خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن برای سلامتی پوست و مو

خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن برای سلامتی پوست و مو

سلام ماه سرایی عزیز میخواهیم در این مقاله شما را با خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن برای سلامتی پوست و مو آشنا کنیم .

ناشتا این میوه را بخورید و کمتر دکتر بروید:

سیب حاوی فیبر فراوان و انواع ویتامین ها است و اگر ناشتا میل شود، بسیار مفید خواهد بود. خوردن سیب ناشتا قند خون بدن را طی روز تنظیم می کند و فواید بسیاری نیز دارد. انواع مختلف سیب مزایای زیادی برای تندرستی دارند؛ اما سیب سبز، پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری دارد. در مجموع سیب ناشتا، به ویژه سیب سبز از خواص فوق العاده ای بهره مند است . سیب، برای محافظت از دندان ها مفید است. با سیب ریلکس شوید،  این میوه چهار فصل یعنی سیب خواص بی‏ شماری دارد که هر فردی با خوردن روزی یک عدد از آن قادر است جسم خود را از هر بیماری دور نگه دارد. با این حال به چند ویژگی منحصر به فرد سیب اشاره می‏کنیم:

سیب برای عملکرد مغز بسیار مقوی است. به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌ڪند. اگر به دنبال این هستید که یک روز آرام را پشت سر بگذارید از خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن بهتر است، هر روز یک عدد سیب میل کنید، زیرا ویتامین های گروه B، منیزیم، فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد.

چاق کردن صورت با سیب:

سیب را تکه تکه کرده و با استفاده از مخلوط کن سیب ها را له و نرم نمایید. سیب له شده را برروی پوست گذاشته و برای 15 تا 30 دقیقه بگذارید باقی بماند.

یکی دیگر از راههای استفاده از خواص بی نظیر سیب، نوشیدنی ویژه ای است ، که از سیب تهیه می شود. سه برش  سیب را با سه تکه هویج و 125 میلی گرم آب لیمو مخلوط نمایید. این محلول را تا زمانیکه کاملا مخلوط شود، هم بزنید. این نوشیدنی را هرروز صبح مصرف کرده تا نتیجه آن را احساس نمایید.

خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن برای سلامتی پوست و مو

ماسک سرکه سیب برای درمان منفذ باز پوست صورت:

سرکه سیب به علت خواص متعددی که دارد موجب سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوستی می شود ، و میزان PH پوست را نیز تنظیم می کند. علاوه بر این، سرکه سیب به علت خواص ضد التهاب و ضدعفونی کننده ای که دارد در درمان این منافذ پوستی بسیار موثر است.

برای این کار می توانید مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و پنبه ای را به آن محلول آغشته کنید و آن را به نقاطی از پوستتان که منافذ پوستی دارد اضافه کنید و آن را چند دقیقه در آن حالت نگه دارید و سپس پوست خود را خشک کنید. سپس به پوستتان مرطوب کننده بزنید. در چند روز اثرات مثبت آن را خواهید دید.

پوست سیب پوست شما را روشن و جذاب می کندهرگز پوست سیب را دور نریزید.مصرف آن با عسل خواص آن را افزایش می دهد.ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﭼﻴﻦ ﻭ ﭼﺮﻭﻙ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﮔﺮﺩﻥ ﻫﺮ ﺻﺒﺢ ﻭ ﺷﺐ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﮔﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﻳﻚ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺏ ﺳﻴﺐ ﺁﻏﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﺳﺎﮊ ﺩﻫﻴﺪ.

ماسک براق کننده: 4 سفيده تخم مرغ را خوب هم بزنيد. سپس روي پوست كف سر بماليد، براي آب كشيدن موهایتان ‌ مقدار كمي سركه سيب به آب اضافه كنيد

برش های سیب:

می توانید از برش های سیب استفاده کنید. سیب حاوی ترکیبی به نام تانیک اسید می باشد ،که باعث روشن شدن پوست می شود. سیب همچنین دارای ویتامین های B و C و پتاسیم می باشد. همه این ترکیبات پوست را تغذیه کرده و باعث می شود که پوست سالم و زیبا بنظر بیاید. برای بهره بردن از خواص ترکیبات مغذی موجود در سیب، برش های سیب را به مدت 30 دقیقه بر روی چشمهای خود قرار داده و استراحت کنید. این استراحت باعث می شود تا مواد مغذی موجود در سیب جذب پوست شما شود.

معجزه سركه سیب برای ترمیم و درمان موهای سوخته و آسیب دیده:

همه ما می‌دانیم كه روغن زیتون و سركه سیب هر كدام چه خواص بی‌اندازه‌ مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای استفاده از این ماسك معطل نكنید. یك قاشق چای‌خوری سركه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط كنید و ماسك به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا تركیبات ماسك بهتر به خورد موهای‌تان برود.

سرکه سیب، درمانی طبیعتاً تطبیق‌پذیر و محصول طبیعی خانگی است. می‌تواند با گیاهان دم شود تا سرد مزاجی را درمان کرده و تقویت‌کننده‌ی سلامت باشد، یا برای تسکین سوزش معده مصرف شود.

سرکه‌ی سیب را روی پوست اسپری کنید، زیرا درد آفتاب ‌سوختگی را بهتر می‌کند، یا پاهای خود را در آن خیس کنید که به تسکین درد پاهای ورزشکاران کمک می‌کند.

خواص معجزه آسای سیب و ترکیبات آن برای سلامتی پوست و مو

خواص سرکه سیب :

سرکه از قرن‌ها پیش تاکنون در آشپزی و خانه‌داری کاربردهای متنوعی داشته است. به‌علاوه، از سرکه در درمان‌های سنتیِ قدیمی استفاده می‌شده است و اقوام مختلف از آن برای درمان هر نوع بیماری و مشکل جسمی کمک می‌گرفتند. یکی از پرکاربردترین انواع سرکه در درمان‌های طبیعی، سرکه‌ سیب است. در این مقاله با خواص سرکه‌ سیب آشنا می‌شوید.

  • سرکه‌ سیب سرشار از اسید استیک است که تأثیرات بیولوژیکی مهمی دارد.
  • سرکه‌ سیب بسیاری از باکتری‌ها را از بین می‌برد.
  • سرکه‌ سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد . و با دیابت‌ مبارزه می‌ کند.
  • سرکه‌ با ایجاد احساس سیری ،به کاهش وزن کمک می ‌کند.
  • سرکه‌ سیب موجب کاهش کلسترول، در نتیجه کاهش خطر ابتلا به امراض قلبی می‌ شود.
  • سرکه‌ سیب برای  مقابله با سرطان مفید است.

خواص آب سیب سبز:

  • کاهش وزن
  • ضد سرطان
  • تقویت چشم
  • تقویت سیستم ایمنی
  • پیشگیری از زوال عقل
  • پاکسازی وتقویت پوست
  • جلوگیری ازپیری زودرس
  • سم زدای دستگاه گوارش وکلیه
  • اگر سردردهای شدید میگیرید سرکه سیب بخورید.

سرکه سیب به تعدیل سطح pH در بدن کمک کرده و برای سم زدایی نیز مفید است. ضمنا سرکه سیب خواص ضد التهابی دارد که سردرد‌های ضربانی را هم برطرف می‌کند. سرکه سیب برای کاهش استرس هم خوب است.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خام و فیلتر نشده را به یک لیوان آب اضافه کنید. می‌توانید کمی عسل هم در آن بریزید. این ترکیب را روزی یک تا دو بار بنوشید ،تا از سردرد پیشگیری کنید. همچنین می‌توانید چای بابونه و چای سبز بنوشید.

منبع : مجله ماه سرا

درباره‌ی ریحانه

حتما ببینید

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

کاشت ناخن به روش دیپینگ و فواید دیپینگ برای ناخن

دیپینگ و فواید آن برای ناخن : تا به حال در مورد روش های کاشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *