معرفی روغن درخت چای و خواص آن برای درمان بیماری گال
روغن درخت چای و خواص آن برای درمان بیماری گال

روغن درخت چای و خواص آن برای درمان بیماری گال

با سلام خدمت ماه سرایی های عزیز. در این مقاله قرار است درباره ی روغن درخت چای و خواص آن برای درمان بیماری گال بدانید . با ما همراه باشید

روغن درخت چای و خواص آن برای درمان بیماری گال

درباره ی گال بیشتر بدانیم

گال یک نوع بیماری پوستی است که از هجوم انگلی مایت ها و یا حشراتی به اسم«سارکوپتس اسکابیه» برروی پوست ناشی میشود. این حشرات بسیار ریز هستند و با چشم دیده نمیشوند، در  پوست شما حفره هایی را ایجاد میکنند و تخم گذاری میکنند. این حشرات میکروسکوپی باعث ایجاد خارش ، قرمزی ، التهاب و تاول روی پوست میشوند. تخم این حشرات داخل پوست شما هستند و لارو های این تخم ها به سمت سطح پوست یا قسمت های دیگر حرکت میکنند.

این بیماری واگیر مسری است و از این راه ها به راحتی منتقل میشود:

  • تماس پوست به پوست
  • اشتراک گذاری وسایل شخصی (لباس و ملافه تخت، غیره) با شخص مبتلا

داروهایی که برای درمان این بیماری تجویز میشود میتواند خود حشرات را ازبین ببرد. اما مهمترین قسمت این بیماری تخم هایی هستند که در زیر پوست هستند و با این داروها نه تنها از بین نمیروند بلکه نسبت به داروها مقاوم تر هم میشوند. به همین دلیل معمولا افراد برای درمان سراغ راهکارهای طبیعی میروند تا این بیماری را از ریشه از بین ببرند.

 

روغن درخت چای درمان گال

روغن درخت چای بعنوان اصلی ترین راه درمان گال است. این روغن بخاطر خواص ضد میکروب ، ضدالتهابی و حشره کشی میتواند برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله گال مفید باشد. براساس تحقیقاتی که روی تاثیر روغن درخت چای بر کنترل و درمان گال صورت گرفته است این ماده میتواند این بیماری را هم در انسان و هم در حیوان درمان کند. نکته ای که درمان قطعی هر چه سریعتر این بیماری را ضروری میکند واگیردار بودن آن است. چرا که نزدیک ترین افراد اطرافمان در معرض ابتلا هستند.

 

نکاتی که در استفاده از روغن درخت چای مهم است

ازاستفاده ی این ماده بصورت تکی خودداری کنید. حتما آنرا با روغن های حامل دیگر ترکیب کنید. برای اینکه متوجه شوید پوست شما به روغن ترکیبی حساسیت دارد یا نه باید تست پچ را انجام دهید. برای انجام تست پچ مقداری از روغنی را که میخواهید روی پوستتان استفاده کنید را روی پوست پشت گوشتان بزنید. اگر بعد از24ساعت پوستتان هیچ عکس العملی نشان نداد میتوانید آنرا روی تمام بدنتان استفاده کنید.

 

ترکیبات موثر برای درمان گال

روغن درخت چای و یک روغن حامل

همانطور که گفتیم این روغن میتواند بخاطر خواصی که دارد این بیماری را از ریشه درمان کند.

مواد لازم:

  • 2 -4 قاشق غذاخوری روغن حامل (مثل روغن بادام یا جوجوبا)
  • 5 -10 قطره روغن خالص درخت چای

طرز تهیه و استفاده:

پس از اینکه روغن هارا باهم ترکیب کردید ، ترکیب حاصل را به خوبی روی تمام بدنتان ماساژ دهید. سپس قبل ازخواب یا فردای آن بدنتان را کاملا بشویید. بعد از حمام از مرطوب کننده  استفاده کنید. روزی دوبار این فرایند را تکرار کنید.

 

روغن درخت چای و نمک اپسوم

نمک اپسوم که در مقاله های قبلی درباره آن صحبت کردیم ، یکی از موادی است که برای ترکیب درمانی گال موثر است.

مواد لازم:

  • 1 فنجان نمک اپسوم
  • 30 قطره روغن درخت چای
  • 2 قاشق روغن حامل

طرز تهیه و استفاده

روغم هارا با یکدیگر ترکیب کنید تا رقیق شود. سپس نمک اپسوم را در کاسه ای ریخته و با روغن ترکیب شده مخلوط کنید. سپس وان را از آب ولرم پر کنید و مخلوط به دست آمده را در آب بریزید تا حل شود. تا زمانی که آب سرد شود در وان بمانید. با ضربات آهسته بدنتان را با حوله خشک کنید. در آخر از مرطوب کننده استفاده کنید. روزی یکبار اینکار را انجام دهید.

منبع : مجله ماه سرا

 

درباره‌ی Mohamad

حتما ببینید

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد .

10 برند آرایشی معتبر و معروف که هر خانمی باید بشناسد

با سلام خدمت همراهان عزیز و همیشگی مجله ماه سرا در این مقاله می خواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *