راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل
راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل

آموزش صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل

با سلام و درود خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم درباره راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل نکات جذابی را بیان کنیم خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مقدمه :

بسیاری از بانوان دارای موهای فرفری و وز هستند،و انواع راه ها را امتحان می کنند تا موهایشان بدون هیچگونه آسیبی صاف و لخت شود.امکان دارد بانوان از روش های حرارتی مانند اتو مو و یا کراتینه برای صاف کردن موهایشان استفاده می کنند. که این روش ها آسیب های خاص خود را دارد.در این مقاله در مورد نکات جذابی بیان می شود با ما همراه باشید.

راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل
صاف کردن مو در منزل

صافی موهای وز و فر :

راه های مختلفی برای صاف کردن مو ها وجود دارد ، از ابریشمی کردن مو،کراتینه کردن مو و… اما راه های طبیعی هم برای صاف کردن مو وجود دارد. بد نیست کمی به تاریخ صاف کردن مو بپردازیم. صاف کردن مو از اواخر قرن نوزدهم،پای خود را در بین تمام تمام آرایشگاه ها و لوازم آرایشی باز کرد و در حال حاضر این روش یکی از پرطرفدارترین روش ها در بین بانوان است.

مضرات استفاده از اتو مو :

همانطور که می دانید استفاده از اتو مو جدای از فواید مضرات جبران ناپذیری روی موها دارد.از کدر شدن مو،خشک شدن و شکنندگی موها و مهم تر از همه نازک شدن تارهای مو می توان اشاره کرد.اما ما در این مطلب می خواهیم راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل
صاف کردن مو در منزل

صاف کردن مو در منزل :

ماسک آلوئه ورا و جو :

خواص جو :

جو یک مرطوب کننده و تقویت کننده عالی برای موها می باشد.جو حاوی مواد مغذی می باشد. جو حاوی پروتئین،ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی می باشد.و بهترین ماده ای است که مورد نیاز مو می باشد.

خواص آلوئه ورا :

آلوئه ورا دارای 75 نوع ماده غذایی مفید برای رشد موها می باشد.آلوئه ورا یک نرم کننده مقوی و عالی برای موها می باشد.

طرز تهیه ماسک جو، آلوئه ورا  :

مواد مورد نیاز :

جو :2 قاشق سوپخوری 

آلوئه ورا : 1 عدد آلوئه ورا متوسط

ابتدا ژل بین آلوئه ورا را در میکسر ریخته و جو پودر شده را به این ژل اضافه کنید. و این مواد را ترکیب کنید تایک خمیر یکدستی درست شود،موهای خود را به این خمیر آغشته کنید و حتما کف سر را با این مواد ماساژ دهید و به مدت 20 دقیقه این مواد روی موهایتان بماند بعد از 20 دقیقه موهایتان را شستشو دهید.

راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل
صاف کردن مو در منزل

ماسک روغن زیتون و یاسمن :

بر کسی از خواص فوق العاده روغن زیتون پوشیده نیست.روغن زیتون در بین روغن های طبیعی برای مو دارای خواص فراوانی است و اگر همراه با آلوئه ورا استفاده شود.باعث براقی و مرطوب شدن موها می شود.و آلوئه ورا باعث رطوبت مو و پیشگیری از ریزش مو می شود.

خواص روغن یاسمن :

روغن یاسمن یک ماده فوق العاده عالی برای صاف شدن موها می باشد.

طرز تهیه ماسک روغن زیتون ،یاسمن :

مواد مورد نیاز :

5 یا 6 قطره روغن یاسمن

2 قاشق نرم کننده طبیعی ( 30 میلی لیتر )

2 قاشق روغن زیتون ( 30 میلی لیتر )

ابتدا روغن یاسمن،روغن زیتون و نرم کننده را با هم ترکیب کنید.و در حمام بعد از شستشو موها با شامپو موها را به این ترکیب آغشته نمایید و اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس با آب فراروان موهایتان را شستشو دهید.ترکیبت موجود در این ماسک باعث صاف شدن موها می شود و یک ترکیب فوق العاده برای سلامت موها می باشد.

راه های شگفت انگیز صاف کردن مو با مواد طبیعی در منزل
صاف کردن مو در منزل

ماسک آب و سرکه سیب :

همانطور که می دانید سرکه سیب خواص فراروانی برای پوست و گوارش دارد.اما آیا از خواص سرکه سیب برای موهایتان نیز اطلاع دارید؟سرکه سیب یکی از ماسک های طبیعی و سالم برای صاف کردن موها بدون نیاز به اتو مو می باشد.ph موجود در سرکه سیب شوره سر را از بین می برد.تعادل بین آنزیم های مو را تنظیم می کندو  باعث می شودموها سالم و به لطافت خاصی برسد و تارهای مو قوی باشد.

طرز تهیه ماسک آب و سرکه سیب :

مواد مورد نیاز :

یک فنجان آب ( 250 میلی لیتر )

2 قاشق سوپ خوری سرکه سیب ( 30 میلی لیتر )

ابتدا سرکه سیب را با آب ترکیب نموده و رقیق کنید،و بعد از شستشو موها با شامپو این ترکیب را روی موهایتان ریخته و موها را ماساژ دهید و دیگر موها را آبکشی نکنید و اجازه دهید موها با این ترکیب خشک شود.این ترکیب باعث می شود موهای شما دیگر نیازی به اتو مو نداشته باشد و موهایی صاف و یکدست خواهید داشت.

ماسک تخم مرغ و آرد برنج :

اگر دقت داشته باشید تخم مرغ پای ثابت تمام ماسک هاست و علت آن هم خواص بی نظیرش می باشد و باعث می شود موها قوی و سالم و دارای لطافت خاصی شود.و اگر این تخم مرغ سرشار از ویتامین های مخصوص مو با آرد برنج ترکیب شود،دارای یک ترکیب فوق العاده برای رفع چربی اضافه و وزی مو و همچنین صاف شدن موها می باشد.

طرز تهیه ماسک تخم مرغ ،آرد برنج :

مواد مورد نیاز :

3 قاشق آرد ( 45 گرم )

1 عدد سفیده تخم مرغ

ابتدا سفیده تخم مرغ و آرد برنج را در ظرفی ترکیب کرده و حسابی مخلوط نمایید ،سپس موهای خود را به این ترکیب آغشته نمایید و اجازه دهید این ترکیب 1 ساعت روی موهای شما باقی بماند،بعد از 1 ساعت موها را با شامپو و آب سرد فراروان بشویید.

ماسک شیر،عسل :

مواد مورد نیاز :

عسل 1 قاشق 

شیر 1 فنجان 

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و موهای خود را با این ترکیب آغشته کنید و بعد از 1 ساعت موهایتان را شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ ،شیر :

مواد مورد نیاز :

تخم مرغ 1 عدد

شیر 2 فنجان 

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و موها را آغشته نمایید و موها را با کلاه بپوشانید و بعد از 1 ساعت موها را با شامپو شستشو نمایید.

نکته مهم :

بعضی از نکات است که حتما باید رعایت کنید تا موهایتان دچار وزی و خشکی نشود.

هرگز موهایتان را با آب داغ نشویید باعث شکنندگی و خشکی موها می شود.حتما موها را با آب ولرم و یا سرد شستشو دهید.

از شامپو و نرم کننده های فاقد نمک استفاده نمایید.

گفتار پایانی :

دوستان و همراهان عزیز در این مقاله سعی شد نکاتی در مورد صاف کردن مو در منزل بیان شود.امیدواریم این مطالب برای شما مفید و سازنده باشد.

 

درباره‌ی فاطمه

فاطمه اربابی هستم کارشناس حقوق علاقمند به کامپیوتر و دنیای آموزش در فضای مجازی و اینترنت، در حال حاضر مشغول به محتوا نویسی و وبمستری هستم.

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *