را درمان می کند.

طریقه استفاده از آبلیمو :

آبلیمو تازه را به کف پوست سرتان ماساژ دهید.و اگر حساسیت دارید می توانید ماست را با مقداری آبلیمو رقیق کرده و موهایتان را ماساژ دهید.از این روش به صورت روتین استفاده کنید.توصیه مهم اگر موهایتان تیره است از این روش کمتر استفاده کنید چون آبلیمو باعث روشن شدن موها می شود.

روغن کنجد :

روغن کنجد دارای خواص مرطوب کنندگی دارد و دارای مواد مغذی متناسب برای موها می باشد.مواد موجود در روغن کنجد باعث کاهش اثرات خارش و همچنین درمان موثر شپش است.

طریقه استفاده از روغن کنجد :

مقداری از روغن کنجد را گرم و قبل از خواب موهایتان را به این روغن آغشته نکنید.و موها را با حوله گرم بپوشانید.و اجازه دهید موهایتان تا صبح آغشته به روغن کنجد باشد و صبح موها را با شامپو ملایم انتخاب و در هفته این روتین را 2 بار تکرار کنید تا خارش موها از بین برود.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

روغن فندق :

فندق دارای خواص مرطوب کنندگی و همچنین کاهش التهاب پوست سر می شود.یکی از دلایل خارش کف سر ناشی از رنگ کردن مو می باشد که با استفاده از روغن فندق این خارش ها درمان می شود.

طریقه استفاده از روغن فندق :

1 قاشق روغن فندق را با 2 برابر آن ترکیب نمایید.و این ترکیب را به مدت 10 دقیقه به موهای خود ماساژ دهید.و اجازه دهید این ترکیب روی مو های شما حدود 30 دقیقه بماند.سپس موهای خود رابا شامپو ملایم و آب شستشو دهید.این روتین را یک روز در میان به مدت 4 بار تکرار نمایید.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

روغن زیتون :

روغن زیتون به کاهش چربی مو و کف سر کمک می کند و سس هایی که در ترکیب آن از روغن زیتون استفاده شده است،می تواند به هیدراته کردن و براقی مو کمک می کند.همچنین روغن زیتون به رفع شپش مو کمک می کند.

طریقه استفاده از روغن زیتون :

مقداری روغن زیتون را در ظرفی گرم کرده و بعد کف سر و موها را با روغن زیتون گرم شده آغشته نمایید.و اجازه دهید موها حدود 2 ساعت به روغن آغشته باشد.و بعد از 2 ساعت موها را با شامپو ملایم و آب ولرم بشویید.

آب پیاز :

آب پیاز دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است.و کمک فراوانی به خارش و رفع شوره می کند.پیاز دارای ویتامین های B6وC،منیزیم،پتاسیم و سلفور می باشد که باعث تقویت پوست می شود.

درمان های سنتی و طبیعی برای خارش شدید کف سر و موها
درمان سنتی خارش سر

طریقه مصرف آب پیاز :

ابتدا دو پیاز را رنده کرده و آب پیاز را گرفته و با استفاده از یک پنبه آب پیاز را به کف سر بمالید می توانید با نوک انگشتانتان این کار را نیز انجام دهید.اجازه دهید آب پیاز به مدت 30 دقیقه روی موها و کف سرتان باقی بماند و سپس با شامپو ملایم و آب شستشو دهید.برای جلوگیری از هرگونه التهاب می توانید کمی روغن زیتون به آب پیاز اضافه نمایید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مطلب سعی شد نکات مهمی در مورد درمان سنتی خارش سر بیان شود امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *